1.


A Dead Rising 2 első és legfontosabb szabálya, hogy mindig ments, ha egy nyilvános WC akad az utadba! Lehet, úgy gondolod, hogy még van elég életerőd, és hogy nem történhet semmi baj, de valójában sosem tudhatod, hogy mit hoz az utadba a balszerencse, és checkpointok hiányában elég kellemetlen tud lenni, mikor egyszer csak azt veszed észre, hogy Chuck elterült a padlón, és te már legalább fél vagy egy órája nem mentetted el a kalandodat. Ha nem tudod pontosan, hogy hova vezet az éppen kiválasztott küldetésed, akkor mindenképpen szakíts időt a játékállás megőrzésére, és ha megmentesz egy túlélőt, az első dolgod legyen az óvóhelyen a WC meglátogatása, hogy ne vesszen kárba a mentőakcióra szánt idő, és a sikeres célba éréssel megszerzett rengeteg Prestige Point.

2.


A Dead Risingban nagyon fontos a fejlődés, hiszen a szintlépésekkel tudod növelni az életerőd, a sebességed, a magadnál tartható tárgyak számát, és a magasabb szintek ajándékoznak meg újabb és újabb kombó kártyákkal, illetve speciális mozdulatokkal. Tapasztalati pontokat „legkönnyebben” a túlélők megmentésével szerezhetsz, és minél több embert juttatsz el az óvóhelyre, annál több Prestige Point üti a markodat, és minél több PP-t kapsz, annál hamarabb léped meg a túléléshez és a sikerhez nélkülözhetetlen szinteket.

3.


Habár lesznek olyan túlélők, akik képtelenek a saját lábukon eljutni az óvóhelyre (ergo cipelni kell őket), azért a megmentett emberek jó része nem teljesen használhatatlan. Ha megtalálod őket és csatlakoznak hozzád, akkor nyomj a kezükbe valamilyen halálosztó szerszámot (lesz, aki már eleve védekezik valamivel), használni fogják, és ennek köszönhetően sokkal ritkábban fognak fennakadni a zombik egyre sűrűbb hálójában. Habár a lőfegyverek (a mi szempontunkból) nem számítanak a játék leghatékonyabb eszközeinek, a túlélők kezében igen hasznos szolgálatot tesznek, lévén az AI irányította karakterek mindig pontosan céloznak vele, és még a töltényük sem fogy ki soha. Ha ennek ellenére mégis megsérülnek (például ha a zombik helyett őket csapkodod meg), és úgy érzed, hogy nem éred el velük a menedéket rejtő alagsort, akkor ne légy rest, keress gyorsan egy nyugodt helyet, és adj nekik valamilyen élelmiszert, az ilyen-olyan italok és egyéb okosságok ugyanis a túlélőket is ugyanúgy gyógyítják, mint téged.

4.


Habár a szögekkel kivert baseballütő a legkönnyebben megszerezhető kombó fegyver (az óvóhely kijáratától nem messze bármikor összerakható), és egészen a játék végéig tökéletesen használható a zombik ellen, azért semmiképp ne ragadjunk le ennél. Már csak azért se, mert lesznek olyan fegyverek, amelyek nagyobbat sebeznek, sőt, egynémely pszichopatánál külön jól fog jönni, ha olyan halálosztó szerszámunk van, amivel kellő távolságból, az ellenfél távoltartásával oszthatjuk az igazságot. Szóval ne legyetek restek, gyűjtsétek szorgalmasan a kombó kártyákat, és próbáljatok ki mindent, amit csak lehet.

5.


