• A Skyblivion vezető fejlesztője szerint semmi nem állhat a projekt útjába
  • Sőt, kifejezetten örül az Oblivion esetleges felújításának
  • Szerinte így több emberhez juthat el a nagysikerű szerepjáték
  • A Bethesda az elmondása alapján továbbra is támogatja a rajongói projektet

Sok olyan fejlesztő/kiadó van, ami nem igazán szívleli a rajongói kiegészítéseket, néhány stúdió azonban nagyon is támogatja a modding közösséget. Ilyen például a Valve, hiszen többek között a Counter-Strike-ot is tehetséges játékosoknak köszönhetjük, de talán még náluk is jobb példa a Bethesda, mivel a legutóbb a Starfielddel jelentkező cég játékai rendre a nem hivatalos kiegészítők révén maradnak olyan sokáig a köztudatban – a The Elder Scrolls 5: Skyrim esetében mondjuk az ilyen-olyan újrakiadások is sokat hozzátettek a szavatossághoz. Jelenleg azonban egy eléggé érdekes helyzet állt elő, a TESRenewal mostanra több mint 50 főt számláló csapata ugyanis már hosszú évek óta dolgozik a 2006-os Oblivion Skyrim motorra való átültetésén (méghozzá elég nagy sikerrel), viszont nemrégiben kiderült, hogy a hivatalos felújítás is fejlesztés alatt állhat – legalábbis erre engednek következtetni a Microsoft és az FTC pereskedése miatt kiszivárgott korábbi dokumentumok. Ilyen esetben volt már példa arra, hogy nemes egyszerűséggel lelőtték a rajongói projektet, Rebelzize, a Skyblivion vezető fejlesztője szerint azonban most egyáltalán nem ez a helyzet.

Az alkotó az IGN-nek adott exkluzív interjúban beszélt arról, hogy már semmi nem állhat a fejlesztés útjába, így a rajongók mindenképp meg fogják tudni tapasztalni azt az élményt, amelybe hosszú éveket fektettek az életükből. Sőt mi több, még örülne is, ha végül igaznak bizonyulna a remaster létezése, mert szerinte így még többen belevethetnék magukat a legendás RPG világába. Ezután elmagyarázta, hogy kardinális különbségek vannak "remake" és "remaster" között, az ő programjuk pedig egyértelműen az előbbi kategóriában indul, tekintve, hogy nem csupán a látványt szabták át, hanem az alapvető mechanikákat is, lényegében az alapoktól felépítve a teljes játékot. "A Skyblivion esetében az volt a célunk, hogy bemutassuk, milyen lenne a játék, ha ma kerülne a boltok polcaira" – fogalmazott Rebelzize. "Ha valóban készül az Oblivion hivatalos remaster kiadása, az remélhetőleg csak még izgatottabbá teszi majd az embereket azzal kapcsolatban, hogy miként álmodtuk újra ezt a lenyűgöző világot és történetet" – tette hozzá. A készítő szerint az ügyvédek hadától sem nagyon kell tartaniuk, ugyanis folyamatosan értekeznek a Bethesdával, a cég pedig nagyon jól tudja, min ügyködnek épp – olyannyira, hogy a Skyblivion még egy külön cikket is kapott augusztusban a stúdió hivatalos honlapján. Nagyon úgy fest tehát, hogy 2025-ben valóban kézhez kapjuk minden idők egyik legnagyobb léptékű rajongói felújítását – ha pedig időközben a hivatalos ráncfelvarrás is befutna, hát annál jobb.