Előszó: A crysis 3 részéről fogok írni. A leírás sopilert tartalmaz (csak így tudom leírni a lényeget róla). A három résszel egymás után játszottam és összekötve fogok írni róluk.


Crysis

A játék alapjai: A játék 2020-ban játszódik USA és Észak Korea között érces helyzet áll fent. A szigeten (ahol a játék játszódik) eltűnik 3 kutató a mi feladatunk az ők kimentésük. Speciális felszerelésünk a Nanoruha ami négy funkcióval rendelkezik (Erő, Páncél, Láthatatlanság, Sebesség). Ezt a négy funkciót bármikor változtathatjuk így taktikailag sokféleképp megcsinálhatunk egy küldetést. Lehet osonva mindenkit elintézni vagy akár berontani és ledarálni mindenkit (Igaz ez nehezebb nehézségi fokozatokon nem ajánlott).

Történet (dióhéjban): Egy repülővel érkezünk a sziget fölé ahol már várnak minket a furcsa dolgok. Az első furcsa dolog amivel találkozunk, hogy elektromos interferencia zavarja a gépünket de nincs elektromos felhő/kisülés a légtérbe. Kiugrásunk után eltalál minket valami és belezuhanunk a vízbe. A csapatunk öt tagja a sziget négy pontjára érkezik szétszóródva (Próféta, Nomád, Pschyo, Bohóc, Azték). Amint kikászálódtunk és elindulunk találkára a többiekkel egyik társunk bajba kerül (érkezéskor fán landolt az ernyőjével), persze ahol érkezett négy koreai katona várja. Mire odaérünk a társunk és a koreaiak már halottak, érdekes módon valami széttépte őket. Ahogy haladunk tovább a szigeten egyre több furcsaság vár minket. Elindulunk kimenteni a kutatócsoport tagjait, közben a koreai hadsereget megfelezzük bázisokat beveszünk és egy nagyon jó tankcsatás pályát is kapunk.
Megtudjuk, hogy az utolsó életben maradt kutatómunkást a szigeten található hegynek a bányájában tartják fogva tehát mi elindulunk oda kiszabadítani.
Kiderül, hogy a hegy belsejében egy idegen létforma van akik kitörnek és darálnak mindent ami nekik nem tetszik. Ezt persze mi nem hagyhatjuk.

Bemegyünk a bányába belsejébe kimenteni az utolsó kutatómunkást. Persze nekünk szerencsék van és ránk dől a bánya. A kutatómunkást a VTOL még ki tudta vinni de minket már nem. Előttünk egy kapu áll (futurisztikus formában) mi bemegyünk az izé belséjébe ahol egy komplett hadsereg készül az invázióra. A mag (így hívják azt a földönkívüli energiagyűjtőt) belsejében tönkretesszük amit csak tudunk de ez sokat nem segít a győzelmünkhöz csak az előrejutásunkat segíti.

Miután kikeveredünk a magból egy burokban találjuk magunkat ahol minden meg van fagyva (0 kelvin hőmérséklet). Elindulunk ki a burokból ahol találkozunk Prófétával akinek sérült a ruhája vele és egy kisebb osztaggal kell visszajutnunk az anyahajóra ahol már mindenki teljes harci lázban ég mivel bevetjük az atombombát az űrlények ellen. Az atombomba nem volt sikeres ettől ők csak megerősödtek és kismillióan megtámadják a flottánkat ahol nekünk kell kakaskodnunk. Miután legyőztük az űrhajójukat beindulunk a Gömbbe legyőzni a maradékot. (Itt ér véget az első rész sztorija tehát a gömbbe már többet nem harcolunk).

Magyarítás: A játék magyar felirattal jelent meg. A magyar fordítás tartalmazza a textúrák lefordítását is.


Összegzés: A játék nagyon jóra sikerült mivel teljes nyitott teret kapunk és egy bázist bevételt/küldetésteljesítést több oldalúan megcsinálhatunk. Először is legalább 7-8 helyről megközelíthetjük. Ha megközelíthetjük eldönthetjük, hogy osonva csendben elintézünk mindenkit vagy beugrunk középre és ledaráljuk az ellenfeleinket. Elő is fog fordulni az, hogy a kettőt keverjük.
A történet szerintem nagyon jó egyedi kíváncsian vártam a Warheadban, hogy alakul a helyzet

AI: A játéknak szintén erőssége az AI. Találkozni fogunk minden pályán legalább 3 bebugolt NPC vel viszont a többi nagyon okosan viselkedik. Volt olyan, hogy csendben lemesterlövészeztem az ellenfeleket de mire bementem ők már átszervezték a pozíciójukat és igencsak megfingattak.

Grafika: Nagyon jól néz ki 2007 hez képest. Igaz eléggé erős gép kell alá.

