A játék egy run 'n' gun darab,ami azt jelenti,hogy a futkozáson és a lövöldözésen kívül nem kell majd túl sokat törni a fejünket,ezen a téren nem kell egy Half Life szintű játékra számítani. A játék a jól bevált dolgokhoz nyúl vissza,semmi sem változott az elődök óta,maximum a grafika és egyes szereplők. A játék egyszerűsége(hát milyen legyen egy FPS?) ellenére azért némi boldogságra adhat okot a változatosság,ugyanis a missziók helyeit egymás után váltogatjuk,a háborút két szálon visszük,az egyiken mint egy orosz katona a németek ellen,míg a másik szálon a japánokat kell ólommal etetnünk,az amerikaiak oldalán harcolva. A váltás néha frusztráló lehet,hiszen egyszer még egy trópusi dzsungelben ontjuk a japánokat,csupa zöld környezetben,a másik pillanatban pedig- szintén a szövetségesek oldalán- már a komor,romos Leningrád utcáin caplatunk,hogy kiírtsunk onnan minden németet,visszafoglaljuk a várost... Ez azonban nem lesz túl nehéz feladat,ugyanis a katonák olyan ostobák,hogy az már fáj...A fokozatok közül senkinek sem ajánlom a Recruit-ot,hiszen a mesterséges intelligencia olyannyira buta,hogy még egy 5-6 éves kisgyerek is könnyű szerrel végigjátssza a játékot ezen a szinten,érdemes Hard-on,vagy Veteran-on kezdeni,bár így sem lesz nehéz dolgunk...Mondjuk azért lesznek olyan pillanatok,hogy a fejünket az asztalba verjük,mert már vagy tizedszer dobjuk fel a talpunkat ugyanannál a résznél, néháyszor kerülhetünk olyan helyzetbe,hogy káromkodva kérdezzük magunktól,hogy ez honnan a f***omból szedett le. Fekete pont a Treyarch-nak,a rossz mesterséges intelligencia miatt...
Nekem nagyon tetszett az a megoldás,-ami mind a japánok,mind a németek oldalán megfigyelhető,már a 4. CoD-ban is találkozhattunk vele- hogy van,amikor akaratlanul is közelharcra kerül sor,és ha nem teszünk semmit,csak vakon lődözünk a ránk támadóra,akkor már kezdhetjük is az utoljára mentett állásunktól... Ilyenkor-a játék ki is írja-egy jól irányzott V-betű megnyomásával ölhetjük meg a ránk támadó valamit... Ez a valami a németek oldalán egy kutya,olyan németjuhász féle,míg a japánoknál egy Banzai kiáltással felénk rohanó,szuronypuskás katona. Ha jókor nyomtuk a V-t,akkor egy látványos,1-2-3 másodpercig tartó "kivégzőshow-ban" lesz részünk,ami néha kicsit feldobja a komor öldöklést.
Nekem volt olyan,hogy többszöri próbálkozásra sikerült egy-két esetben ez a manőver,vagy csak szimplán olyan álmos voltam éjszaka,hogy rátenyereltem a billenytűkre(legalábbis a V környéki részre).
A pályák eléggé lineárisak,mint már írtam,önálló gondolkodásra,vagy kreativitásra semmi szükség,csak végig kell menetelni az adott szakaszon,tisztára olyan,mint ha rally-znánk... A játékmenet agyonszkriptelt,másodszori végigjátszás esetén elég nagy az unalomfaktor, és a nem túl sok misszió/pálya- 15,de lehetett volna több is-ellenére a játék élvezhető,de szerintem csak egyszer használatos. Én még pár hónappal a végigjátszásom után is kívülről tudtam,hogy hol,mikor,mi fog történni.
Az előző CoD-okhoz képest mindenképpen javult a fegyverarzenál(ha csak a II. Vh-sokat nézzük). a japán helyszíneknek köszönhetően sok új fegyver található meg a játékban,ami mindenképp örömet okozhat azoknak,akik szeretik a különböző karabélyokat,esetleg egy kis változatosságra vágytak. Akik pedig maradnának a jáól bevált ólomszóróknál,azoka szovjet küldetések alatt nosztalgiázhatnak...
