Nem sokon múlott az 1994-ben a Microprose-nál született, egykor dicső napokat megélt, majd mélybe zuhant széria feltámadása. A 2001-ben elhasalt Enforcer után senki sem akart több XCOM-ot fejleszteni, amíg a 2K Games meg nem szerezte a jogokat, és a 2K Marin 2010-ben nekiállt az azóta valószínűleg jobblétre szenderült, de legalábbis átalakuló FPS-nek.

Julian Gollop, az 1994-es UFO: Enemy Unknown (avagy ahogy az az észak-amerikai piacon ismert, X-COM: UFO Defense) készítője úgy véli, hogy a Firaxis megmentette a szériát a 2K Gamestől. Szerinte ugyanabban a tudathasadásos állapotban voltak, mint annak idején a Microprose, hiszen egy TBS-játékból próbáltak shootert faragni, láthatóan kevés sikerrel. De jött a Firaxis, és megmentette a franchise hírét.

„Óriási munkát végeztek azzal, hogy készítettek valamit, ami emlékeztet a régire, ugyanakkor friss. Elképesztő, hogy húsz év után végre sikerült helyretenni egy olyan címet, aminek annyira rosszul ment a sora.” -- fogalmazott Gollop a GDC-n.

Az biztos, hogy a Firaxis valamit jól csinált, mivel az XCOM: Enemy Unknown-t még a legszőrösszívűbb kritikusok is jó játéknak ítélték, az engedékenyebbek pedig egyenesen kiválónak tartják.