American McGee’s Grimm: egyre jobb...Legutóbb szeptember 29-én adtam hírt a Grimmről – másnap, 30-án a Spicy Horse Games 26 munkatársa új irodába költözött, egy légtérbe a Vykarian nevű, 19 fős kreatív csapattal, akik a karaktermodelleket és más művészi elemeket készítik a játékhoz. Ezután American közzétett egy felhívást: 3 pályatervezőt keres a teambe – jól halad tehát a szekér, mindenki boldog Kínában, és dolgozik gőzerővel. Halloween napján több üdvözlet is megjelent McGee blogján (az lett volna a csoda, ha nem...), a baloldali a legfontosabb, ezt ugyanis a GameTap fejlesztőrendszer követte el, amely jelenleg az egyetlen hely lesz, ahonnét 2008 tavaszán be lehet majd szerezni a játékot. Érdemes egyébként ellátogatni az oldalra (a játékinfóban már oda mutat a weblink), mert hangulatos kezdőlapot dobtak össze a srácok.

No de, aminek apropóján ma összegyűltünk, az egy interjú, melyet a GameSpot UK készített el „amerikai” emberünkkel. A legfontosabb kérdésre adott válasz rögtön megnyugtató: jól halad a fejlesztés, az első két epizód, Cinderella (Hamupipőke) és a Jack and the Beanstalk (Az égig érő paszuly – ebből való a kicsit lejjebb, jobbra látható kép) már tulajdonképpen kész, az utómunkálatok zajlanak, míg a következő három rész - Godfather Death (A keresztapa), Red Riding Hood (Piroska és a farkas), Pied Piper (A hamelni patkányfogó) – előkészítési / alfa fázisban van. McGee elmondása szerint három válogatási szempontot vettek figyelembe: a mese ismertségét, a tartalmát (érdekes környezet / karakterek), és kontrasztosságát (a jó és gonosz éles elválása). Utóbbi kettő már jelentősen megkönnyítette dolgukat, leszűkítve a keretet, aztán ebből szemezgették ki a legfinomabb falatokat. Arra az okos kérdésre, mely szerint „a tündérmesék kis gyermekeknek szólnak, de ha odafigyelsz, nagyon sötétek és erőszakosak”, emberünk azt válaszolta: ez a játék főtémája, hogy visszaadja e mesék sötét hangulatát: kedvesen, ártatlanul kezdődik kalandunk, aztán rémálomba fordul, ám azt is megtanulhatjuk, hogy „ha egy mese elveszti a fogait, elveszti értékét is”.

American McGee’s Grimm: egyre jobb...Szóba került két régi téma is a beszélgetés folyamán. Az egyik az Óz játék, melyről annyit mondott McGee, hogy „csöndben kiszenvedett”, amikor annak idején az Atari/Infogrames anyagi gondokkal küzdött, és nincs remény a felélesztésére, pedig a fejlesztés jól haladt, a cucc remekül nézett ki és elég szórakoztató is volt. Az Alice filmről pedig lövése sincs, ő is hall néha olyanokat, hogy még talán lesz belőle valami, de majd csak akkor hiszi el, ha látja.

Egyelőre a terjesztési jogokat kizárólagosan birtokolja a GameTap, de ha elkészül egy jó adag epizód, Americanék átgondolják, milyen más formában lehet majd eljuttatni a cuccot a vásárlókhoz, tehát nem kizárt, hogy hasonlóan a Sam and Maxhez, ez is megjelenik egyszer dobozos formában. A Grimm jelenleg csak PC-re készül, de hála az Unreal3 motornak, elég könnyen lehet portolni a nagyobb konzolokra, és gondolkodnak egy XBLA átiraton, de ez még a jövő zenéje. Arra a kérdésre, hogy mivel játszik mostanában, azt válaszolta, hogy a Portal és a BioShock a két kedvenc. Az előbbi felélesztette a hitét a PC-ben és a letölthető tartalomban, és hogy e platformon van helye a radikálisan új és érdekes tervezésnek, utóbbi pedig meggyőzte, hogy lehet élvezetes akció/kaland játékot készíteni konzolra – olyannyira, hogy (ezt már a blogjáról tudom) ez fel is piszkált benne valamit, támadt egy ötlete, és valószínűleg a következő nagy projektjük egy nagyléptékű, természetesen sötét árnyalatú és mesére épülő akció/kaland lesz Xbox 360-ra. Én csak azt remélem, hogy azért ez is átkerül majd PC-re, ha már annyira szeret minket American McGee – mert ugyebár mi is őt, nagyon...