Level 1:  Trade Federation Battleship


Cél: Megkeresni a hangárt


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceEzen a szinten Obi-Wan segítségével kell végigküzdeni magunkat. Miután a droid megérkezik a konferenciaterembe a szobát mérges gázokkal öntik el. Ne habozzunk, gyorsan kapjunk fénykardunk után, s rohanjunk ki a teremből. Kint öljük meg az összes droidot (használhatjuk a Jedi lökést „Z” is). A konferenciateremtől balra lévő szobában thermal detonátorhoz valamint egy energiacsomaghoz, míg a jobbra esőben egy lézerfegyverhez jutunk 250 lőszerrel. Mindkettő megszerzéséhez meg kell nyomnunk „SPACE” a vezérlőpanelen található tenyeret ábrázoló gombot. Folytassuk utunkat addig, amíg el nem érünk az ajtót szorgosan szerelgető R2-es egységig. Jobbra tőle 2 droidba botlunk, akiket megölve bejuthatunk egy kisebb vezérlőterembe, ahol a panelen megtaláljuk az éppen javítás alatt lévő ajtó nyitját. Ha szükség úgy kívánja az R2-től jobbra elsősegélycsomagra lelhetünk. Az újonnan kinyitott ajtón keresztül rohanjunk a következő keresztfolyosóig. A folyosón balra elindulva harci droidokba botlunk, akikkel felvenni a harcot egyet jelent az öngyilkossággal. Induljunk tehát jobbra, amíg ismét egy bezárt ajtóhoz jutunk. A megoldást itt is, mint mindig, a probléma közvetlen közelében találjuk. Szaladjunk jobbra az információs terembe, ahol a panelen lévő kapcsolóval nyissuk ki az ajtót. Kövessük Qui-Gont, aki egy aknába berohanva hirtelen eltűnik szemünk elől, pontosabban mi hagyjuk el őt, hiszen a talpunk alatt beomló rács megakadályoz minket követésében. Egy kisebb labirintusban találjuk magunkat, ami szerencsére nem túl bonyolult. Ezen a ponton azonban mindenképpen szükségünk lesz lézer pisztolyunkra a droidok likvidálásához. Próbálkozhatunk a fénykarddal is, aminek most körülbelül annyi hasznát vesszük, mint a sivatagban egy bronzáriumnak. Battyogjunk végig a szerelőaknán. Lábunk alatt a Kereskedelmi Federáció szorgosan küldi csatasorba droidjait a Naboo bolygó magszállásának reményében. Tartsuk mindig jobbra az irányt, amíg el nem érkezünk egy bezárt vörös szimbólummal ellátott ajtóig. Mivel kinyitni úgysem tudjuk menjünk tovább. Pár centivel arrébb egy gombot találunk, ami megnyitja azt az ajtót ami mögött a szimbólum nyitásához szükséges nyomógombra lelhetünk (hmm, valaki még tud követni?). Nyomjuk meg mindegyiket majd irány a kinyílt kapun keresztül a hangár. Innen egyenes út vezet a hangárba egyetlen kisebb fejtörővel megspékelve, ami azért annyira nem bonyolult. Közvetlenül Mentorunk tartózkodási helye előtt egy liftrendszerrel fűszerezett szobába érünk. A megoldás kulcsa három gombban rejlik. Nyomjuk meg a legelsőt ami beindítva egy mechanizmust megnyitja az utat a második kapcsolóhoz. Amint üzembe helyeztük azt, egy függőhíd ereszkedik le amin átfutva és megnyomva a harmadik kapcsolót minden akadályt elhárítottunk. Irány a Naboo bolygó!

Star Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom Menace

Level 2: Swamps of Naboo


Cél: Megtalálni Qui-Gont


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceMegérkeztünk a mocsaras Naboo bolygóra, és egyben a legkönnyebb helyszínre a játék során. Ezt egyszerűen nem tudjuk elrontani, mindamellett rettenetesen sokat fogunk bosszankodni egy-egy elhibázott ugrást követően. Hála a készítőknek a pálya úgy lett felépítve hogy minden egyes elrontott lépésünket egy húsz perces hosszadalmas bolyongás fogja követni. Sebaj erre találták fel a „SAVE” opciót. Kisebb szerencsétlenkedés, úszkálás és bóklászás után megtaláljuk Jar Jar Binkset, aki rövid csevely után megkér hogy kövessük. Mivel szegény nem bővelkedi agysejtekben a legborzasztóbb útvonalakon közlekedik. Nekünk nincs más dolgunk, mint követni őt. Mindössze két helyszínen szorulunk segítségre. Az első rögtön a Jar Jarral való találkozásunk után következik, amikor kedvenc őslakosunk egy hatalmas emelvény tetejéről integet és sürget, hogy kövessük őt. Mivel az emelvény túl magas, toljuk alá az oszlop közelében lévő dobozt. Minden tárgyat a „SPACE” segítségével mozgathatunk. Ezen a szinten többször szükségünk lesz a dupla ugrás használatára (kétszer nyomjuk meg egymás után az ugrás gombot), mellyel elérhetetlennek tűnő magaslatokra és liánokra szökkenhetünk. A másik problémás hely, a szint végénél helyezkedik el. Természetesen ez sem észvesztően nehéz, mindössze használatba kell vennünk a droidok gépágyúját, amivel könnyűszerrel végezhetünk az energia pajzsba burkolt harci droidokat.