Fegyverek: Két fajta gépfegyver áll rendelkezésünkre (FY71 és SCAR), Kispisztoly, Gauss, Sörétes, Mesterlövész puska, Rakétavető, C4 és 3 fajta gránát.
Ez kevésnek tűnik viszont a fegyvereket lehet upgradelni hangtonpítóval különböző célkeresztekkel, lézercélzóval lámpával gránátvetővel tehát igencsak egyedire szabhatjuk (ezt viszont a játék megköveteli mert ha jól beállítgatjuk a kiegészítőket akkor nagy előnyhöz juthatunk).
Viszont a hangtompító effektusról beszélnem kell. Ha hangtompítót teszel a fegyveredre irreálisan csökken sebzése. Ezt szerencsére a Warheadban már orvosolták.

Screenshots:






Crysis Warhead

A játék alapjai: Azonosak mint a Crysis első részében csupán annyiban térnek el a dolgok, hogy mi a sziget másik oldalán aprítjuk a népet.

Történet: Nagyon hasonló az első részéhez csak sziget másik oldalán harcolunk az Exobőrökkel. A warhead története párhuzamosan fut a Crysis első részével. Tehát pontosan ott ér véget ahol az első rész. (Vagyis kicsit előrébb) A történetben kiderül, hogy az első rész főszereplője (Nomád) helyett mindenki O'Neilt szerette volna abba a nanoruhába és ezt sokszor megemlítik. Ameddig Nomád bent van a magban a sziget többi részén elszabadul a pokol és mi végig az egyetlen olyan Exobőrért harcolunk ami valamilyen módon nem semmisítette meg önmagát mikor elkábult. Persze ezt az Exobőrök és a Koreaiak is meg akarják szerezni. Vagyis már a Koreaiak kezében van és Li ezredestől kell elszednünk. Először egy tengeralattjárón találjuk meg ahol kisüti a nanoruhánkat majd megpróbál elmenekülni egy légpárnással. Persze ezt mi nem hagyhatjuk. A végén egy epikus boss csatában szerezzük meg a konténert és visszaindulunk az USS Constitucionra.

Magyarítás: A játék Magyar felirattal, Magyar szinkronnal és Magyar textúrákkal jelent meg. Magyar csapat készítette.

Összegzés (Grafika,Fegyverek): Szintén nagyon jól sikerült alkotás. A grafika, fegyverek, ellenfelek megegyeznek az első részből ismertekkel (persze kapunk két új járművet, több fajta lövedéket, több gránátot tehát panasz erre nem lehet). A hangtompító effektussal nem találkoztam és a legtöbb fegyver sebzése megnőtt.

AI: A Crysis első részéhez képest nagyon sokat javult főleg az idegenek harci technikája, itt már ők is fedezékbe vonulnak egymásra páncélt raknak bombákat dobálnak tehát megnehezedik a dolgunk. Kivéve ha Gauss puskával osztjuk az áldást.

Igazából mikor végigvittem annyira tetszett, hogy még egyszer nekiálltam elölről nehezebb nehézségi fokozaton mert nem tudtam beérni magam a játékkal. Küldetések is hozták a Crysis formáját. Példa erre: kövess egy vonatot. A vonaton van 5 gépágyú meg 2 gránátvető ha akarod lősz a vonatról, ha nem követed egy páncélautóval és úgy aprítasz.

Screenshots:






Crysis 2

Amikor feltelepült a játék én már ilyen státuszban voltam:
Mindössze 15 perc játék kellett ahhoz, hogy elmenjen az életkedvem az egésztől, és jól fel is bosszantott ez az egész. Utána félúton már csak hülyére vettem az egészet.

Ezt a két videót készítettem a játékról. Ez a két videó röviden bemutatja a Crysis 2 eseményeit.
http://www.youtube.com/watch?v=ewqhXW8RBa8&feature=youtu.be
Breakdance?
http://www.youtube.com/watch?v=M7WWwBGYKF8&feature=youtu.be
Vak ellenfél?

Ami probléma a játéknál, hogy szinte minden ami jó volt az előző két részben azt kivették és CoD szerű elemekre cserélték amik nem illenek a képbe.
De nézzük sorban a dolgokat amiket elrontottak.
Történet: Az első két résznek egyszerű története volt de ettől volt jó. Én is csak azért szereztem be a játékot mert vártam a folyatást, hogy mi bemegyünk a fehér gömbbe és elpicsázunk mindenkit.
Ezt nem kapjuk meg helyette New Yorkban ilyen vírusos földönkívülis sz*rságot tesznek elénk amit én őszintén nem nagyon értettem. Tehát kivették az előzőből ismert jó történetet és berakták helyette ezt a New Yorkos dolgot amit bizonyos szinten még el tudtam nézni.

AI: Az első két résznek ez nagy erőssége volt az AI. Tehát ha egy bázist kellett bevenned és ott óvatlanul lőttél le egy őrt akkor megfújták a riadót és a környék KNH őrposzjaitól jött az erősítés.

