Nincs elég nyersanyag


Ahogy az Endless Space-ben (ES), úgy a második részben is nyersanyagokra lesz szükség az erősebb hajók gyártásához. Ez nem újdonság. Viszont mostantól nem férhetünk hozzá ezekhez az anyagokhoz korlátlanul. Hanem a klasszikus stratégiai játékokhoz hasonlóan, fel kell őket halmozni. Három csoportra oszlanak: általános, stratégiai, és luxus. Most csak az első kettővel foglalkozunk.

Az általános erőforrások az ES-ből is ismert FIDS (Food, Industry, Dust, Science), ami most kibővül az Endless Legend-ben bemutatott Influence-el. Ezek mind rendszerenként termelődnek:

Food: A kolóniák népességének növekedéséhez szükséges étel. Ha többet termelsz a fenntartáshoz szükségesnél, a nép gyarapodik. Ha pedig nem tudsz eleget előállítani a rendszer ellátásához, akkor alattvalóid éhezni fognak. Számuk csökkenni kezd. Ha egy rendszerben többféle faj található, az étel úgy oszlik szét, hogy azok kapjanak több ételt, akiknek a legnagyobb létszámuk van. Így a kisebbségben élők kevesebb ételt kapnak, és nem gyarapodnak olyan gyorsan.

Industry: A bolygók gyáraiban egy kör alatti termelési sebességet mutató érték. Minél magasabb, annál hamarabb készülnek el a hajók, rendszerfejlesztések. Nem halmozódik, tehát ha nem gyártasz semmit, akkor kárba vész.

Dust: A Por. Egy anyag amit a határtalanok hoztak létre. Lényegében nanobotok felhője. Tulajdonságai a mágiával vetekednek. Ha elegendő van belőle, szinte a semmiből előállít bármit egy pillanat alatt. Ha élőlénnyel érintkezik, és az túléli, különleges képességekre tesz szert. A közelében lévő mesterséges intelligenciák szabad akaratra tesznek szert (az űrodüesszia óta tudjuk, hogy ez nem olyan jó dolog). Egyesek úgy tartják önálló tudattal rendelkezik. Fizetőeszközként is használják.

Science: A bolygók laborjaiban egy kör alatti kísérletek számát mutató érték. Minél magasabb, annál hamarabb oldhatsz fel új technológiákat. A gyártáshoz hasonlóan nem halmozódik, de szerencsére rengeteg projekt van, amit véghezvihetsz. Mindet fel se tudod oldani a játék végére.

Influence: A rendelkezésedre álló befolyás. A felállított emlékművek, és a nép boldogsága ”termeli”. Ezt használhatod új diplomáciai egyezségek létrehozásakor. Vagy új, az egész birodalomra hatással levő törvények bevezetéséhez. Ezek a törvények fenntartási költséggel rendelkeznek, aminek nagysága a törvényt bevezető frakció népszerűségétől függ.

A stratégiai nyersanyagok olyan ércek, melyek csak bizonyos világokon találhatók meg. Lassan halmozódnak fel. Kitermelésükhöz először meg kell szereznünk a megfelelő tecnológiát. Amíg ez nincs a kezünkben, rejtve maradnak. Így ha találsz egy lávabolygót, amin első látásra semmi értékes nincs, később kiderülhet, hogy a belseje egy szinte elpusztíthatatlan ércet rejt. De ne bátorodj el, ha kezedbe kerül egy ilyen erőforrás. A térképen szét vannak osztva ezek az anyagok, és az ellenség is biztos ráteszi a kezét/csápját/karmát egy hasonló nyersanyagra.

