• Elképesztően kevesen játszanak a Redfallal Steamen
  • Az elmúlt két hétben végig voltak olyan időszakok, amikor tíz alá esett a játékosszám
  • Néhány esetben pedig még egy teljes csapat sem jönne össze

Nem kellett túl nagy jóstehetség ahhoz, hogy lássuk, az Arkane Austin berkeiben készült Redfall nem fogja megváltani a világot (vagy a kooperatív lövöldék műfaját), ám a vámpíros FPS bukása még így is meglepőnek bizonyult. Na persze nem azért, mert esetleg mást vártunk, inkább a zakó mértéke miatt kerekedhetett ki az emberek szeme, a játék ugyanis olyan hamar a gödör alján találta magát, hogy azt nehéz szavakba önteni. Pete Hines szerint ugyan előbb-utóbb jó kis program lesz belőle, ám mostanra tisztán látszik, hogy ez a világon senkit nem fog érdekelni – Steamen legalábbis.

redfalljatekosszam.jpg

A Valve platformján ugyanis olyan kevés felhasználót vonz az időközben több javítást is kapott Redfall, hogy abból még egy valamirevaló baráti társaság sem nagyon jönne ki, hát még egy komplett közösség. A VGC szeptember 22-től kezdve nyomon követte a játékosszám alakulását, a portál pedig azt tapasztalta, hogy minden egyes nap volt olyan időszak, amikor egy számjegyű volt az aktív felhasználók csoportja. Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja, jelen sorok írásakor kereken öt ember próbálja magát meggyőzni arról, hogy jó üzlet volt a kosárba dobni a programot, de a PCGamesN szerint olyan pillanatok is akadnak, amikor még a teljes élményt nyújtó négyfős csapat összehozása is lehetetlen vállalkozásnak bizonyulna. Persze sarkítás lenne azt állítani, hogy a lövölde halott, hiszen a Game Pass könyvtárában is elérhető, így azzal együtt már némileg máshogy jönne ki a matek, de nagyobb összegekben fogadnánk arra, hogy még a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában sem tolonganak az önjelölt vámpírvadászok.