A Naughty Dog a csúcson van, az Uncharted-trilógia vagy a The Last of Us minden téren AAA kategóriásnak tekinthető. A csapat kreatív igazgatója és írója, Neil Druckmann mégis úgy gondolja, hogy példát nem róluk, illetve a hozzájuk hasonló nagy cégekről, hanem a független fejlesztőkről kell venni. Egész pontosan, a nagyok tanulhatnának a kicsiktől.

Elmondása szerint az ipar új irányt vett, egyre fontosabb a történet és a karakterábrázolás (például a nem szexualizált női főhős szerepeltetése), ezt pedig az indie játékok készítői jobban csinálják. Példának a Gone Home-ot és a Papers, Please-t hozta fel. Talán azért, mert nekik kevesebb lehetőségük van a grafikával szöszölni, meg sztárhangokat hívni, mint a nagy fejlesztőstúdióknak? -- tehetjük fel a kérdést. Druckmann szerint nem egészen.

Ő úgy véli, az AAA kategóriás programoknál főleg az nehezíti meg a váltást, hogy rengeteg részleg van egy stúdiónál, ami beleszól a játékfejlesztésbe, ha az ingoványos talajra (erőszak, erotika, vallás, egyéb ideológiák stb.) merészkedik. Pedig a merész történet- és karakterközpontú játékok kora már a küszöbön van, és egyre jobban bemerészkedik a szobába. A változás gyors, és a nagy stúdióknak is fel kell venniük a tempót, állítja Druckmann.

Druckmann szerint a Jodie Holmeshoz hasonló női szereplők, mint videojátékok főhősei csak ritkán jöttek szóba. Manapság egyre többet találkozunk velük.