A DemonWare vállalkozást Dylan Collins és Sean Blanchfield 2002-ben alapította Dublinban (lenti képünkön a két ügyeskezű ír fiatalember, elöl Sean, hátul, szemüvegben Dylan). Ötletük egyszerű volt: a játékiparban szinte kötelező ma már, hogy egy játék rendelkezzen valami többjátékos móddal, ám a "netkód" megírása, tesztelése nagyon sok erőforrást igényel. Ha valaki elkészítene egy általánosan használható kódgyűjteményt, melyet egyszerűen a készülő címhez lehetne illeszteni, minden bizonnyal sikert aratna. Az ideát tett követte, és megszületett a DemonWare State Engine. A multiplatformos (Win32. Linux, PS2, Xbox, Xbox 360) programozói eszköztár flexibilis, nagyteljesítményű, korszerű termék, mellyel kiváltható a fent vázolt fáradságos meló. A cucchoz még egy okosságot kínál a DemonWare, ez a Matchmaking+, mely, mint a neve is mutatja, a meccsszervezést, plusz a felhasználók segítését és a statisztikák kezelését teszi egyszerűbbé. A portéka igen hamar befutott és népszerűvé vált, olyan cégek licencelték, mint a THQ, Sega, Activision, Namco, Empire Interactive, Ubisoft, Codemasters, Atari, és megtalálható többek között a Call of Duty 3, Saint’s Row, Splinter Cell: Double Agent, Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas címekben is. A kis cég három év alatt az ipar elismert és fontos szereplőjévé vált, ma már Vancouverben és Los Angelesben is van irodájuk.

Nos, az Activision úgy tűnik, valóban rendkívül elégedett volt a srácokkal, és úgy döntött, apró licencdíjak kifizetése helyett inkább megveszi az egész céget – a dublini Sunday Independent című újság elsőként közölte, hogy az üzlet 20 millió dolláros (15 millió eurós) áron megkötetett. Az Activision a hírt megerősítette, de az összegről nem nyilatkozott.

Activision: a DemonWare-biznisz