Mint azt már nagyon jól tudjuk, a főszereplőnk Alan Wake, egy New York-i író, aki alkotói válságban szenved, ami a lehető legszörnyűbb nyavalya e szakma képviselőinek. Két éve már nem írt semmit, így a felesége, Alice elviszi Bright Falls békés kisvárosába, abban a reményben, hogy férje ott majd ihletet talál. Azonban az események szörnyű fordulatot vesznek, mikor Alice eltűnik, Alennek pedig furcsa rémálmai támadnak, amikkel nem tud mit kezdeni, ráadásul a félkész regényében rejtélyes bejegyzések tűnnek fel, amik egy egyre agresszívabb történetet vázolnak fel.

Alan WakeAlan WakeAlan Wake

A játék fő célja a feleségünk megtalálása lesz, tehát az egész államot bejárjuk majd nyomok, pontosabban a naplónk darabjai után kutatva, ugyanis ezek fognak elvezetni a kedvesünkhöz. A játék amolyan sandbox, azaz GTA-stílusú lesz, megtartva a szabad autóvezetés és a lövöldözés lehetőségét, ám minden más tekintetben eltér majd a Rockstar sikersorozatától, ugyanis egy, a Silent Hill-szériához hasonló pszichológiai thrillert hegesztenek a Remedy szorgos emberei. Az ilyen stílus pedig komoly hangulatot kíván meg, így — ahogy Häkkinen is elmondta — nem elég csak néhány szellemet az arcunkba tolni. Hogy a megfelelő hatást elérjék, a fény- és hangeffekteket helyezik előtérbe, amik majd megteremtik egy-egy epizód magával ragadó atmoszféráját.

Természetesen nem ok nélkül említettem meg az epizódokat, ugyanis a fejlesztők a küldetéseket jobban szeretik ilyenképpen aposztrofálni, mert az elmondásuk szerint a hangulat tekintetében teljesen egyedi lesz minden egyes fejezet, miközben a játékmeneten csak kis mértékben változtatnak. De hogy még véletlenül se váljon unalmassá a sztori, a fejlesztők a tévésorozatok világából átemelték a cliffhangerek rendszerét, hogy egy-egy epizód befejezése után egyből a következő adagot kérjük.

A játék megjelenéséről sajnos még továbbra sem tudunk semmi biztosat, de a Remedy azt ígéri, hogy hamarosan több részletet árulnak el az üdvöskéjükről. Lehet, hogy Häkkinen az E3-ra gondolt? Majd meglátjuk.