Manapság divat, hogy minden játékhoz készítenek többjátékos módot, még akkor is, ha egyáltalán nincs rá szükség. De nem csak ezért meglepő a Bethesda Softworks és a MachineGames döntése, mely szerint a The New Orderben nem lesz lehetőségünk többedmagunkkal harcolni. A 2001-es Return to Castle Wolfenstein és a 2009-es Wolfenstein is rendelkezett a többszemélyes náciirtás lehetőségével, sőt, a 2003-as Wolfenstein: Enemy Territory kifejezetten az online harcra jött létre, egyáltalán nem volt singleplayer pont a menüben. E hagyomány most megtörni látszik.

„A Wolfenstein hatalmas része a videojátékok hagyatékának. Ha lenne videojáték-múzeum, a Wolfenstein az első szobában lenne. Innen indult a játékvilágot formáló hullám. Személy szerint fiatalkoromban játszottam vele, és agyzsibbasztó volt. Akkor nem is álmodtam arról, hogy egyszer ezzel fogok foglalkozni.” – mondta a GameSpotnak Jens Matthies kreatív igazgató.

Ellenben Warren Spector, aki többek között a Deus Exen és a Thief: The Dark Projecten dolgozott, nincs elragadtatva a Wolfenstein:The New Order érkezésétől. „A világnak tényleg szüksége van egy újabb Wolfenstein játékra? Valóban szükségünk van egy általánosan sötét, egyszínű, öld-a-náci-óriás-robotot FPS-re? Uh. Nem. A világnak erre nincsen szüksége. Annyira belefáradtam az ilyen cuccokba, mint ez.” – írta Spector a Facebook-profilján. A kirohanásáért másnap bocsánatot kért.

Akárhogy is, a tervek szerint a Wolfenstein: The New Order év végén érkezik, többjátékos mód nélkül, PC-re, Xbox 360-ra, PS3-ra és az újgenerációs konzolokra egyaránt. A sztoriról azon túl, hogy egy altenatív 1960-ban járunk, a második világháborút pedig a nácik nyerték, nem tudunk sokat, de a lent megtekinthető, első pár kép igencsak bíztató. S ha már itt tartunk, nektek mi a véleményeket? Spectornak van igaza és a Wolf lejárt lemez, vagy elfér még a polcon a többi shooter között?

Wolfenstein: The New Order -- Megjelenés: 2013 vége -- Gépigény: nem ismert