Bár manapság sokan azt hiszik, megvalósult a nemek közti egyenjogúság, a valóság nem ezt mutatja. Számtalan társadalomtudományi elemzés bizonyítja, hogy a szexizmus állandó szereplője a modern világnak, s noha ezek többsége inkább a politikai és cégvezetői, illetve tudományos elitek között vizsgálódik, a videojátékok sem kivételek e szomorú trend alól. Legalábbis ezt bizonygatja a francia Dotnod kreatív igazgatója, Jean-Maxime Moris, aki szerint, miután a Sony hagyta veszni a programot, sok kiadó csak azért nem karolta fel, mert a főszereplője egy fiatal, erős jellemű nő.

"Volt pár cég, ahonnan elküldtek bennünket, mondván: 'Nem adjuk ezt ki, nem lenne sikeres. Ha el akaod adni a játékodat, férfi főszereplőnek kell lennie, ilyen egyszerű'". -- mesélte Moris a Penny Arcade-nek. "Szerettük volna bemutatni, hogy Nilinnek [ő a hősnő] magánélete is van, így szerepelt egy videó a játékban, amiben megcsókolt egy hapsit. Erre jöttek emberek, akik azzal érveltek, hogy »nem erőszakolhatod rá a férfi játékost, hogy egy másik krapekkal smároljon, mert az kellemetlen«."

Moris szerint a játékipari vezetők szűk látókörűek, és ez hosszú távon árt az iparnak.

"Szerintem, ha innen nézzük a dolgokat, látható, hogy ez az ipar sosem fog igazán felnőni így. Kell, hogy legyen egy bizonyos szintű kapcsolat a játékos és a karakter között, de nehogy már a játékkal töltött idő megkérdőjelezze a szexuális irányultságot. Nem tudom, ez nekem irtó furcsa. Nem azonosítod magad az ellenkező nemű filmszereplőkkel sem, miért tennéd a játékokban? A tény, miszerint a célközönséget a 15 és 25 év közötti fiatal srácok jelentik, nem kifogás. Olyat közönséget kell létrehoznunk és tisztelnünk, akikből kinézzük, hogy elég intelligensek hozzá, hogy egy ellenkező nemű hőst irányítsanak."

Jean-Maxime véleményéhez nehéz bármit is érdemben hozzátenni, hisz tény, hogy a sikeres játékok többségében a főszereplők férfiak, a nők pedig mint mellékes fontosságú karakterek jelennek meg. Olyan ez, mint az amerikai tévésorozatok esetében sokszor kritizált, burkolt rasszizmus: sokan észrevették, hogy a fekete szereplők hamarabb meghalnak a forgatókönyv szerint, mint a fehérek. Hogy a játékvilág tesz-e valamit a szexizmus ellen, a jövő zenéje -- mi mindenesetre örülünk, hogy a Capcom elég nyitott volt a játék felkarolására. A Remember Me-ről egyébként a márciusi PC Guruban olvashattok négyoldalas, exkluzív előzetest.