Azt már sejtettük, hogy jó lesz a DirectX 12, de az elmúlt napokban a Stardock fejlesztőcég vezérigazgatója, Brad Wardell új érdekességet osztott meg a DirectX 12-vel végzett egyéni tesztjeivel kapcsolatban.

Wardell egy fény- és csillanáseffekteket tesztelő programot futtatva rendkívüli teljesítménybeli különbséget tapasztalt, DX11 alatt mindössze 13, míg DX12 alatt 120 fps-t ért el. A teszthez egy még nem piacon lévő többmagos videokártyát és egy 8 magos processzort használt; annyit árult még el a tesztkonfigról, hogy "az jóval meghaladja a konzolok teljesítményét".

Tapasztalatai szerint a DX12 egyszerűbbé teszi a GPU több magjának egyként kezelését, ezzel érve el az óriási teljesítménybeli különbséget.

Brad Wardell - DirectX 12

A márciusban esedékes GDC-n várhatóan többet megtudunk a DX12-ről, az eddigi hírek -- szkeptikusság ide vagy oda -- elég ígéretesek.