CGI, azaz Computer-generated imagery, ami magyarán nagyjából annyit tesz, hogy számítógép generálta kép. Az első CGI 1961-ben jelent meg a Rendering of a Planned Highway című alkotásban, ami nem szólt másról, mint arról, hogy vektorgrafikával létrehoztak egy 110-zel száguldó autót, és ezt egy harminc másodperces animációban prezentálták. Innen jutottunk el a Star Warsokig, Avatarokig, Tűzgyűrűkig és az olyan alkotásokig, mint a videojátékokhoz is kapcsolódó Final Fantasy: A harc szelleme.

Ki hinné, az előzményfilmnek készülő Warcraft sem lesz CG-mentes, nincs is értelme kerülni ezt a technológiát, hiszen a játék világa olyan, hogy azt nehéz és iszonyú költséges lenne díszletekkel megvalósítani. Pedig sokan puffognak emiatt a neten, a Warcraft rendezőjének legnagyobb örömére. Annyira örült a dolognak, hogy ki is fakadt a Twitteren.

„Hallom ezt a »CGI szívás a filmekben« mantrát újra, meg újra. Nem az. Ez egy eszköz, mint bármi más. Lehet jól használni, és lehet szarul használni” – írta saját Twitter-oldalán. Aztán miután egy kommentelő azt firtatta, hogy a néző eléggé szofisztikált ahhoz, hogy tudja, a színész csak egy teniszlabdához beszél, Duncan rávágta: ez semmiben sem másabb, mint a tény, hogy tudjuk, azért halljuk a hangját, mert mikrofonba beszél – ami mellesleg néha benn is marad a filmekben.

Aztán jött a következő ellenérv, miszerint az Alienben (A nyolcadik utas: a Halál) a színészek reakciója nem lett volna olyan hiteles, ha csak egy X lett volna felragasztva valahová. Erre azt felelte, hogy „miért hisszük, hogy a rendező nem tud hasonló technikákkal élni a színészei inspirálása végett?”

És nektek, mint videojátékosokról, mi a véleményetek a CGI-ról?