Mit állít a Bohemia Interactive Studio az ARMA második részéről? Csak a szokásos dolgokat: tíz évig fejlesztett realisztikus grafika, ballisztika és hangeffektusok, tökéletes részecskerendszer, valós idejű napszakváltakozások, szél, eső és egyéb környezeti tényezők. Na jó, talán feltűnt: ez enyhén több, mint a szokásos. Az ARMA 2 környezeti szimulálása — olvasható a stúdió sajtóközleményéből — olyannyira a realitást tükrözi, hogy magunk alá sz..unk tőle. Na jó, ezt sem így írták, de így lehetne összefoglalni.

225 négyzetkilométernyi "való világot" — nem, nem az Okis, Majkás változatot! — sűrítettek a szoftverbe, alaposan kidolgoztak mindent a terepen, létező geológiai adatokat felhasználva. A megkreált világra populációt és vadállatokat szórtak, hogy aztán a rendszer önálló életre kéljen, és elfoglalja az egész földet, muhahaha. A játék állítólag elképesztő — erről talán a demonstráció meggyőzhette a publikumot —, az azt kifejlesztő stúdió, a Bohemia pedig már bizonyított — ha mással nem, az Operation Flashpoint: Cold War Crisissel 2001-ben, és az ArmA első részével, ki tudja már, mikor. Mostantól a kőkemény fanatikusok Steamen 47,99 euróért (körülbelül 9500 forint) már magukévá teheti a programot (még mindig nem úgy, perverz banda!), azok pedig, akik egy üzletben, magyar felirattal tennék magukévá a csomagot, 7200 forintért (szintén mától!) már megtehetik.