Star Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom Menace

Level 3: Otoh Gunga


Cél: Kiszabadítani Jar Jar Binkset


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceMiután megérkeztünk a Gunganok földalatti rejtekhelyére, kövessük Qui-Gont és Jar Jart Nass nagyfőnök rezidenciájára. Amint Qui-Gon beszélt Nass-szal hagyjuk el a termet, s vágjunk neki az addigra bebörtönzött Jar Jar felkutatásának. A folyosó végén található első elágazás három lehetséges alternatívát kínál fel nekünk. Balra és előre lévő gömb alakú termekben a Gunganok ősi energiagolyóira bukkanunk, és melyeket előszeretettel alkalmazhatunk a droidok likvidálására. Fontos, hogy ezen a pályán ne öljünk meg senkit. Igaz ugyan, hogy a Gunganok nem tűrik a betolakodókat, s ahol tudnak akadályoznak minket Jar Jar felkutatásában, mégse öljünk meg egyet sem, inkább demonstráljuk hatalmunkat egy-egy Jedi lökéssel (X). Evickéljünk el a jobbra található gömbig, melyben körbefordulva felfigyelhetünk annak indítópaneljére, amit kapcsoljunk is be izibe. Folytassuk utunkat előre s közben az akadékoskodó őslakosokat tanítsuk móresre Jedi pullal (x). Nemsokára elérkezünk egy hatszög alakú platformokban bővelkedő szobáig, ahol használva azokat szökkenjünk át a két őrig. A folyosó végén használjuk a liftet, majd vegyünk be pár pirula nyugtatót. Ugyanis a következő kis szösszenet felettébb bosszantó része a játéknak. Süllyedő platformokon keresztül kell átugrálnunk a túlpartra. Ha idegrendszerünk és billentyűzetünk bírja, megszerezhetjük az egyik emelvényen található lézerfegyvert is. Miután sikeresen átvergődtünk, irány a folyosó mely végén a jobbra található gömbben ismét energiagolyót találunk. Szaladjunk ezután tovább a folyosótól balra található járaton keresztül. Kisvártatva elérkezünk abba a terembe melyben a bejárattól jobbra egy kis kapcsoló található. Nyomjuk meg azt, majd sebesen vágtassunk fel a gomb peremén az egy szinttel feljebb lévő járatig. Menjünk keresztül rajta, majd nyittassuk ki a kaput a következő szobában őrködő Gungannal (Jedi pull). Caplassunk el addig a szobáig melynek közepén egy üveglapon fémdoboz áll, majd toljuk el azt a teremben található gombhoz, amit nyomjunk meg. Az ezáltal lesüllyedő oszlop mögött újra egy gombra bukkanunk, amit a doboz segítségével ismét helyezzünk üzembe. Cselekedeteinket folytassuk addig, míg fel nem nyílik az üveglap mely alatt egy zöld gomb van. Ha ezt bekapcsoljuk megnyílik az előző szoba ajtaja. Irány tovább az újonnan nyílt ajtón egészen addig, míg el nem érünk a hatalmas emelvényig. Az itt lévő dobozzal ugyancsak nyomjuk meg a kapcsolót, majd ugorjunk villámgyorsan az emelvény tetejére, s onnan tovább a pár másodpercig nyitva lévő kapun. Ezek után nincs más dolgunk, mint megtalálni Jar Jar celláját, s kiszabadítani őt. Miután megmentettük kövessük őt.

Star Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom Menace

Level 4: Gardens of Theed


Cél: Bejutni a palotába


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceTermészetesen ez a küldetés sem kezdődhet másként, mint az eddigiek. Jar Jar és Qui-Gon alatt egy Ostrom tank felrobbantja a hidat Ergo kénytelenek leszünk ismét egyedül nekivágni kalandjainknak. Zuttyanjunk a vízbe és ússzunk szemben az árral egészen a vízesés lábáig, ahol a tőle jobbra lévő lépcsőn menjünk fel. Battyogjunk a vízesés tetejéig, majd vessük bele magunkat ismét a vízbe, s ússzunk fel a folyam közepén leledző kiszögellésig. Ugráljunk át a kiszögelléseken majd az utolsó platform végéről lőjünk bele a szemközti, hidat aktiváló kapcsolóba. Ha nincs lőszerünk jó a Jedi pull is. A hídon szaladjunk át s haladjunk egészen a rózsaszín erőtérig, melyet semlegesítő kapcsolót az ellenkező oldalon találjuk. Ebbe is lőjünk bele miáltal megnyílik az út a túlpartra. Kisvártatva a palotakertben találjuk magunkat. FONTOS, hogy az ostromtankkal ne keveredjünk harcba. Kerüljük el s vesszünk bele a tank melletti kisebb függőkertbe, ahol energiára és egy újabb fegyverre bukkanunk. A Tankot megkerülve eljutunk a kapunál babráló katonáig, akit követve egy árkádos szobába jutunk. A kupola alatt lévő kapcsolót aktiválva megnyílik az út. Tovább folytatva mizériánkat egy zsilippel szabályozott folyamrendszerre bukkanunk. Először menjünk fel a lépcsőn és aktiváljuk a piros gombot. Az így megemelkedett vízbe ugorjunk bele, majd ússzunk át a túlpartra, ahol feltrappolva a lépcsőn az előbb elárasztott medencét eresszük le újra (nyomjuk meg a gombot). Its working its working… az így szabaddá vált zsilip alatti kapcsolót aktiválva lenyílik egy híd, amin szaladjunk is át. Egy nagyobb térre érkezünk minek közepén egy hatalmas tank keseríti meg életünket. Célunk a tankkal szemben található két zöld kapu kinyitása. Először a kaputól balra lévő kapcsolóba lőjünk bele (ugrás közben a lépcsőről) majd jobbra a falban lévő üregen keresztül tornázzunk fel a másik kapcsolóig. Menjünk át a kapun majd induljunk balra. Hipp hopp a küldetésnek vége.

