A felhozatalban három típusú versennyel, azon belül pedig három további variánssal találkozhatunk. A hagyományos versenyek, mint a Lap Attack, az Eliminator és a Domination mellett bemutatkoznak a fesztiválos körítésű Hoonigan rendezvények, melyek során időre kell összetörnünk különböző tereptárgyakat (Smash Hunters), vagy trükköket kell bemutatnunk szintén az óra ellen (Trick Rush), illetve egy másik versenyzővel is szembeszállhatunk (Head 2 Head). A Demolition futamok pedig még ennél is durvábbak, hiszen itt olyan versenyszámokkal van dolgunk, ahol vagy nekünk kell elintéznünk minél több ellenfelet (Rampage), vagy menekülni kényszerülünk a többiek elől (Hard Target), esetleg a pálya központi részét kell minél hamarabb elérni (King of the Ring), hogy aztán ott egy óriási tömegkarambolnak legyünk részesei.

Az új, elsősorban a trükkös vezetést jutalmazó játékmódok mellé könnyített kezelést, szűkítésekkel és rámpákkal bőségesen megszórt pályákat, valamint új autófajtákat is kapunk. A garázsunkban hagyományos, licencelt versenyautók mellett a valódi modellekre alapuló, de fiktív terepjárókat, homokfutókat és roncsderbire felkészített, strapabíró vasakat is találunk.

A DiRT Showdownban természetesen minden fent említett játékmódot online, illetve egy haverunkkal osztott képernyőn is kipróbálhatunk, de ha ennyi nem volna elég, és egy kis plusz kihívásra vágytok, örömmel jelenthetem, hogy a Need for Speed-játékokban már bizonyított Autolog itt is jelen lesz, persze más néven, de ugyanazokkal a lehetőségekkel. Az eredményeink tehát felkerülnek egy közös ranglistára, a csúcsdöntésekről pedig értesítést kapnak a barátaink, akik megpróbálhatják átvenni a vezetést az adott pályán.

A DiRT Showdown jövő májusban fog megjelenni PC-re, Xbox 360 és PlayStation 3-ra, de persze nem mindenkinek fog bejönni az új stílus, így azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy a Codemasters már tervezi a DiRT 4-et, ami ismét a komolyabb, szimulátoros vonalra helyezi a hangsúlyt, ezzel kapcsolatban azonban még nincsenek részleteink.