Az Amnesia: The Dark Descent minden idők talán (ha nem "a") legfélelmetesebb PC-s horrorjátéka. A Frictional Games remekműve letarolta a piacot, lavinaként indítva el a különböző indie-stúdiók saját horrorpróbálkozásait. Ha nem lett volna Amnesia, bizonyára nem volna Slender sem, és az Outlast sem biztos, hogy megfogan, mint zseniális ötlet. Éppen ezért ha a játék mögött álló lángelme, Thomas Grip mond valamit, még azok is felfigyelnek, akik a AAA-kategória fejeseinek nagy elmélkedéseihez szoktak.

Amnesia: The Dark Descent  JátékképekAmnesia: The Dark Descent  JátékképekAmnesia: The Dark Descent  Játékképek
Az Amnesiában bőrünkön éreztük a félelmet

Thomas pedig nem rejti véka alá a véleményét. Most például a Beefjacknek adott interjújában fejezte ki nemtetszését ama trend iránt, mely szerint manapság gyerekeknek készítik a játékok többségét, és a felnőtteket nem köti le semmi.

"Vegyük példának bármelyik nagy idei megjelenést és azt látjuk, hogy a játék magja olyasmi, amit maximum egy tízéves élvezhet. Ez azt jelenti, hogy minden olyan program, amit nekem készítettek, a kisfiam számára is ugyanakkora örömet nyújt. Ugyanakkor ha megnézzük a filmipart, a zeneipart, a sorozatokat és így tovább, egy csomó olyan dolgot találunk, ami a fiamnak nem jönne be. Persze, vannak részletek, amiket a koromnál fogva többre értékelek egy játékban, de a lényeg nem ez."

Grip szerint a vértől nem lesz semmi felnőttebb, sőt, minél erőszakosabb valami, annál gyerekesebbnek hat. Elárulta, hogy a Frictional következő, még be nem jelentett játékában olyan helyzeteket teremtenek majd, melyektől kellemetlenül érezzük magunkat és bizarr, szokatlan gondolataink támadnak. Magyarra fordítva a pszichológiai ráhatás ezerszer érettebbé tesz egy videojátékot, mint a sok filmes effektus vagy a teátrális akciójelenet.

Tény és való, hogy az Amnesiát is épp emiatt szerettük -- bízzunk benne, hogy a csapat új projektje minden téren felülemelkedik az amúgy is zseniális játékon.