Star Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom MenaceStar Wars Episode I: The Phantom Menace


Level 5: Escape from Theed


Cél: Amidala hercegnőt eljuttatni a hangárba


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceElérkeztünk az egyik legnehezebb és egyben legbosszantóbb küldetésig, melyben nem elég hogy saját irhánkat kell mentenünk még Amidalát is pátyolgatnunk kell.
Kövessük hát a hercegnőt, s figyeljünk minden szavára. Pillanatokon belül megérkezünk egy zsákutcának tűnő térre, ahol Amidala megkér, hogy toljuk arrébb a hatalmas szobrot. Miután óhaját végrehajtottuk fussunk utána. (ha esetleg valahol elakadna őfelsége picit lépjünk arrébb, s engedjünk teret mozgásának). Fussunk egészen addig, míg el nem érkezünk egy bezárt ajtóig, melyet Amidala szerint belülről könnyedén kinyithatunk. Ugorjunk hát át az ajtótól balra található tornácra majd a harci droid kifüstölése után nyissuk ki belülről az ajtót. Immáron szabad az út, ám a hercegnő féltve legkedvesebb ruhadarabjait megkér, hogy tisztítsuk meg előtte e terepet. Amidalához legközelebb jobbra lévő házikóban egy édesanya siratja elveszett gyermekét, akit tovább balra haladva a zsákutca végén megtalálunk. Miután visszavittük őt egy elsősegélycsomag lesz a jutalmunk. Menjünk ezután addig a szobáig melynek jobb oldalán egy zárt csapóajtó mellett egy hatalmas ostromtank tornyosul. Fussunk fel a balra található lépcsőn megkerülve a tankot végig a tornácon, majd „U” alakot leírva kerüljünk a tank mögé. Lőjük ki a droidot s a terem felé elinduló behemót melletti kapcsolót nyomjuk meg. Az eddig zárt csapóajtó felnyílik, s már csak arra vár, hogy Amidalával átrohanjunk rajta. Menjünk vissza őnagyságáért majd térjünk vissza. Átlépve az ajtón néhány destroyer droidba ütközünk, akiket aknavetőnkkel illetve thermal detonatorainkkal semlegesíthetünk. Pusztítsunk el mindenkit. A szabaddá tett úton immár zökkenőmentesen kocoghatunk végig hercegnőnkkel, ám utunkat nemsokára egy zárt kapu állja. Hagyjuk magára Amidalát és menjünk vissza addig, míg a talapzaton egy csillag rajzolatába nem botlunk. Itt menjünk fel balra a lépcsőn s meg se álljunk az idős hölgy házáig. A hálószobában vegyük magunkhoz elsősegélycsomagját majd angolosan távozzunk az ablakon keresztül. Lépdeljünk végig a peremen majd a pózna segítségével másszunk át a szomszéd házra. Bejutva az épületbe két kapcsolót találunk. A felső szinten található nyitja a főkaput (amin a hercegnő azonnal be is szalad) az alsó szinten pedig mi juthatunk ki az épületből. Ismét tisztítsuk meg a terepet, majd haladjunk egészen addig, míg egy híd nem állja utunkat. Ugorjunk át a híd melletti tutajra s beszéljünk a parancsnokkal. Miután nem sok hajlandóságot mutat a hercegnő megsegítését illetően kénytelenek leszünk magunk megoldani a helyzetet. Kipattanva a hajóból menjünk fel a lépcsőn és a szemközti kapcsolóba belelőve eresszük le a hidat. Ettől a pillanattól kezdve nincs más dolgunk, mint megtisztítani az utat a hangárig.

