A Slightly Mad Studios, melynek nevéhez a két Need for Speed Shift és az egyszerűen bámulatos grafikát felvonultató Project Cars köthető, ma egy, eddig teljes titokban készült játékot leplezett le. Ennek címe World of Speed, s egy masszívan online, free-to-play versenyjáték lesz, kizárólag PC-re.

A csapat nagy célja az, hogy egy lüktető online közösséget alakítson ki, olyat, ahol a versenycsapatok folyamatos harcban állnak, egymással illetve segítik csapattársaikat. Ezt a gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy a mérkőzések során csak akkor tudunk eredményesek lenni, ha segítjük egymást: egy lassabb, behemót kocsival például védhetjük a könnyű és sebes társunkat, aki a jó köridőre megy, de megtalálhatjuk a többieknek a rövidítéseket, vagy szélárnyékot is biztosíthatunk. A lényeg tehát az, hogy összedolgozzunk, már csak azért is, mert így kapunk sok tapasztalati pontot, így szerezhetjük meg a kitüntetéseket, és így segíthetjük elő, hogy a csapatunk uralja az adott pályát.

Ahogy említettem, egy konstans „háborúnak” nézünk elébe, amelyben a csapatok igyekeznek átvenni a hatalmat egy-egy helyszín felett. Ha ez sikerül, akkor a reklámfelületeken a szóban forgó team emblémája lesz látható, illetve megnyílik egy klubház (minden versenyzőnek lesz külön garázsa is), ahol a tagok tölthetik az időt. A helyszínek között London belvárosa, a havas Moszkva, Brands Hatch és egyéb valós, valamint fiktív helyszínek találhatók, melyek száma -- akárcsak az elérhető járgányoké és játékmódoké -- idővel bővülni fog.

A World of Speed érdekessége még, hogy engedékeny lesz a hibákkal szemben. Itt most nem a kezelésről beszélek, az ugyanis egy realisztikusabbra vett Gran Turismót idéz, hanem azt, ami akkor történik, ha a futam elején kisodródunk. Ebben az esetben természetesen lemondhatunk arról, hogy dobogós helyen végezzünk, de tapasztalati pontokat így is gyűjthetünk szép számmal. Itt jön képbe a Driver Score 2.0, amivel a rövidítések megtalálása vagy a látványos driftelések bemutatása után pontokat kapunk, ezzel ösztönözve azt, hogy egy korai hiba után még ne lépjünk ki -- a vezető fejlesztő, Andy Tudor szerint véget vetettek a rage quit jelenségnek.

A Slightly Mad Studios úgy tervezi, hogy még idén megjelenik a World of Speed, ám a Destructoid beszámolójából kiderült, hogy rengeteg munka van még a pre-alfa stádiumban lévő programmal (a kezelés és a fizika csapnivaló egyelőre), így nem lepődnénk meg, ha csak 2015-ben lenne a premier. Amíg várunk, itt az első trailer, a galériában pedig játékképek is várnak rátok.