ArmA 3 Mûvészi munkákA Bohemia Interactive közölte, hogy nekiálltak az ArmA-sorozat következő, PC-exkluzív felvonásának elkészítéséhez. A 2012 nyarán esedékes ArmA 3-ban Scott Miller parancsnokot irányítva mélyen az ellenséges vonalak mögött egy mostoha, de gyönyörű domborzati adottságokkal megáldott mediterrán szigeten fogunk harcolni.

A történet szerint a NATO, miután évekig harcban állt a keleti országok hadseregeivel, a kifulladás szélére került, így utolsó lehetőségként beindítják az Operation Magnitude hadműveletet, melynek keretében egy különleges osztagot és pár kutatót az ellenséges terület kellős közepén dobnak le, majd azt a feladatot bízzák rájuk, hogy találjanak meg egy szigorúan őrzött valamit. A csapat azonban nem tudja teljesíteni a megbízatást, az ellenséges erők felmorzsolják őket. Csak páran élik túl a mészárlást, az egyik a játék főhőse, akivel a kalandunk során megpróbáljuk teljesíteni ezt a küldetést.

A játékfejlesztéssel töltött tíz évnyi tapasztalatát bevetve a Bohemia Interactive egy történetvezérelt katonai szimulátort készít, melyben a felturbózott grafikusmotornak, valamint a PhysX-nek köszönhetően az eddigieknél szebb és hitelesebben viselkedő földi-, légi- illetve vízi járművekkel, és persze számtalan élethűen lemodellezett fegyverrel szórakozhatunk, egyedül vagy többedmagunkkal, mindkét játékmód pedig természetesen átalakítható a könnyen használható modkészlettel.