Level 6: Mos Espa


Cél: Keresd meg Anakint, Jar Jart, és szerezz alkatrészeket a Podracerhez


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceAránylag könnyű küldetés, teljesítéséhez nem kell sok vért ontanunk. A Javákat célszerű messze elkerülni, mert az okvetetlenkedő bámészkodókat lövésekkel fogadják, ha pedig egyet megölünk, minddel le kell számolnunk. A Mos Espai több száz lelket számláló Java közösség kiirtása viszont nem lesz könnyű feladat. Ne fogjunk a kezünkbe fegyvert a város utcáit járva, mert ezt sokan nem veszik jó néven, ha pedig mégis lőni kezdenek ránk, inkább szedjük a nyakunkba a lábunkat a harc helyett. Ezen a pályán a feladatokat megfelelő sorrendben kell végrehajtani. A játék során először Qui-Gon bőrébe bújva mindössze egy fénykarddal vagyunk felszerelve, amit a taszkenek ellen rögtön alkalmunk is nyílik használni. Először célszerű a két lőfegyverest lekaszabolni, a többiek hadd élvezzék életük hátralévő pillanatait. A homokos utat követve eljutunk Mos Espába. Jar Jar és Padme ha nem tart velünk nem baj, a szint végén mindenképpen találkozunk majd. Négy nagyobb út szeli át a várost, a helyi nyelvet nem beszélve csak a színek alapján igazodhatunk el köztük. A városba a vörös főúton érkezünk be, tőle jobbra van a fekete, majd kicsit tovább a kék, balra pedig a narancs út. A városba lépve elegyedjünk beszélgetésbe a zöldségárus nővel, kérdezzük a T-14-ről, erre megemlíti Watto butikját. Menjünk a kék útra, ahol jobbra egy féregárus, balra pedig egy kereskedősátor található. (Az e mögött jobbra nyíló sikátor kis egészségcsomagot rejt, vegyük fel mindenesetre.) Továbbhaladva egy bal kanyar következik, de indexelés előtt beszéljünk a sarki kereskedővel, aki jelentős árengedménnyel csábít vásárlásra minket („stand back mister…”). Kérdezzük az üzletről, majd a fogatversenyről, ha megmutatja homokfutóját, egy Full Healthpack lesz a jutalmunk. Ezután a „Jedi mind” trükköt használva a T-14 generátorra kérdezve húzzuk ki belőle Watto boltjának pontos helyét. Továbbhaladva az úton hamarosan egy nagy zöld szörnyre bukkanunk a bal oldalon, vele szemben pedig Padme lesi lépteinket. Beszélgessünk a szemrevaló udvarhölggyel egy kicsit, majd míg ő Jar Jar nyomába ered, keressük meg Anakint. (Jegyezzük meg, hol áll a szörny, mert a későbbiek során a mellette levő épületben találhatjuk Jar Jart, ha Padme nem boldogulna felkutatásával) A kék utcán továbblépdelve a rabszolganegyedbe jutunk. Szólítsuk meg a játszadozó gyerekek egyikét, aki elárulja, hol találjuk Shmit. A kék út végén, a balra vezető sikátorban álldogál. Szólítsunk meg, ígérjük meg, hogy felszabadítjuk Anakint, majd kövessük át az ajtón az udvarra. Itt a két Java mellett egy sugárvető található, erre később nagy szükséged lesz, szedd össze mindet a szinten, amit csak találsz. Anakin elvezet Watto boltjához. Kövesd át a kis ajtón, ki a roncstelepre. Kövesd folyamatosan, bár nem lesz könnyű dolgod, mert míg ő átfér a kis réseken, neked akrobatamutatványokat kell végrehajtanod a roncsokat is felhasználva, hogy eljuss a roncstelep végére. Onnan rövid séta vezet Watto shopjához. Beszélgessünk el a repkedő lénnyel, amíg fogadást nem ajánl (közben alkatrészekhez is juthatunk). Kint szólítsuk meg Anakint, aki elmeséli, hogy két alkatrész hiányzik fogatához. (Enélkül ne hagyjuk el a helyszínt!!) Ezután Padme elsírja, hogy Jar Jar sehol, na őt is nekünk kell megkeresnünk. Beszélgessünk a közelben álldogáló Twi’lek lányokkal, később jól jön majd ismeretségük. A narancs úton haladva a bal oldali vörös ajtón nyiss be a gránátokért, majd a vörös úton forduljunk balra. Keressük meg Jar Jart, és küldjük el Wattohoz. A rabszolganegyedben Yak-Face panaszkodik, hogy elfoglalták a házát. Csapjuk agyon a lakásmaffia képviselőit, majd az erkélyen kiugorva kergessük el a tolvajokat a sarki kereskedőtől. Vek hálából ad nekünk egy „engine bindert” a boltba térve. Az ajtón kilépve a vörös út végén találjuk magunkat. Szólítsuk meg a rózsaszín ruhás hölgyet, majd induljunk kiszabadítani kisfiát, Tomot, aki Captain Neg fogságában sínylődik. Sajnos ez nem lesz egy sétagalopp. A narancs útra visszatérve menjünk fel a lépcsőn a szobába, majd ki a hátsó kijáraton. A párkányon elérünk egy kötélhez, melyen át az erkélyre jutunk. Sebulba szobájában felvehetjük a stukkert a sarokból, de ekkor nyakunkba zúdul a lakást őrző fegyverek tüze. Kövessük az újabb párkányt egészen a másik kötélig, melyen át a kapitány erkélyére juthatsz. Itt átkelés közben az őr tuti lelő a kötélről, a hulláját hátrahagyva másszunk fel ide újra. Miután a szobában mindenki elnyugszik, szabadítsuk ki a fiút. Iktasd ki az erőtérgenerátort, majd kövesd a fiút ki az ajtón. A boldog mama egy „repulse booster”-rel rója le háláját. Itt az ideje, hogy beszerezzük a fogatversenyhez szükséges alkatrészeket. Ezt erőszak alkalmazásával is megtehetjük, de ez esetben Anakin nem lesz hajlandó versenyezni, és kezdheted elölről a szintet! Ha a „mass coupler” és a „servo control” megvan, vigyük el Anakinnak, ezzel a szint véget ér. Fontos lesz a „fuel convertor” beszerzése, amit vagy az ócskavastelepről a Javákat követve a sivatagba szerezhetünk meg, vagy Barbo boltjából némi erőszak alkalmazásával a becsukódó ajtón kifutva.

Teemto: a fekete úton a kantinban találjuk, ő a kis részeg idegen lény.
Mawhonic: a kék úton van fogatjavító műhelye, a podraceren dolgozó R2 egységnél található
Barbo: Watto boltjához közel, valahol Padme mellett találod boltját. Ne próbálkozz Mind Trick-kel az ő esetében!!! 

Attól függően, hogy Watto mit ad nekünk, a következőképpen alakul az alkatrészek beszerzése.
Wattotól hydrospannert kapunk:
Fuel Convertor: a roncstelepi Javáktól, vagy Teemtotól Mind Trick alkalmazásával szerezzük
Servo Control: Barbonál elcserélhetjük fuel convertorra és repulse boosterre
Mass Coupler: Mawhonicnál kapjuk az engine binderért és a hydrospannerért

Watto egy fuel convertort ad:
Servo Control: engine binderért és repulse boosterért Teemtotól
Extra Fuel Convertor: roncstelepi Javáktól, vagy Barbo Thugjaitól
Mass Coupler: két fuel convertorért a „slashing prices”-t kínáló kereskedőtől.

Watto két fuel convertort ad:
Servo Control: engine binderért és repulse boosterért Teemtotól
Mass Coupler: két fuel convertorért a „slashing prices”-t kínáló kereskedőtől.

