A Minecrafttal elért óriási sikereket követően Markus „Notch” Persson azt vette a fejébe, hogy egy másik játékkal megkísérli megismételni ezt a nem kicsi bravúrt. Kipattant a fejből a 0x10c ötlete, ami egy roppant összetett, de rengeteg szabadságot nyújtó játék, melyben a nagyon távoli jövőben az űrhajónkat menedzselve (és annak 16-bites, teljesen kiépített CPU-ját programozva) kell körbeutaznunk a kozmoszt, különböző kötetlen feladatokat megoldva.

A terv nagyon ambiciózus volt, de mint kiderült, túlságosan is sokat akart a tervező: noha már eddig is tudtuk, hogy a fejlesztés kreatív problémák miatt vesztegel, csak a hétvégén, egy Team Fortress 2 meccs közben lett hivatalos, hogy a fejlesztés leállt, s nagyon úgy néz ki, hogy a 0x10c sosem fogja meglátni a napvilágot -- legalábbis nem abban a formában, ahogy azt Notch megálmodta.

A bejelentéssel együtt ugyanis a tervező elmondta, hogy az egyik kollégája talán átveszi a gyeplőt, illetve rajongók egy névtelen csoportja jelezte, hogy ők teljesen ingyen elkészítenek egy játékot, ami a tervek szerint a lehető legjobban megközelítené az eredeti elképzelést. Azt már most kijelentették, hogy nem fogják követni a történetet, miszerint a játékosok az úr 281.474.976.712.644-ik évében ébrednek fel a hibernálásból. A játék a Project Trillek nevet kapta, mivel a 0x10c-t nem használhatják.

Notch a továbbiakban kisebb játékokkal foglalkozik majd, de azt egyelőre nem árulta el, hogy mivel.

0x10c: Notch már nem dolgozik rajta

0x10c -- Megjelenés: törölve -- Gépigény: ismeretlen