Kezdjük is az elején, vagyis a játék történetével. Ez az elem hihetetlenül jóra sikerült, Rapture komor világa tökéletesre sikeredett. Ennyire jó, izgalmas, fordulatos "irománnyal", már rég találkoztam, szerintem jópár RPG is megirigyelhetné. Ha már egy kicsit elkanyarodtam az RPG-k felé, mesélnék is egy keveset a játékmenetről. Ez a része a játéknak egy kicsit szerepjátékos beütésű, vagyis itt is lehet fejleszteni a fegyvereket, föl lehet szedni különböző holmikat (stb.). Ez az RPG beütés, egyáltalán nem ront semmin, sőt inkább csak földobja az egész játékélményt. Az se zavaró, hogy az egész gammát FPS nézetből játszhatjuk. Ami még nagyon tetszetős volt, azok a különböző plazmidok. ezek olyan anyagok, amiktől különböző képességeket kaphatunk, vagyis bírunk majd "tüzet csinálni", villámokat szórni illetve fagyasztani, vagy magunkhoz húzni, s utána elhajítani dolgokat. Ezeken az előbb leírt plazmidokon kívül, még sokféle van, pl. olyan, amivel egymásnak uszíthatjuk az ellent. A játékban vannak még lőfegyverek, és egy kézi fegyver is. Tehát lehet pisztolyunk, gépfegyverünk, shotgununk, egy csavarkulcsunk, meg hasonlók. Az arzenál kb. ezekből áll. Most rátérnék az ellenfelekre. Az ellenségeink általában mutáns emberek lesznek, akik vagy egy csődarabbal, vagy valami lőfegyverrel, esetleg bombákkal ugranak nekünk. De persze nem hagyhatom ki, a hatalmas Big Daddy-kat sem (akik a kedvenceim lettek a játékban), amikből többfajta van és mind régi búvárruhához hasonló öltözéket "hordanak". Van egy erősebb, akit a játék boritóján is láthatunk, és egy hatalmas fúróval támad nekünk, és van egy gyengébb is, ami egy kis gépfegyverszerűséggel álja az utunkat. Ezek a "nagyapók" vigyáznak a Little Sister-ekre, akik vérplazmid után kutatva járják Rapture utcáit. Az előbb említett kisgyerekek is szörnyé váltak és ha kinyírjuk az őket őrző Big Daddy-kat, akkor egy fontos döntés elé állítanak minket, méghozzá azelé a kérdés elé, hogy megöljük őket, vagy újra embert csinálunk belőlük. Ez a választás, majd befolyással lesz egy kicsit a történetre. Most azthiszem, hogy átugrok a grafikára, hangokra. A grafika, hihetetlenül jó hangulattal ruházza föl a játékot, és mellékesen gyönyörű is. A víz meg simán veri a Crysis-t. De most komyolyan szebb, bár, ezen a vízen két grafikus dolgozott kb. egy évig. A játék hangjai, úgy ahogy a grafika, frenetikusan jók, és segítenek a hangulat megteremtésében.
Összegezve, a BioShock, egy iszonyat jó játék, és bár még nem játszottam végig, de attól még lepontozom. Íme:
Grafika: 10/9
Hangok: 10/10
Játékélmény: 10/10
Azthiszem, hogy a pontozásomból illetve a cikkemből is kiderül, hogy a Bio egy maradandó alkotás, ezért mindenkinek csak ajánlani tudom. Gratula 2K!