Bár a Wrath of the Lich Kingnek durván egy éve nem akadt kihívója, felesleges lenne eltitkolni a tényt, hogy nem lett befejezve: elvarratlan maradt a két történetszál, instance-ok maradtak ki (köztük a sokak által várt Arthas ellen hangolt), mindezek mellett pedig szokatlanul sok játékhibával találkozhattunk a novemberben kiadott expanzióban. A Blizzard azonban igyekszik redukálni az arcpirító tényezők számát (ennyi pénzért még szép...), ezt bizonyítja a soron következő gigafolt, a Call of the Crusade is.

A patch ezúttal az Argent Lovagrend frakciót boncolgatja, és annak rendezvényét, a tornát (az előző patchben behozott újdonságot), ahol hátasunkon ülve harcolhattunk tágas arénákban. Nos, a lehetőségek tárházát kibővítik számos, naponta vállalható feladattal, és felgyülemlett reputációnk kihasználása végett új jutalmakat tárnak elénk.

A sztori ott folytatódik, ahol abbamaradt: Lord Tirion Fordring egy kisebb csapattal (amelyben mi magunk is ott vagyunk) behatolt az ellenséges vonalak mögé, hogy megtudja, van-e esély Arthas megmentésére. Megtudtuk róla, hogy miután egyesült Ner'zhullal, a halállovag kivájta a saját szívét, mágiával relikviává változtatta, majd ledobta az erődje alatt terpeszkedő pókbirodalom, Ahn'Kahet mélyére. Több évig pihent egy tó mélyén, amíg meg nem találták, s mikor a Lich King megérezte, hogy a szív veszélyben van, eldöntötte, hogy egy ceremónia keretein belül egyszer s mindenkorra végez az egykori herceggel úgy, hogy a tárgyat elpusztítja. Ekkor léptünk közbe, ám Arthast már nem lehetett megmenteni. A hadúr pedig kommentálta az eseményeket: "Lordaeron hercege nincs többé, csak a Király."

Aki nem éri be ennyivel, azt a hír végén várja egy videó.

A tapasz fő attrakciója az új útvesztő, a Crusaders' Coliseum lesz, amely egyfajta próba akar lenni: egy aréna, ahol az új hősök születnek, legalábbis a Blizzard elmondása szerint. Izgalmasan hangzik, ám rémesen egyszerű a felépítése: lelakatolják az ajtót mögöttünk, és ránk uszítják a boss jelzésű szörnyeket, kiknek különböző képességeik vannak. A csavar az instance végén vár minket, mikor a rendszer kijelzi nekünk a teljesítményünket, a jövőben pedig ez alapján fogja osztani nekünk a jutalmakat — tehát csak a legjobbak élik túl és indulhatnak a Lich King ellen. Az útvesztő átlagos és hős móduszt rejt, mehetünk akár 10 vagy 25 fővel is.

A PvP-imádók is örülhetnek, hiszen hamarosan a játékba integrálják az Isle of Conquest (A hódítás szigete) elnevezésű csatateret. Leegyszerűsített lényege, hogy stratégiai fontosságú pontok bevételével kell eljutnunk az ellenséges oldalon terpeszkedő helyőrségig, majd elfoglalni azt. Ezt háromféleképpen tehetjük meg: megfektethetjük generálisukat, négyszeres létszámfölényt halmozhatunk fel, vagy kitűzzük a zászlónkat az egyik toronyra. Az épületek rombolhatók lesznek, a harcmezőn balliszták, kapapultok és tankok várják, hogy használatba vegyék őket. Wintergrasppel ellentétben (ahol mozdulni nem lehet a lagtól) ez a territórium izolált lesz (ezzel némi önkritikának adott hangot a fejlesztőcsapat).

Bár a Blizzard inkább a játékmenetet csiszolja tovább, némi vizuális újítással próbál kedveskedni a druida tulajoknak is: megszabhatják, hogy milyen kinézetük legyen, ha párduc- vagy medveformába váltanak. Továbbá bemutatták az új szettet (Tier 9), mely igazából egy rókabőr (és nem azért, mert prémből készült), csak a színe változott meg, no meg több tulajdonságpontot ad.

Az augusztusban megjelenő patch tehát próbálja javítani a Wrath of the Lich Kinggel behozott hibákat, mi pedig szokás szerint bízunk a Blizzardban, hogy ezúttal valami kevésbé bugosat kapunk.

 

(A képek az előző tapaszból származnak!)