A közel öt perces videóban Preston Watamaniuk (vezető tervező), Casey Hudson (projektigazgató), Ray Muzyka (általános igazgató), és Drew Karpyshyn (író) arról beszéltek, hogy viszonylag könnyű dolguk van a DLC-k tekintetében, hiszen egy több millió csillagból és bolygóból álló galaxis ad otthont a játékuknak, így a különböző játékstílusok rajongóinak az igényeit eléggé könnyedén kielégíthetik. A Fight Clubban például a történet kissé a háttérbe szorul majd, hogy helyette a pörgős arénaharcok kerüljenek az előtérbe, de a terveik szerint az ezt követő epizódokban elvarrnak, illetve elindítanak egy-két cselekményszálat, amik hosszú távon a Mass Effect 2-be vezetnek el minket.

Az első részletek a Mass Effect 2-rőlAz első részletek a Mass Effect 2-rőlAz első részletek a Mass Effect 2-ről

A folytatásban a történet már sokkal komorabb hangulatú lesz, a főhősünkkel pedig olyan nehézsúlyú témákkal szembesülünk, mint például, hogy milyen viszonyban állnak a mesterséges intelligenciával rendelkező teremtmények az organikus lényekkel, vagy hogy mit jelent valójában élőnek lenni, de a szerelem és a moralitás is előkerül, valamint a döntéseinknek ismét nagy következményei lesznek, akár olyanok is, amik a harmadik részre is kihatnak. Erre a szisztémára kitűnő példa, hogy a második részt kezdhetjük az első részben használt karakterünkkel, így megtartva a felszerelésünket és a pénzünket, ám így egy eltérő történetet kapunk, a „tiszta lappal” való kezdéshez képest. A készítők elmondása szerint gyakorlatilag kétszer készítik el a folytatást, hiszen minden döntésünknek elkészítik az alternatív végkimenetelét is, így garantálva azt, hogy a második vagy akár a harmadik végigjátszásra is lássunk valami egyedit, esetleg szokatlant.

A Mass Effect 2 csak valamikor 2010-ben fog megjelenni, PC-re és Xbox 360-ra, így még rengeteget kell várnunk, de ha ez idő alatt megjelenik egy-két DLC, hamar elszáll ez az esztendő.

(A képek természetesen az első részből valók.