Watto nem ad semmit:
Fuel Convertor: a roncstelepi Javáktól, vagy Teemtotól Mind Trick alkalmazásával
Mass Coupler: Naboo fusion coilért és engine binderért a „slashing price”-os kereskedőnél
Servo Control: Barbonál elcserélhetjük fuel convertorra és repulse boosterre.
###

Level 7: Mos Espa Arena


Cél: Keressük meg Jabbát, Wattot és Anakint


A fegyvereké a főszerep ezen a szinten, ha nem pakoltunk fel eleget az előző pályán, akkor ajánlatos rögtön a titkos helyeken elrejtett cuccokat felkutatni, mert két főszörny is les ránk az elkövetkezendőkben. Persze, ha virtuóz művészei lettünk fénykardunknak, akkor semmi baj nem történhet! Ne menjünk be az arénába rögtön az elején, nézzünk körül elébb. Balra, egy kis kerek épületet találunk. A friss hullákon túljutva menjünk be a kanyon falán található nyíláson. Mindenkit megölve a jobb oldali szobában sugárvetőt és egy R2 egységet találhatunk. Épségben kikísérve Artut a kijáratig, (megóvva a rejtőzködő taszken lövéseitől), térjünk vissza a kiérdemelt powerupért. Most menjünk az Aréna bejáratától jobbra eső kerek épülethez, nyittassuk ki a hálás R2-val, majd söpörjük be a gránátokat. Keressük meg eztán a zöld fenevadat, mert a környékén egy sarokban a „chokie”-t kínáló kereskedőből (pontosabban a kollegájából) egy thermal detonátort tudunk kidumálni, ha ügyesen forgatjuk a szót. Anabar fogékony a Jedi Mind trükk hatására a köztársasági kreditek elfogadására is (nem úgy, mint Watto). Az előző szintről ismert Twi’lek leányzót a kapu mellett találjuk, ő elvezet Jabbához. Mielőtt a gombot megnyomnánk a szobában, mentsük ki az állást. A gödörben szedjük össze a pénzt, legyünk kedvesek Jabbához, majd csapjuk agyon a bajnokát. A támadás gombot nyomva tartva menjünk mindig előre, különben rálökdös a tüskékre. A kis ajtónál csapdába ejtve pikkpakk kinyírhatjuk néhány jól irányzott kardcsapással is. Thermal detonatort ne használjunk, mert a közönség is megsérülhet, és ekkor nincs kegyelem számunkra! A küzdőteret elhagyva egy bárban találjuk magunkat. Bemehetünk Jabba tróntermébe is csupán kedvtelésből, de nem szükséges. Keressük meg Teemtot, (a részeg idegent), és Jedi trükkel vegyük rá, hogy átkísérjen barátjához. Nem túl segítőkész, de Kreg, a kalapácsfejű szomszéd elárulja, hogy egy kis ital megoldja a nyelvét, ezért menjünk a pult sarkához. A droidtól kérjünk egy juri juice-t a hallgatag embernek, majd visszatérve barátjának is vigyünk valami itókát. A hapi elvezet Wattohoz. Ne engedelmeskedjünk, amikor várakozásra szólít fel, hanem kövessük, fent pedig fogadjunk Wattoval. Menjünk vissza a bárba, majd a korábban elzárt úton át le az arénába, keressük meg Anakin fogatát. A fiú kiabál, hogy kirabolták, vegyük üldözőbe a kis kék lényt. Kergessük fel a lépcsőn be az épületbe, ahol elkapjuk ugyan, de a szajré nincs nála. Semmi értelme megölni, inkább mozdítsuk el a hátsó fal darabját. Játékállás mentése ajánlott, mert a második fő szörny közeleg. A legjobb taktika állni az ajtóban és lőni rá, amint feltűnik, de gyakorlásképpen a karddal is véget vethetünk evilági pályafutásának. Lelkével együtt az ellopott ignition capacitort is kileheli, vigyük ezt vissza Anakinnak, majd beszédbe elegyedve vele vessünk véget a feladatnak.

Level 8: Encounter in the Desert


Cél: Küzdelem Darth Maullal


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceNem tudjuk még elpusztítani, hát ne is próbálkozzunk ezzel. Feladatunk csupán lekötni a Sith lovagot, míg társaink biztonságosan a gépre szállítják a hiperhajtómű generátorát. Ha bármelyikük meghal, vagy a generátor megsemmisül, a küldetést elbuktuk. A várost elhagyva daraboljuk fel a droidokat, majd csapjunk össze Darth Maullal, aki csinos kőomlást okozott a kedvünkért. Ne pazaroljuk a lőszert, a kard a lovagok fegyvere! Ha agyaljuk már egy ideje, nyakába szedi a lábát, de nem lesz könnyű dolgunk. A siklóban Health Powerup várakozik ránk, de a sziklákat verjük szét, mielőtt érte indulunk, különben a tetovált harcos az Erő segítségével a fejünkhöz vágja azokat, és a puhábbik dolog enged ilyenkor… Kövessük a lovagot a másik oldalra. Semmiképp ne engedjük a hajó, vagy az embereink közelébe jutni, mikor másodszor küzdünk meg vele. Pár perc után, ha mindenki a fedélzeten van, fussunk a hajó felé és a feladat véget ér.