A hősök köztünk élnek



A hősök olyan különleges egyének, akik képesek elméjükkel befolyásolni a Port. Sokat fejlődtek az előző rész óta. Az ES2 hősei az EL rendszere alapján működnek. Tapasztalati pontot szereznek, szintet lépnek, a szintlépésért pontot kapnak, amit három fejlődési fán lehet elosztani. Egy általános, amin olyan képességek lesznek, ami elérhető minden hősnek. A második olyan tulajdonságokat tartalmaz, ami csak a hős fajára jellemző. A harmadikban pedig osztály függő képességeket találunk. Négyféle hős van a játékban. Admirálisok, és kalandorok, akik a flottákat erősítik. Adminisztrátorok és kormányzók a kolóniák fejlődésében segítenek.

A hősök mostantól nem a semmiből bukkannak fel véletlenszerűen, és nem is a piacon kell ”megvenni” őket. Az ES-ben emlegetett akadémia most már egy felfedezhető létesítmény a térképen. Sőt akár a birodalomba is be lehet olvasztani, de sosem lesz felette korlátlan hatalmunk. Önállóan cselekszik. Küldetéseket ad nekünk, és a többi fajnak. Az hogy megszereztük, csak annyit jelent, hogy láthatjuk a többiek hőseit. A játékos többé nem válogathatja meg kiket vesz fel, hanem az akadémia ajánlja fel azokat a küldetéseket, amikért cserébe megkapjuk a tanítványokat. Hogy kit kapunk az attól függ, milyen fajok élnek a birodalmunk lobogója alatt, és milyen a játékstílusunk. Például egy pacifista Sophon birodalom adminisztrátor vagy kormányzó hősöket kap. Ha pedig vérszomjas Craver hadúrként csapkodjuk a szomszédjainkat, akkor az akadémia admirálisokat küld. A hősök most már saját személyiséggel rendelkeznek, és akár birodalmunk kormányzásába is beleszólhatnak. Egy békeszerető hős például átveheti a pacifista párt vezetését. Ezzel új szenátori képességekre tehet szert. Az admirálisok, és kalandorok személyesen is részt vehetnek a csatákban, a saját hajójukkal.

A háború nem változik



Ha zavart az ES harcrendszere, akkor valószínűleg csalódni fogsz. A csaták alatt továbbra sem irányíthatjuk közvetlenül a hajóinkat. A hangsúly a filmes csatajeleneteken lesz, az epikus bevonuláson, és a hatalmas robbanásokon. De ezúttal sokkal több stratégiai döntést kell meghoznunk. Minden birodalom öt harci hajóosztállyal rendelkezik. Két kicsi, két közepes, és egy nagy. A hajótervezés továbbra is kulcsfontosságú része a játéknak. Nem csak olyan szempontból, hogy ha az ellenség főleg lézerfegyverekre összpontosít, akkor több pajzzsal kell védekeznünk, hanem a környezetre is oda kell figyelnünk. Ha a csata helyszínéül szolgáló rendszerben például elektromágneses anomália van, az zavarhatja a pajzsokat és a fegyverek pontosságát. Ezért abban a rendszerben egy gyorsabb, lőfegyveres egység nagyobb sebzést okozhat. A flottán belül létrehozhatunk kisebb flottillákat. Ezek azonos hajótípusokból állhatnak, és különböző manővereket hajthatnak végre. A nagy csatahajók nem jelentenek instant győzelmet. A kisebb és gyorsabb fregattok megkerülhetik a nagyobb és lassabb hajókat, hogy elpusztíthassák a hajtóműveket, pajzsmodulokat. Mi több, később a kisebb hajótípusok különleges modulokkal szerelhetők fel, mint például radarzavarók. Ha pedig egy csata alatt nagyon rosszul áll a szénánk, erősítést is hívhatunk. De ütközetenként csak egyszer, és az is csak néhány hajóból állhat. Minél később hívsz segítséget, annál felkészültebb lesz a felmentő sereg.

Köszönöm, hogy időt szántál a borzalmas írásom átfutására. Megpróbálom még a korai hozzáférés előtt elkészíteni a feltételezhetően utolsó részt, ami a kereskedelemről és egyéb játékmechanikákról fog szólni.