Sebastien Mitton, az Arkane Studios művészeti vezetője és Viktor Antonov, a ZeniMax Media vizuális dizájnért felelős igazgatója a The Develop Conference-en mesélték el, hogy mekkora munka volt jól felépíteni a Dishonored világát. A srácok szerint csak az előkészítési fázis két teljes évet vett igénybe, mely időnek minden perce kincset ért a játék szempontjából.

"Az előkészítés volt a legfontosabb az egész projektben. Enélkül egyszerűen nem lehetne előttünk a játék." -- fogalmazott Mitton.

Antonov hozzáfűzte, hogy bár sokan emlegetik a Half-Life 2-t és a Deus Exet a Dishonoreddel kapcsolatban, valójában egy játék sem jelentett igazi kiindulópontot a csapatnak, lévén nem sok olyan brigád létezik, mely felhúzna egy valódi várost, majd elkezdené futurisztikussá változtatni az -- Antonom ezzel a példával érzékeltette, hogyan is alakult ki FPS-ük egyedi látványvilága.

Játékok helyett inkább helyszínekből merítettek ihletet: London és Edinburgh utcáit rótták régi épületek után kutatva, melyek végül kiváló alapot szolgáltattak az FPS különös, viktoriánus kort idéző dizájnjához. Az alkotók szerint London egyébként nem csak építészete révén jó kiindulópont, hanem kegyetlen története miatt is, hisz ebben a városban esett meg a világ egyik leghírhedtebb sorozatgyilkossága, melyet a rettegett, de el sosem fogott Hasfelmetsző Jack követett el.