Tehát egy akció előtt érdemes volt taktikázni ez adta a játék egyik fő hangulatát. A Crysis 2-ben ezt kivették. Az őrök adnak riadó jelzést (ha épp mikor az arcukba ugrálok észrevesznek) de nem jön erősítés. Többször is volt olyan, hogy csendben intéztem el az ellenfeleket de akkor jött erősítés. Tehát taktikázni nem nagyon kell a játékba ezért kapnak egy nagy minuszt a készítők-
A másik ami rossz az AI-ba, hogy az előző részekben az ellenfelek használtak letámasztós fegyvereket (tehát ha kilőtted a gépágyúst akkor egy mellette levő beleült és megaprított vele), járműveket gránátokat. Itt ezt elfelejtheted be van scriptelve oda egy NPC akit ha kilősz akkor többet a büdös életbe rajtad kívül senki sem megy a gépágyúba. Gránátot is tán kétszer dobtak rám.
A másik nagy BUG az AI-ba, hogy a készítők próbáltak olyannal felvágni, hogy az ellenfelek használnak fedezékeket onnan tüzelnek ránk. Ez borzalmasra sikerült. Egyszerűen ugrálnak minden fele, bujkálnak értelmetlenül minden mögé úgy, hogy ott állok mellette (ez látszik a második videóban).

Grafika: Az első két részről tudni lehetett, hogy az akkori idők legszebb játéka volt (Sőt még most is lealáz sok játékot). Viszont ott megoldották, hogy a grafikai szépség ne menjen a játékélmény rovására. A C2-ben ezt kihagyták. Egyszerűen minden a látványra megy folyamatosan kapjuk a scriptelt épület összedőléseket amik az első 10 esetben érdekelnek de a többi 30-nál már nem. Ráadásul a játék még ezekre fel is hívja a figyelmed, hogy nyomd meg az F betűt a kamera célrafordításához.

Cső effektus: Az AI butaságát úgy próbálták leplezni, hogy beleraktak egy csőbe amit folyamatosan tömnek ellenfelekkel. Tehát W+M1. A játék az elején próbál rávezetni, hogy taktikázz használd a távcsöved, de ez itt nem működik! Az előző részekben sokszor fel kellett másznom egy magaslatra szétnézni, hogy most merről támadjak. Itt erre nincs szükség mert nagyjából sík terepen vagyunk és minden 10 méterre jut 10 ellenfél.

Letámasztós gépstukkerok: Viccesnek tűnik de ezt is el sikerült rontaniuk a készítőknek. Az első két részben csakis azért használt az ember letámasztós gépfegyvert mert annak végtelen lőszere volt és sz*rul állt munícióval tehát ez egy jó funkció volt. A Crysis 2 be viszont úgy gondolták, hogy ez nem jó ötlet és kaptunk 100 lövedéket egy ilyen barikádfegyverbe. Ami mindössze 20 másodpercig elég, utána foroghatsz vele össze-vissza mert másra nem jó.

Nanoruha: Ugyebár ez a központja a Crysis játéknak ez adja a lényeget de ebbe is sok hibát vétettek. Tehát az első részben négy funkcióval rendelkezett (Erő, Gyorsaság, Páncél, Láthatatlanság). Ezt egy menüből választhattuk ki ami megmaradt a C2-ben de nincs rá szükség a gyorsgombok miatt. Az alternatív funkciója a ruhának az első részben Páncél volt, ez annyit jelentett, hogy nem 100HP val hanem 100+100 energiával rendelkezték. C2-ből ezt is kivették, nincs alternatív funkció tehát bármire váltasz fogy az energiád. A páncél pedig olyan erős, hogy bekapcsoltam kiugrottam középre és én voltam a Rambo Feri. Az a rész már nevetséges volt, hogy hogyan eltúlozták az energiaszintet. Az ugrást is átszabták persze zavaróra. Régen így nézett ki egy superjump: V+Erő Mód majd Ugrás gomb. Itt ehelyett megkapjuk azt, hogy ha hosszan nyomod magasra ugrasz ha röviden akkor normált. Persze, hogy sosem tudtam úgy ugrani ahogy kellett volna.

Járművek és szabadság: Első két rész előnyei közé tartozik, adott nagy nyitott terep főbb stratégiai pontokkal amikhez Opcionális célkitűzések tartoznak. Ezekhez több úton eljuthattunk, és járművek is biztosítva voltak a közlekedésünkhöz. A C2-ből ezt is kivették helyette kapunk 2 APC küldetést, amiről inkább nem is beszélek.

Összegezve: Ekkorát én rég nem csalódtam egy játékban. Minden ami tetszett azt kivették és helyette ilyen baromságokat raktak be. Osztálytársammal pont ma beszéltem erről és ő is hőbörgött a játék miatt.

Screenshots: