A legendás horrorszéria mára TPS-akcióvá avanzsált, és a hatodik, számozott felvonás a legpergősebb a sorban. A sztori három évvel a Resident Evil 5 után veszi fel a fonalat, méghozzá négy kampány tolmácsolásában: játszható Chris, Wesker fia, Jake, Leon és Ada -- utóbbi csak egy rövidebb bónusz formájában. Ráadásul mindegyik kampány más és más játékélményt nyújt: Chrisszel a parazitafertőzés áldozatai elől menekülünk, Jake-et folyton óriási szörnyek veszik üldözőbe, Leon a sorozat régi ismerősei, a zombik ellen küzd, Ada pedig próbál lopakodni, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A Resident Evil 6-ban mindegyik karakternek van egy társa (Adát leszámítva), akit alapesetben az MI irányít, de a beépített, dinamikus kooperatív módnak hála bármikor becsatlakozhat egy barátunk, hogy együttes erővel billentsük hátsón a bioterroristákat. Bár a játék szólista módja sem rövid, visszatér a sokak által kedvelt Mercenaries (PC-n egy extra nehéz No Mercy változattal), sőt, az új Agent Hunt módnak hála fejest ugorhatunk mások kampányába, hogy egy teljesen átlagos ellenfél bőrébe bújva átvegyük az MI-től a mutáns irányítását. Mindezt viszonylag szép grafika és összetett, bár sokszor nehezen követhető sztori teszi kerek egésszé.