Könnyen előfordulhat, hogy olyan ellenféllel találkoztok, akit az istennek sem tudtok leteríteni, vagy valamelyik sztoriszálat nem sikerül időre teljesítenetek. Ez bosszantó, de nem jelenti azt, hogy fel kell adnotok, van rá megoldás: lépjetek ki, és ne egy régi mentéssel próbálkozzatok, hanem egész egyszerűen kezdjétek elölről a játékot. Ez lehet, elsőre igen hülyén hangzik, de nem szabad elfelejteni, hogy a megszerzett szintek és tulajdonságok ilyenkor nem vesznek el, hanem már a megszerzett tápokkal kezdhetitek újra az egész játékot. Ez nemcsak azért jó, mert így gyorsabban tudtok majd haladni a már korábban megismert terepen, de minden egyes ismételt akcióért újra megkapjátok a PP-t, így mire ismét eljuttok ahhoz a ponthoz, ahol korábban elakadtatok, akkor már dupla olyan fejlettek lesztek, és jó eséllyel már egyáltalán nem fog problémát okozni az adott akadály legyűrése.
###

6.


Fortune City utcáit, plázáit és kaszinóit bejárva hamar rá fogtok jönni, hogy az alkohol (sör, bor, whiskey, koktélok...) bizony komoly mértékben visszatölti az elvesztett életerőtöket. Ez igen hasznos dolog, de ahogy az életben, úgy a játékban sem szabad túlzásba vinni a szeszes italok fogyasztását, ugyanis elég hamar róka-móka lehet belőle. Azt pedig gondolom, nem kell magyarázni, hogy mennyire kellemetlen tud lenni egy öblös hányás, miközben épp egy pszichopatával vagy hatvan rád zúduló zombival küzdesz...

7.


A játék során számos kombó kártyát lehet összekaparni, és duplaennyi alkatrész kell az egyes kombófegyverek összetákolásához. Elsőre azt hiheted, hogy mindent meg tudsz jegyezni, hogy mit merre találsz meg, de könnyen kiderülhet, hogy ez nem igaz, és az biztos, hogy a legégetőbb pillanatban nem fog beugrani, hogy honnan szerezhetnéd meg azt a hozzávalót, ami az éppen adott küldetéshez illő fegyverhez kellene. Éppen ezért, ha rábukkansz valamire, amiről tudod, hogy kombót hozhatsz létre belőle, egyszerűen jegyezd le, hogy pontosan merre találtad, hiszen itt később is bármikor rábukkanhatsz. Csak egy kattintás a térképre, egy gyors firkantás egy papírlapra, és később áldani fogod az eszed, hogy feljegyezted, hol találsz leggyorsabban machete-t a felmosófához.

8.


Légy résen! – hangzik a cserkészek jelszava, és ez hatványozottan igaz a zombiapokalipszis túlélőire is, azaz rád. Fontos, hogy a plázákban, kaszinókban és egyéb helyszíneken ne hagyd figyelmen kívül az itt-ott elhelyezett posztereket. A Playboy nyuszikra biztos senkinek nem kell majd felhívni a figyelmét, de sokkal fontosabb, hogy az ilyen-olyan különleges plakátokra is figyelmet fordítsatok, ugyanis ha közelebbről bevizsgáljátok őket, akkor különleges kombó kártyákra bukkanhattok. Ha például láttok egy hatalmas medvének öltözött fickót egy gépfegyverrel, akkor azt mindenképpen tanulmányozzátok egy kicsit közelebbről, mert egy igen mókás fegyver lehet érte a jutalmatok...

9.


A játékban külön videó hívja fel erre a figyelmet, de azért érdemes itt is kiemelni, hogy a játékban egy bizonyos pont után a zombik testéből alkalmanként apró méhek röppennek ki, és ha elég gyorsak vagytok, akkor el is kaphatjátok őket. Ha ez sikerül, akkor egy befőttesüvegben ott lesz nálatok a méhkirálynő, amit akkor érdemes elhajítani, amikor kivételesen szorult zombihelyzetbe kerültök, ugyanis a méh elpusztításával egy jelentős körben körülötted minden zombi feje szétpukkan. Látványnak sem utolsó a dolog, de a menekülésedet is megkönnyíti ez az akció.

10.