Level 9: Coruscant


Cél: A szenátus nagytermének felkutatása és a Királynő védelme


Panaka kapitány bőrébe bújva kell Királynőnket védelmeznünk, ne tévesszük szem elől hosszabb időre. Vegyük fel az R-65 Heavy blastert, a hajó mellől. Spóroljunk kb. 50 lövedéket a fő szörny részére, a többit nyugodtan eldurrogtathatjuk. Találunk a közelben még egy könnyű puskát is 300 lövéssel tárjában. Miután a TAXInkat megsemmisítő ágyút elintéztük, beszélgessünk a droiddal, aki elvezet a turista hivatal felé. Az épületbe jutva beszélgessünk mindenkivel, a hölgy érdekes információt ad (egy városi jelszót) nekünk. Mivel a jegy nagyon drága, keressünk más utat. Az R2 robot és az íróasztal mögött ülő ember közelében keressük meg a másik platformra vezető kijáratot, ahol egy hapi 100 kreditért két jegyet akar ránk sózni. A másik oldalon álló kék ruhás ember hajlandó ennyit adni az „electrobinocular”-unkért, hát nehéz szívvel váljunk meg tőle. A jegyüzér meggondolta magát, de rövid győzködésre mégiscsak odaadja a jegyeket egy százasért. A jegykezelő robot most átenged, de egy újabb lebegő ágyú támadása során ez a hajó is odavész. Jobbra egy áruház található, sok ládával és egy lifttel. A sárgás színű ládát toljuk el úgy, hogy ráugorva feljuthassunk az irányító szobába. A bal oldali kart meghúzva a lift felemelkedik, és a kék erőtér a sarokban is kikapcsol. A visszaugró kart újra meghúzva a lift leereszkedik, mi pedig hozzáférünk az eddig erőtérrel védett dobozhoz. Toljuk a liftre, majd az irányítóhelységből állítsuk a liftet a felső pozícióba megint. Toljuk a másik dobozt a lift oldalához, hogy rákapaszkodva felugorhassunk a liftre. Közben a Királynőt elrabolják, de egyelőre tehetetlenek vagyunk. A fenti dobozt a kék csík mentén toljuk az irányítópanelhez, hívjuk a mozgó platformot, majd a ládáról ugorjunk fel rá. Itt az ideje az újabb mentésnek. A túloldalon egy kis csetepaté vár. Fuss fel a jobb oldali rámpán a második ablakig, majd be a sötét helységbe. A végén található panelt megnyomva forduljunk jobbra, majd ki a másik ablakon a rámpára, azután tovább át a csatornán. A raktárban és a kereskedők környékén nézzünk körül, hasznos stuffokat találhatunk. Kinyírva az ajtók mögötti ellenségek egy részét, hogy kikapcsolhatjuk a liftet védő erőteret. Ha ez megvan, irány felfelé. Fent menjünk a sötét helységen keresztül a nagy kapuig. A bal oldali szobában unatkozó emberke szükség esetén ad egy jelszót, mellyel visszajuthatunk a városba. A kapu a tiltott zónába vezet, ahol a törvényen kívüliek uralkodnak. A koldusokat nyugodtan megölhetjük (minek fokozzuk kínjaikat az élet súlyát továbbcipelve), majd a panel használatával leereszthetjük a zsákutca egyik falát, majd ráállva a felső szintre jutunk. A két panelhez érve nyomjuk meg a bal, majd a jobb oldalit és fussunk a leereszkedő fal felé, majd kétszer gyorsan forduljunk be jobbra (időzár, ha nem sikerült átjutni, próbáljuk újra). A dobozokhoz érve a felsőt lökjük a földre a fehér kulcs megszerzéséhez. A kar lenyomásával a fal leereszkedik, induljunk jobbra és használjuk a kulcsot a fehér panelen. A rossz fiú hullája mellől vegyük fel a vörös kulcsot és mentsük ki szorult helyzetéből Királynőnket. Továbbjutva keressük meg a kulcs által működtetett liftet, majd a Királynővel együtt fellépve rá induljunk lefelé. Ahogy a lift leért, menjünk egyenesen a feneketlen gödör széléig. Húzzuk meg a jobbra található, majd a balra feltűnő kart, keljünk át a Királynővel a hídon, majd előbb a Királynő melletti, aztán pedig az ellenkező oldalon levő kart használjuk. Most térjünk vissza a legelső, majd a mellette levő karhoz újra, és ekkor szabaddá válik az út. Menjünk a jelszóval védett ajtóig. A kulcs: „Coruscant has lovely sunsets”. Ezen belépve szembetalálkozunk a helyiek főnökével. Ő a Coruscant Mercenary. A gyenge Panaka nem sok eséllyel veszi fel a harcot, próbáljuk már az elején flash gránátokkal elintézni. Ha ez nem megy, állandóan menekülve lőjük darabokra a derék hadfit, bevetve a megspórolt 50 darab R-65 lőszerünket. Ha már nem mozog, menjünk át az ajtón a mozgó platformhoz, majd a Szenátorral folytatott hosszas beszélgetés után a szint véget ér.

Level 10: Assault on Theed


Cél: A Királynőnek el kell jutnia a palotába Panakát megvédve,Obi-Wannak követnie kell Darth Mault és megküzdenie vele.


