Az id elsődleges platformja már az Xbox 360Todd Hollenshead egy gamespotos interjújában beszélt erről egy újságírónak. „Az id részéről ez egy szinte »filozófiai« váltás volt a pusztán PC fejlesztésről multiplatformra. Amikor John (Carmack) kifejlesztette a Tech 5 motort, akkor az elsődleges cél az volt, hogy megteremtsük a multiplatform technológia alapjait.”

Hollenshead persze nem tagadja, hogy a PC-s játékiparban találhatóak az id gyökerei. „Amikor FPS-sel játszom, akkor én is az egér és billentyű kombót szeretem. Mostanában egyébként szabadidőmben állandóan a Quake Live-ot tolom. (Jó néha azért kicsit Rock Bandezek is konzolon, hogy teljesen őszinte legyek). De amikor a tipikus „triple A”, „big budget” címekről van szó, akkor tényleg többféle géptípusra is kell fejleszteni. Független fejlesztőként tehát minden releváns platformon ott kell lennünk. Így tehát szó sincs arról, hogy a PC elsődleges lenne. Én is és John is azt mondanánk már, hogy a Rage fejlesztésénél ezt a helyet már az Xbox 360 tölti be.”