Az NCsoft július 8-án tartott prezentációt a játékról a sajtó számára a budai Gellért szállóban. A bulit amolyan bemelegítésnek szánták a második zárt béta indulása előtt, és meg kell hagyni, nem csinálták rosszul. Ugyan sok újdonságot nem lehetett látni és a harcot is gyanúsan kerülték a fejlesztők, az már a rövid (kb. fél órás) élő játékból is kiderült, hogy az Aionnak magával ragadó hangulata van. A háttértörténet szerint egy furcsa, kettétépett világban járunk, ami egy bolygó közepében helyezkedik el. Ezt hívják Atreiának. Mivel az égitest kettészakadt, a napjának fénye nem éri el, csupán az alsó "félgömböt", így az ott élők csupa fényben, míg a fönt ragadtak örök sötétségben élnek. A két frakció a merőben eltérő környezet miatt különböző evolúciós utat járt be, de mind a sütkérező Elyos, mind az örök hóviharban didergő Asmodian képes a repülésre. Ez persze sajnos csak rendkívül korlátozott módon áll rendelkezésünkre, hiszen nem elég, hogy a helyszínek nagy részén tiltva van, de amikor végre kiterjesztjük szárnyainkat, vigyáznunk kell, mert az idő lejárta után a mélybe zuhanunk. Pedig szívesen repkedtem volna végig... kár.

Aion sajtótájékoztatóAion sajtótájékoztatóAion sajtótájékoztató

LineAge III?

Az első képsorok lepergése után (sőt, már a karakterválasztás pillanatában) klasszikus Lineage II hangulat fogott el, ami nem csoda, mert a fejlesztők nem kevés elemet ültettek át bombasikerű MMORPG-jükből. Az irányítás, a grafika (ami egyébként gyönyörű, bár a dzsungelen még dolgozhatnának), a harc és úgy összességében az egész játékmenet kísértetiesen hasonlít a neves elődre. Ami viszont itt eltér, az a harc, hisz míg az L2 kifejezetten a PvP-ről szólt, addig az Aionban ez csak kivételes esetekben történhet meg. Az egyik ilyen a már L2-ben is szerepelt aréna (a prezentációt tartó fejlesztő egyébként nagy lelkesen mesélte, hogy a bétatesztelők új "cybersportként" az arénában a félelemvarázslattal dobálnak egymás között egy karaktert, aki amolyan labda szerepében tetszeleg, és így kell gólt lőni vele az aréna be- és kijárataiban), a másik pedig a világok között helyet foglaló bázisok, melyekbe a bolygó Napja is beletartozik. Ezek elfoglalásáért küzdenek a frakciók képviselői, ám nem ők az egyedüli rosszfiúk, mert az Aion világát a megszokott szörnyeken kívül egy harmadik népcsoport, a Balaur is megkeseríti. Ezek a sötét lelkű démonok hatalmas űrhajókkal közlekednek a szabad térben, és időről-időre beavatkoznak a játékosok csatározásaiba. Mivel az MI irányítja őket, joggal hihetnénk, hogy egyszerű agresszív mobokról van szó, de nem, ők tényleg egy harmadik csoportot személyesítenek meg. Ugyanúgy megvannak a saját karakterosztályaik, skilljeik és a többi, így bár nem játszhatjuk őket, mégis igazi emberek benyomását keltik. Ha már az ellenfeleknél tartunk, akkor muszáj megjegyezni, hogy az NCsoft a bossok terén is kitesz magáért. Akik szerették a Lineage II gigászi raidjeit, nem csalódnak majd, mert a főnökök itt tényleg óriásiak lettek — akkorák, hogy betöltik a monitort, szóval nem árt az óvatosság. A fejlesztők állítása szerint egyébként egy lvl 80-as szörny legyilkolásához egy teljes szövetség kell majd, ami 24 játékost jelent; egy partiban hatan vehetnek részt, s egy alliance négy csapatot számlál.

Aion sajtótájékoztatóAion sajtótájékoztatóAion sajtótájékoztató

XP-zgetek, tehát vagyok

Ugyan az eddigiek nagy részét már láthattuk a zárt béta alatt is, azért pár jó ötletre nem árt kitérni. Nekem speciel a láncban történő harc tetszett a legjobban. Ilyenkor megfelelő típusú csapattagokkal egy partiban történő szörnyöldösés mellett lehetőségünk van különleges kivégzések kivitelezésére is, ami nemcsak látványos, de gyors is. Teszem azt, ha egy baltás harcos és egy tőrös karakter együtt birkózik a náluk jóval erősebb troll-lal, a szerencsés véletlen és az ügyes játék folytán előhozhatnak egy kombót, amiben a baltás hátba vágja a szörnyet, míg a tőrös átvágja a torkát (persze ezt csak most találtam ki, szemléltetésképpen). Sajnos a prezentáció alatt nem láttuk a harcot (ha a karaktert megtámadta egy mob, azt a fejlesztő egy szempillantás alatt levette a színről), de remélem, hogy ez olyan jó lesz, mint amilyennek hangzik. A másik érdekesség a fejlődés, ami ezúttal kicsit nehezebb lesz. Nem elég, hogy a megfelelő orientáció érdekében meg kell csinálnunk a küldetéseket (gyűjts húsz tűzifát, ezer disznóagyart... szóval értitek), de elképzelhető, hogy az épp akkori mázlifaktorunk csődöt mond, és kezdhetjük újra az egészet. Kissé riasztó ez így elsőre, de ki tudja, még jó is kisülhet belőle. A maximális elérhető szint egyébként 50 lesz az első kiadás boltokba kerülésekor.