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceAmidala és Obi-Wan között váltogatjuk majd skizofréniás tüneteket mutató egónkat, célszerű minden váltásnál menteni a játékállást. Obi-Wanként vezessük embereinket a hangár felé, ahol szembetalálkozunk Darth Maullal újra. Amidalaként a gránátokat felvéve induljunk a kis fegyverszoba felé. A robotokat eltaposva beszéljünk az őrrel, aki beenged minket. Vegyük magunkhoz a seeker droidot, valamint a blastert 250 lőszerrel betárazva. A szökőkútnál nézzünk körül a sarkokban. Ha Panaka morog valamit az orra alatt, és ezt halljuk „we’ve got problems, move out”, akkor figyeljünk, mert a romboló droid mögöttünk csörtet. Az első szökőkút után nem követ tovább. A sarkon befordulva egy hídhoz jutunk. Az erkélyre ügyesen felcsimpaszkodva protonrakéta-vetőt találhatunk. Érdemes az állást menteni. A sarkon túl lőjük ki a droidot az ágyú mellől, majd azt használva tisztítsuk meg a környéket a harci és romboló droidoktól. Továbbhaladva számítsunk egy lesben álló destroyer droidra a sarok mögött. A rakétavetővel, vagy az ágyúhoz visszaszaladva könnyen elintézhetjük. Amint minden tiszta, forduljunk be a sarkon, ekkor átváltozunk Obi-Wanná. Segítsünk Qui-Gonnak Darth Maul elleni harcában. A dobozokat szétverve előzzük meg azok fejünkhöz vagdosását, és küzdjük le a Sith lovag energiáját a felére. Ekkor menekülni kezd, kövessük mi is. Amidalaként küldjük előre Panakát felderíteni. A bal oldali lépcsőlejárón egy romboló droid várakozik, fussunk el mellette, jó eséllyel észre sem vesz minket (a boltív alatti droidokat jobb nem abajgatni!). Menjünk fel a lépcsőn magunkkal híva Panakát is, majd keljünk át a hídon, és szaladjunk le a túloldalon. Egy benyílóban sebesült katonát találunk, mellette egy R2 egységgel. Beszéljünk mindkettővel, a robot kinyitja a katona mögötti ajtót, így szét tudjuk lőni a biztonsági ajtókat tápláló generátort. Ha az R2 valami oknál fogva nincs ott, a katonától kapott kulccsal a híd túloldalán kint, a csillagjel melletti vörös ajtót kinyitva a mögötte található gombot megnyomva is nyitható a generátorház ajtaja. A biztonsági ajtón túli rózsaszín erőteret leromboltathatjuk Panakával, ha túléli az eldobott két thermal detonátor lökéshullámait, vagy jó sok muníciót belepumpálva megpróbálhatjuk azt mi is. A mezőn túl gonosz R2 egységek rohamoznak meg. Átlépve roncsaikon haladjunk fStar Wars Episode I: The Phantom Menaceelfelé a lépcsőn, majd be a bal oldali ajtón. Kövesd Panakát a lépcsőkön, el a szobor mellett, át a kerten egészen az erkélyig a többi katonával együtt. Itt beszélj vele, ezzel Amidala megpihenhet e szint után. Obi-Wanként küzdenünk kell egy kicsit Darth Maullal, majd kövessük őt és Qui-Gont. Ekkor választanunk kell, ugorjuk át Qui-Gont, hogy elérjük a Sith lovagot. Leesve forduljunk meg, és várjunk a kék energiamező megszűnésére. Amint eltűnik, menjünk egy szakasszal előrébb, majd balra fordulva lépjünk be a felbukkanó nyíláson. A szint itt véget ér.

Level 11: The Final Battle


Cél: Amidalának meg kell találnia a tróntermet,Obi-Wannak végeznie kell Darth Maullal


