John Riccitiello, az EA elnöke az IndustryGamersnek adott interjújában tért ki a konkurens Activison üzletpolitikájára. Riccitiello szerint az egész Call of Duty: Elite nem szól másról, mint hogy az Activison nem tud mit kezdeni a Battlefield 3-mal, s így szeretné magához láncolni a rajongóit, akik viszont jórészt a casual réteg képviselői, és ezért nem fognak előfizetni.

"Nem tudom pontosan, mi is az Elite jelenleg, de azt igen, hogy jobban jártak volna, ha két vagy három hónappal az után jelentik be, hogy kijött a Modern Warfare 3. »Hé, itt ez a kiegészítő, ha adtok érte X összeget, megkapjátok, Y összegért viszont további extrákat is nyújtunk.« Szerintem amiért elsiették, az a Battlefield 3 igen erős bemutatkozása volt. Muszáj volt mondaniuk valamit, és ez volt a válasz. Szerintem rosszul döntöttek, de még sok idő van novemberig, szóval meglátjuk. Ezen felül nálunk van a jobb játék, s ha csak az olvasókra gondolunk, nagyrészt olyan emberek, akik meg tudják különböztetni a jó játékot a rossz játéktól. Rengetegen megvették a Modern Warfare-t, hogy aztán ott legyen a kávéasztalon, és ne is játszanak vele két hónapnál többet... náluk nyerni fog az Activison. A kérdés tehát a következő: »Ha a hardcore réteg a mi játékunkat veszi, a tömegfogyasztó pedig az övékét, hol fognak találkozni?« Tőlem megrohadhatnak ott, ahol vannak. Na meg aztán a következetes játékosok kétszer is meggondolják majd, hogy előrendeljenek-e valami olyat, amihez később ajánlott fizetni is. De mondom, majd meglátjuk, ha kijön a játék."

Hű... hát, kemény szavak, annyi szent, de ez nem jelenti azt, hogy nincs mögöttük igazságtartalom. Az EA a kezdetektől a keményvonalas rétegre feküdt rá a BF sorozattal, míg az Activison szeretné bevonni azokat is, akiket nem érdekel a többi játék. Ősszel komoly összecsapásnak nézünk elébe -- bár szerintünk 100%, hogy a CoD-ból jóval több fogy majd.