Uwe Boll: a kegyelemdöfésNecros kolléga tegnap, az elég biztató Sabotage című játék utolsó mondatában ezt írta: „A megjelenést 2008 őszére tervezi a Replay Studios PC-re és Xbox360-ra egyaránt, addig még biztosan hallunk róluk.”. Nos, ha a játékról nem is, a német srácokról máris hallunk: ők vállalták el ugyanis, hogy Boll készülő, saját forgatókönyvön (dobpergés! fanfárok!) alapuló filmjéből, melynek mesteri címe Tunnel Rats, játékot faragjanak.

A film a vietnami háborúban játszódik 1967-ben, amelyben egy különleges USA harci alakulatnak kell kinyírnia minél több vietkong katonát a dzsungel alatt húzódó, végtelen hosszúságú, labirintusszerű alagútrendszerben, a helyzetből adódóan legtöbbször közelharcban. A szereplőgárda nem túl ismert (Nate Parker, Brandon Fobbs, Rocky Marquette és Jane Lee, az ő képét tettem be ide oldalt, gondolom, szívesebben fogadjátok, mint a kétbalkezes rendezőét...). Az operatőr ki lenne más, mint Boll spanja, állandó kamerabűvölője, Mathias Neumann, mint ahogy a komponista is ugyanaz: Jessica de Rooij. A költségvetés 8 millió dollár, ami elég szegényes, de tekintve, hogy valószínűleg végig stúdióban dolgoznak (plusz Dél-Afrikában, ott voltak a külső helyszínek), és ugye amúgy sem várhatunk túl sokat a produkciótól, még sok is.

Az kézenfekvőnek tűnik, hogy a teuton szakbarbár hazai csapatot kért fel a megvalósításra, a hamburgi Replay Studios ráadásul elég rutinos csapat, akik ugye már a Crashday törős autószimmel már bizonyítottak. A Tunnel Rats játékverziója alatt is ugyanaz a motor fog dolgozni, ami a Sabotage lelke is, a saját fejlesztésű Replay Engine. 10 pályát kapunk - föld alatt és a dzsungelben egyaránt mészárolhatunk, mindezt FPS stílusban -, és egy tucatnyi autentikus fegyvert. Ráadásul a főszereplők többsége már aláírt a cucchoz, azaz hangjukat kölcsönzik saját karaktereiknek.

Uwe Boll: a kegyelemdöfésÉrdekesség, hogy a játék a film filozófiáját, atmoszféráját, helyét is idejét kölcsönzi csak (és a zene fő motívumait, de saját számokat is szereznek hozzá), ám egy párhuzamos sztorit mesél el más szereplőkkel. Erről a stúdió főnöke, Marc Moehring (jobbra)  így mesélt: „a játék főhőse egy fiatal 'G.I. Joe', aki megszökik a vietnami hadifogolytáborból, és a Cu Chi tartomány erődszerű völgyében menekül. A játékban nemcsak a fizikai utazását élhetjük át a kegyetlen dzsungelben és a klausztrofóbiás, csapdáktól hemzsegő alagutakban, de saját érzelmi és pszichológiai utazását is, amelyben a látott és átélt borzalmak lassan felemésztik morálját és elméjét.”. Hm, lehet, hogy a srácok annyira gyengének és „megbitesíthetetlennek” találták a filmet, hogy inkább írtak egy saját, normális sztorit hozzá? Így első blikkre nekem úgy tűnik, ami jelenleg az egyetlen bíztató momentum a dologban... A stúdióvezető elmondta, hogy több szempontból is ki akarnak tűnni a piacon lévő vietnami háborús játékok kínálatából: a játékosnak sötét alagutakban kell csúsznia-másznia, csapdákat hatástalanítania, alvó vietkongokat leszúrnia, üregeket kipucolni lángszóróval és a legyőzött ellenség fülét levágnia, összegyűjtenie, mindez szép lassan aztán megőrjíti a főhőst. A srácok brutális, kegyetlen, naturális, és egyáltalán nem hősi játékmenetet ígérnek, közelharcokkal, lövöldözésekkel, orvgyilkosságokkal.

Megjelenés nagyjából ugyanakkor, mint a film, azaz 2008 elején, PC-re és X360-ra. Boll elmondta, hogy amint a mozi kijön DVD-re is, szeretne egy összkiadást, azaz a DVD-t és a játékot együtt, egy csomagban forgalomba hozni.

És nem is ez a legborzasztóbb. A legborzasztóbb az, hogy az önjelölt rendezőtanonc kijelentette, hogy amennyiben kedvező lesz a játék fogadtatása, előáll további játékötleteivel, mert hogy az is van a tarsolyában dögivel. Márpedig „sajnos” jó esély van arra, hogy a Replay használható szoftvert dob össze. Közel harminc éves játékos pályafutásom során először most kezdjek el szurkolni annak, hogy egy játék megbukjon? Nem teszem. A mozifilmekből kiindulva az interaktív média germán ámokfutóját még ez sem állítaná meg...