Habár egy hatalmas nyíl mindig mutatja a megfelelő irányt a választott küldetésekhez, azt azért tudnotok kell, hogy a program nem mindig a legrövidebb utat akarja bejáratni veletek. Mielőtt elindultok valamerre, mindig nézzétek meg a térképen, hogy hova tartotok, mert könnyen lehet, hogy a pálya kiismerését követően ti magatok sokkal rövidebb utat találtok, mintha a gépet követnétek kisbirka módjára. Ez hatványozottan igazzá válik, mikor bejárásotok lesz a Fortune City alatti szervizalagutakba. A Dead Rising 2 útkereső rutinja csak a legritkább esetben ajánlja a föld alatti közlekedést, holott az sokszor gyorsabb és biztonságosabb is a plázák és kaszinók átszelésénél – arról nem is beszélve, hogy odalenn kisebb kocsikat is találhatunk, amivel valóban gyorsabb a közlekedés, sőt, még a túlélőket is beültethetjük magunk mellé, és nincs is annál kellemesebb érzés, mint mikor vígan kocsikázva gyűrjük a kerekek alá a húsra éhes zombikat.

11.


Szerte Fortune City-ben (főleg újságosoknál és bódéknál) találhatunk különböző magazinokat, amelyek nem azért hasznosak, mert elüthetjük velük a két zombiirtás közötti szabadidőt, hanem azért, mert ha magunknál tartjuk őket, akkor jelentős bónusszal ajándékozhatjuk meg magunkat. Figyelem! Nem elég kézbe venni őket, ha azt szeretnénk, hogy egy adott magazin hatással legyen a képességeinkre, akkor magunkkal kell azt cipelnünk. Érdemes külön időt szánni ezeknek az újságoknak a felkutatására, ugyanis némelyik igencsak megkönnyíti az életünket. A magazinok bónuszairól egyébként a kézbevételt követően a támadás gomb nyomva tartásával szerezhetünk információt. Lássunk néhány konkrét példát (természetesen a teljesség igénye nélkül):

Horror: 25%-kal több Prestige Point jár a zombigyilkolásért.
Domestic: Ha bútorokat használsz a zombik irtására, akkor ezek a bútorok háromszor tovább kitartanak, mileőtt összetörnek.
Leadership: A téged követő túlélők sokkal életképesebben fognak viselkedni, kevesebb gondod lesz velük.
Health: A különböző élelmiszerek és italok 50%-kal több életerőt töltenek vissza.
Gambling: Sokkal több pénzt szerzel szerencsejátékból, ha a játékautomatáknál melléd áll Fortuna.
Hand-to-hand: Puszta kezes harc során jóval nagyobbat sebzel.

12.


A játékban igen fontos szerep jut a pénznek, hiszen ha a küldetések során nem tudsz Zombrexet szerezni Katey-nek, akkor még mindig ott a lehetőség, hogy vásárolj egy-egy adagot a fosztogatók által „üzemeltetett” pawnshopokban (egy adag gyógyszer ára: 25 000 $). Továbbá ugyanitt igen combos fegyvereket is beszerezhetsz, kombó kártyák nélkül is – a kérdés persze az, hogy miképp lehet a játékban pénzt szerezni? Egyrészt ott a lehetőség a kaszinókban a játékra, illetve az összes boltban szétverhetjük a kasszákat, azonban ez igen időigényes, és egy kicsit unalmas módja a pénzszerzésnek, így azt javasoljuk, hogy különösen figyeljetek oda a Woodrow és a Luz nevű túlélőkre, ugyanis mindketten 50 000 dollárral jutalmaznak meg, ha a megfelelő pillanatban ügyesen cselekedtek. Woodrownak a megmentése előtt kell segíteni kipakolni néhány bankautomatát, majd hálából dob meg az említett összeggel, míg Luz jóval a megmentését követően bíz meg egy bónusz feladattal, aminek a sikeres teljesítése esetén szintén a fentebb jelzett busás összeg a jutalma.