Nem vagyok nagy multis,a single player híve vagyok,de sok jót hallottam,és sok videót néztem a multival kapcsolatban,és mindegyik azt sugallja,hogy a Treyarch nem nyúlhatott mellé. A változatos pályák és a jó kis fejlődésrendszer láttán lehet,hogy majd egyszer ezt is kipróbálom... A másik újítás a co-op mód,melyben-ha nem megy egyedül,vagy csak szeretjük a csapatmunkát,esetleg a haverokkal akarjuk tolni-akár 4 személy-online-is játszhatja együtt ezt a remek játékot. Minél többen játsszuk,annál több ellenség jelenik meg az adott pályarészen.
Ha játékmenet szempontjából nem is,de grafikailag mindenképpen felűlmúlta elődjét a legújabb CoD.A World at War a Modern Warfare kicsit tuningolt motorját használja, és ez meg is látszik rajta. Ugyan az engine még mindig az egyik legjobb, ha árnyékolásról vagy épp sebességről van szó, a fejlesztők igyekeztek mindenből egy picikét többet nyújtani, s úgy érzem, néha átestek a ló túloldalára. A sok shader és fény miatt túl sok az információ, és az így is kissé kaotikus játékmenet miatt a grafikai csilli-villi inkább ártott a dolognak, mint használt. Ezt leszámítva azonban elégedett vagyok. A karakterek jól néznek ki, az animációk se rosszak (annyira), a víz és az időjárási elemek pedig egyenesen gyönyörűek lettek. Ami hihetetlen, az a gépigény. A motor remek optimalizálásának hála ugyanazon a gépen akár jobban is futhat, mint a COD4 tette hasonló beállításokkal. A multi pedig az esetek többségében lagmentes volt, ami a jó netkódnak köszönhető.
Ami tetszett,-szerintem az egyik legjobb része a játéknak-az a sok kedvcsináló kisfilm,amiket töltés közben nézhetünk meg,s amelyek ráhangolnak minket az adott pályára,és töltés után lehet énekelni,hogy "I gotta feeling..." .
Összességében szerintem a Call of Duty. World At War egy elég jó alkotás lett,amit nem a története miatt szeretünk,hanem... Az elképesztő grafika,a sok új fegyver,a jó zene és az átvezető animáció miatt kedvelünk. Ám mint mindennek,ennek az alkotásnak is van jó és rossz oldala egyaránt. A rossz oldalra én a normális történet hiányát,a buta mesterséges intelligenciát, a II. Világháborús témát(ami már unalmas),az agyonscriptelt,lineáris pályákat és az ezáltal nyújtott kis újrajátszhatósági faktort sorolnám. A CoD 5 nem váltotta meg az FPS ipart,nem egy kiemelkedő játék,de mindenképpen ott a helye a legjobbak közt. Az én értékelésem 82%.
Call of Duty WaW
Ha háborús játék,akkor...CoD! Hát persze! A valaha volt talán leghíresebb,legjátszottabb FPS széria,a Call of Duty újabb taggal bővült,ez immáron az ötödik,sikerre ítélt rész. Úgy látszik,az Activision valahogy nem tud mellényúlni,azonban már kezd egyre unalmasabbá válni,hogy szinte mindig a II. Világháború-ban kell tevékenykednünk(tudom,hogy a 4. rész napjainkban játszódik...). A CoD 5: WaW-ot már nem a CoD 4-et fejlesztő Infinity ward,hanem a Treyarch fejlesztőcsapata hegesztette,aki a konzolos közönség sámára fejlesztette a több díjat is besprő CoD: MW-t.A jól bevált recept majdnem,hogy itt is ugyanaz,azzal a különbséggel,hogy míg az elődökben(már amelyik II. Vh-s volt) szinte csak Európában harcolunk erre-arra,addig a legújabb Duty-ban már lehetőségünk van a Csendes-óceánra is kitérni egy-két misszió erejéig.