A nehézsúlyú bajnoki címre jó pár nagyobb előkelőség nevezett, de közülük csak egy valaki veheti át az év belső nézetes játéka címet, talán Mirror’s Edge is lehetne, de ő meg már valószínűleg a szolidabb First Person Runner kategóriába sorolható, amit szintén ő teremtett, így hozzáfűzve ő az év FPR játéka. ;) No, de nagy nevek jöttek, idén, mint a Call of Duty éves széria következő forró címe, vagy a Crysis Warhead. Igen innentől leginkább ízlés és pénz kérdése, melyiket választjuk. Én a már említett kiegészítőt a Warhead-et jelölöm meg, mondhatjátok szenvedélynek vagy elfogultságnak én még is őt tartom számomra a legszórakoztatóbb és „legviccesebb” játéknak.

 

 

 

 

Ha már belső kamera nézetű játékokról szó volt, jöjjenek a karakter hátára biggyesztett kamerás művek is. Ejha, itt már azért hosszabb a sor, hisz van itt nekünk Dead Space, Force Unleashed, The Club, de ami számomra prémium kategória, az a Devil May Cry 4, az ördög negyedik megríkatása számomra olyannyira művészi módon, hihetetlen akció mellett történt, hogy még talán az év akció játéka címet is megérdemelné. Szó, mi, szó azért a Capcom konzolos portjain csücsülő átok itt is megjelent, ezt a kezelőfelületre értem, hiszen igaz, hogy sikerült kicsit több lelket csiholni szegény bill. + rágcsáló duónkba, még is már az elején feltűnt az embernek, hogy piros A gomb, vagy kék X nem nagyon van a periférián (ha csak ki nem színezi valaki). Ekkor tájt szerváltam hihetetlen jó áron wireless-es joystickom is, melyet aztán próbára bocsátottam a tábor ideje alatt sok unatkozó gamer számára, szuvenírbe magával a játékkal, ezáltal ott kipróbálható volt a páros. J Igaz, hogy a Dead Space csak egy szúnyira volt tőle, még is, abban számomra idegesítően hatott az enyhén dőlt kameranézet. És ha már TPS, akkor a legrosszabb kamerakezelést, még mindig a Tomb Raider széria viszi, régebbről megszokott hibái miatt. (amik közül jó pár mára fixálásra lelt).

 


 

 

Az Év játéka PC-n kívül minden másra (PS3, X360)

Nem sok a nevező, az én szemszögemből egyértelműen a Fifa 09. Magát a jelölési kategóriát én sajátosan úgy fogtam fel, hogy hol van a legnagyobb különbség PC és konzol között, ezért ez a fura voksom. Ugyanis konzolom nincs, nem volt sok időm, ahhoz, hogy e téren több tapasztalatot nyerjek az idei év konzolos nagy címeiről. Visszatérve évenkénti hőn szeretett focis kergemarháskodós játékunkhoz, idén egy tökösebb, összetettebb játékot kaptunk, sajnálatos módon PC-n látványosan lekorlátozva. Nincs másról szó, mint a legtöbb ember számára véres opcióként ható grafikáról (megjegyzem én se bánom, ha egy játék teljes fényében tündököl: P), e téren nagyon feltűnő korlátozásokat vehetünk észre, mind fények, mind textúrák terén. Míg konzolon a játék 2 fokkal színesebb, addig PC-n vissza kellett venni nagy vasigényre hagyatkozva a kakaóból (tanulva a 07-es óriási anyázásain). De hát egy focijáték alatt nem olyan fontos a grafika, vagy mégis?

 

 


Végül pedig, csak játékértékelések szempontjából, megemlíteném a legjobb 3 játékot, amit idén legtöbbet játszottam.

 

 

Guitar Hero IIInagy favorit, habár plasztik-gitár nélkül, alternatívban egy wireless-es bilóval nem olyan rossz dolog 

GTA IVa tökös szerb maffizolival osztani az észt számomra a legjobb szórakozás.

Crysis, Crysis WarheadIdén rengeteg alkalommal kaptam elő Nomád kalandjait, aztán adtam a nyugalomnak egy kis háborús fej-akciót is.



 

 

Ennyit a játékokról, nem kell félnünk jövőre is kapunk bőséges adagot kizárólag szórakozás céljára. ;)