A THQ felvásárolta a Big Huge GamestÉs bizony ez a tétel nem is akármi, hiszen egy igazi nagy hal akadt a THQ hálójába, a Big Huge Games. A stúdiót a marylandi Timoniumban 2000 februárjában négy veterán hozta létre, név szerint Tim Train, David Inscore, Jason Coleman és Brian Reynolds. A névsorban ez utóbbi a leghíresebb, mondhatjuk, legendás név, hiszen Reynolds a Firaxis alapító tagja volt, és a Civilization II, az Alpha Centauri és a Colonization fő tervezőjeként vonult be a történelembe. A 2003 májusában piacra dobott zseniális Rise of Nations aztán egyből kőbe – és az RTS-rajongók szívébe - véste a nevüket. Azóta e cím két újabb résszel (Rise of Nations: Thrones and Patriots, Rise of Nations: Rise of Legends) bővült, plusz a srácok készítettek egy feldolgozást a remek „Catan telepesei” táblás játék alapján, Xbox 360-ra, illetve legutóbbi munkájuk az Age of Empires III új kiegészítő lemeze, a The Asian Dynasties.

Az igazán meglepő dolog a cég életében egy bejelentés volt tavaly februárban, melyről mi is beszámoltunk annak idején: leszerződtették az Elder Scrolls széria harmadik és negyedik részének korábban nyugállományba vonult főtervezőjét, Ken Rolstont, egy RPG elkészítésére, melyről ráadásul májusban még meglepőbb módon az is kiderült, hogy nem az eddigi címeket gondozó Microsoft, hanem a THQ fogja kiadni 2009-ben.

Tulajdonképpen ez utóbbi tény az, ami miatt a mai hír már nem akkora durranás, hiszen az összemelegedés a BHG és a THQ között azóta tart, és ahogy ezt a mai közleményükben a felek kihangsúlyozták, igen jól kijönnek egymással, közösek az elképzeléseik, így logikus döntésnek tartják a lépést. Csak önmagamat ismétlem, ha azt mondom, hogy mindkét fél jól járt a dologgal; Jack Sorensen, a kiadó – a nemzetközi THQ-stúdiókért felelős - alelnöke elmondta, hogy kb. 1700-1800 fő dolgozik a termelésben, így újabb 100 ember nem jelent nagy bővülést, annál jelentősebb azonban az a szellemi tőke, amit ők magukkal hoznak. A felvásárlás egyébként nem jár semmiféle komoly átszervezéssel, a „nagy hatalmas” team változatlan menedzsmenttel, autonómiáját megőrizve dolgozhat tovább.

Sorensen azt is elmondta, hogy amikor megkötötték a szerződést a BHG-féle RPG-ről, azért tették, mert hiányzott egy jelentős szerepjáték a portfóliójukból, ám ez nem jelenti azt, hogy a stúdió ezentúl ilyeneket fog gyártani, inkább eredeti IP-ket várnak tőlük, így máris lefixáltak egy újabb, egyelőre titkos címet, mely nem kapcsolódik semmiféle márkához vagy franchise-hoz, és mindkét fél igen izgatott a koncepció miatt. Meglátjuk, mi lesz belőle - egyelőre ama bizonyos Rolston-féle RPG-t várjuk szeretettel...

(A cikk illusztrációi az Age of Empires III: The Asian Dynasties játékból származnak.)