Star Wars Episode I: The Phantom MenaceAmidalával menj a fehér kulccsal nyitható biztonsági ajtóhoz. Nem messze áll egy katona 3 ajtó előtt, eszünkbe ne jusson a középsőt kinyitni! (Ő elmondja, miért.) A jobb oldali szobából a szekrényt toljuk át az előtéren a másik szobába a magasan levő kapcsolópanel alá, ami rejtekajtót tár fel előttünk. A másik oldalon a rabokat fogva tartó szobában az egyik őrizetesnél van a fehér kulcs, beszélgessünk el velük erről. A biztonsági ajtónál a kulcsolvasó masina használatával szabaddá válik a nyitópanel, menjünk hát tovább. Obi-Wanként a feladatunk átjutni a szoba bal oldalára. Hajmeresztő ugrások sorozatát kell végrehajtanunk, ráadásul még okvetetlenkedő droidok is akadályoznak ebben. A felső gyűrűre jutva láthatjuk mesterünket, ahogy Darth Maullal küzd. Körülnézve megpillantunk egy ajtót alattunk, az odavezető gyűrűre elegáns duplaugrással lejuthatunk. Bejutva az ajtón, majd egy másikon egy kis futóhídon találjuk magunkat. Az itt talált panellel kapcsoljuk be a világítást, míg továbbmenve a másikat aktiválva a kék erőterek végre pihenni térhetnek. Visszafutva az első panelhez lépjünk fel a kiszögellésre. Át kell jutnunk a másik platformra, de az túl messze van. A Force Pusht használva nyomjuk meg a kapcsolóját, ekkor kijjebb csúszik. A mi oldalunkon is kijjebb csalogathatjuk a platformot a középső panel aktiválásával. Ezután egy futásból indított duplaugrás átsegít minket a szakadékon. A túloldalon menjünk át a két ajtón, majd tegyünk pár lépést a gyűrűre érve. Amidalaként nehéz helyzetbe kerülünk, droidok egész hordái lesnek ránk csattogó fogakkal. Az ágyúval felszerelt droidot legkönnyebb úgy tudjuk semlegesíteni, hogy addig araszolunk feléje, míg éppen feltűnik a képernyő tetején, és ekkor elintézzük a sugárvetővel. Keressük meg a rejtett panelt a jobb oldali falon valahol ott, ahol a fal befelé kezd ívelni, hogy bejussunk az ajtó mögötti, utánpótlást rejtő terembe. Innen kijutva forduljunk balra Panaka felé és haladjunk lefelé a termen keresztül. A második ágyús droidot is tegyük hidegre, majd a többi robotot is. Az első ajtó, mely mellett elhaladunk, a fegyverraktárba vezet, ráadásul a sarokban egy rejtett kapcsoló is el van rejtve, mely további kincseket tár fel. Míg bent bóklászunk, Panaka kint elintézi a Romboló droidokat. Az út végét a harmadik ágyúüteg jelzi, mely a bal oldali falon van elhelyezve. Ezután a bal oldali ajtón keresztül új folyosóra jutunk. A négy szobából begyűjthető a rögtön használandó kék kulcs, mely megnyitja a kék panelt a biztonsági ajtó mellett, amit így kinyithatunk. Tovább haladva a vörös kulcsra lesz szükségünk, mely egy elérhetetlennek tűnő párkányon van elhelyezve. A lift melletti szekrényt idetolva, majd a vörös kulcsolvasót rejtő szoba melletti helységből a másik szekrényt ráejtve építsünk lépcsőt, melyet a másik oszlop mellé tolva és arra fentről ráugorva elérjük a kulcsot. Nyissuk meg a vörös panelt a kulcsolvasóval, majd keljünk át a vörös biztonsági ajtón, és menjünk pár lépést. Obi-Wanként ismét a szoba másik felének az elérése a célunk. Lenézve egy droidot látunk a gyűrűn, melynek rózsaszín erőtér van a közepén. Az alatta levő gyűrű a cél. Irány a lift, melyről a két megállója közt kell leugranunk. Az így elért középső szintről futásból indított duplaugrással jutunk át a rózsaszín erőteres gyűrűre. (Lehetetlennek tűnk, de gyakorolni kell és menni fog!) Előre haladva elérünk egy droidot, azt megölve egy újabb futó duplaugrással átjutunk a lifttel elhagyható gyűrűre. Innen menjünk fel a felső szintre. A robotot megölve az ajtón túl a rács mögött egy ládát látunk, melyre szükségünk van. A panellel hívjuk fel a liftet, majd még egyszer megnyomva fussunk a lifthez, hogy lemehessünk vele. Az egyik falnál látható kis rámpára egy futó duplaugrással átjuthatunk. A gombot megnyomva a fenti rács arrébb csúszik. Bár ez idővel visszazárul, kényelmesen odaérünk addig és kihúzzuk a szabaddá tett ládát a helyéről egyenesen a liftre. Menjünk le vele együtt. A ládára a kék erőterekkel akadályozó teremben van szükségünk, segítségével felugorhatunk a bal oldalon az irányítóterembe és manipulálhatjuk az elektromos falakat. Képzeljük azt, hogy az irányítópanelek óralapok, ez esetben a következőképpen kell átállítani őket. A 3 panelt tartalmazó falon balról jobbra: 9:00, 9:30, 3:00. Az öt panel balról jobbra: 9:30, 3:00, 9:30, 3:00, 9:30. Így az út szabad. Menjünk át a másik oldalra, fel a liften és ki az ajtón. Amidalával azonnal nyírjuk ki az ágyút kezelő robotot, és helyét elfoglalva változtassunk füstölgő romhalmazzá minden nem szerves létformát a teremben. Fussunk fel a lépcső, balra be a szobába, majd ki az ablakon a párkányra. A következő nyitott ablakon bemászva az oldalsó ajtó a trónterembe vezet. Mielőtt Viceroyjal beszélünk, nyissuk ki a bejáratival szemközti ajtót. Beszéljünk Panakával és bizonyosodjunk meg róla, hogy követ minket a szobába. Amint Viceroyjal szót váltunk, megkezdődik a végső összecsapás. Ha Panaka bejött velünk, segíthet legyűrni az ellenséges erőket. Amint minden robot rommá lett, beszéljünk Viceroyjal, és az utolsó átváltozás következik. Obi-Wannal a gyűrű jobb széléről lepillantva vegyük szemügyre a liftet, melyre rá kell ugranunk mozgás közben. A liftről a középső szinten kell leszállnunk, ahol persze nem áll meg, tehát újabb halálugrás következhet. Ha egészben maradtunk, haladjunk tovább 2 gyűrűnyit, míg megint zsákutcába nem futunk. Szálljunk fel a liftre, melynek 4 szintje vagyon. Nekünk a legfelső szint alatti gyűrűre kell feljutnunk. Fussunk tovább, míg el nem érünk az utolsó gyűrű szélére, melyről (VÉGRE!!!) ráugorhatunk a futóhídra, ahol persze már csak mesterünk és gaz ellenfele hűlt helyét tanulmányozhatjuk mélán. Fussunk ki a bal oldali ajtón, majd vigyázva a vörös erőterekre siessünk az utolsó gyűrűre, ahol a két lovag vívja élethalál harcát. A végső harc következik. A gödör szélén mindkét oldalon full healthpackek és rejtett kék kapcsolók vannak eldugva. Darth Maul legyőzésének legegyszerűbb módja, ha Force Pushokkal beletaszítjuk a mélységbe. Ha viszont egy nyaktörő ugrással az utolsó pillanatban mögénk kerül, kezdhetjük a manővereket elölről. Így néhány lökés után, mikor a szakadék szélére kerül, adjunk neki a fénykarddal néhány marasztalót jobbról-balról, majd hirtelen egy utolsó Force Pushsal intsünk neki búcsút. Alternatív megoldás lehet a kellő távolságból beleeresztett protontorpedók sorozata, mely szintén nagyon rossz hatással lesz lelki és fizikai állapotára. Persze, ha igazán lovagias küzdelemben szeretnénk porig alázni, akkor kard ki kard, és győzzön a jobb! Miután a Sith lovagrend felét Darth Maul halálával a pokolra küldtük, beszéljünk Qui-Gonnal és a játék itt véget is ér.