5. NATHAN DRAKE

Az Uncharted-széria főszereplője több karakter fontos tulajdonságának összeollózásából jött össze. A felszínen egyértelmű hasonlóságokat lehet felfedezni Indiana Jonesszal, ám a fejlesztők itt nem álltak meg, hiszen Cary Grant, a szinkronhangot biztosító Nolan North, sőt Johnny Knoxville személyiségének bizonyos részeit is átemelték. A cél az volt, hogy egy olyan sármőr kalandort alkossanak meg, akivel azok tudnak könnyen azonosulni, akik mindig is kalandfilmekbe illő élményekben akartak részt venni.

A küldetés remekül sikerült, hiszen Nathan Drake a közelmúltban megteremtett egyik legszimpatikusabb karakter lett. Rengetegen imádják, ami talán azzal magyarázható, hogy noha hihetetlen kalandokban vesz rész, ő maga nem válik túlságosan is hihetetlenné. Nagyon is tisztában van azzal, hogy milyen abszurd helyezettekkel néz szembe, s nem is rest ezeknek hangot adni. Egy nagyszájú, csipkelődő és szerencsére nem túl sablonos szereplőről beszélünk.


A Naughty Dog nagyon odafigyelt az animációkra; Drake egyik mozdulatát közel 30 másikból dolgozták össze.

4. SHEPARD PARANCSNOK

Mit lehet tenni, ha a galaxis valamennyi intelligens létformáját a pusztulás fenyegeti? Lehet mondjuk elmenekülni, megpróbálva elbújni a veszély elől -- Shepard parancsnokot azonban nem ilyen fából faragták. Egy született vezetővel állunk szemben, aki a hatalmas túlerőre vagy a szinte biztos halálra is fittyet hányva ragad fegyvert, s vezeti az embereit a frontra.

Shepard neme, neve, háttere, sőt a viselkedése is a játékosoktól függ, így a tiszta szívű hős, a galaxis egyik legnagyobb szemétládája, vagy e két véglet között bármilyen szerepet magunkra vállalhatunk, egy valami azonban nem változik: a galaxis léte nehezedik a vállunkra, s ha sikerrel akarunk járni nehéz döntések egész sorát kell meghoznunk, mégpedig három játék során -- nem is csoda, hogy Shepard a végére egészen belefáradt a küzdelembe és a sok halálba. De mi mást tehetne, elbújjon?

Bizonyos értelemben egy sablonos hősről van szó, hiszen egy galaxist megmentő űrkatona, ám a szerepjátékos elemeknek köszönhetően a vele töltött sok idő alatt teljesen az ember szívéhez nő a jó öreg Shepard, elvégre mi magunk formáltuk azzá, aki a trilógia végére szembenézett a teljes pusztulással.


A férfi Shepard modelljét a holland Mark Vanderlooról mintázták.

3. MAX PAYNE

A bosszú komoly mozgatóerő lehet bárkinek az életében, ezt pedig talán senki más nem tudja jobban, mint Max Payne. Az egykor boldog életet élő nyomozó feleségét és gyermekét egy este drogosok hidegvérrel megölték: Max véres bosszút esküdött az elkövetők ellen, ezzel gyökeresen megváltoztatva a személyiségét. A régi énje nyomtalanul eltűnt, s egy elégtételre éhező, elkeseredett vadállat lett belőle, akit senki nem tud megállítani -- és nem is tudták.

A bosszúját sikeresen teljesítette ugyan, de pont ezután maradt értelem nélkül az élete. A családja elvesztését követő depresszió utolérte, a humorérzékét elveszítette, s lassan, de biztosan visszaszokott a szenvedélyeire. Egy megtört emberről van szó, aki a szó semmilyen értelmében nem tartja magát hősnek, sőt úgy gondolja, hogy bűnhődnie kellene a tettei után. Egy végtelenül cinikus, önmarcangoló embert ismerhettünk meg a személyében, aki bár teljesen lehangoló, mégis öröm volt végigkísérni az útján.


Három játékban, három különböző emberről mintázták Maxet. Először Sam Lake volt a minta, majd Timothy Gibbs, végül pedig James McCaffrey, aki egyébként végig biztosította a szereplő hangját.

2. GORDON FREEMAN

A lista többi tagjával ellentétben Gordon Freemannel kapcsolatban semmi igazán különlegeset nem lehet felfedezni -- legalábbis a kiinduláskor. Ő nem egy katona, bandita, nindzsa, vagy valami más, egzotikus munkakört betöltő karakter, hanem egy unalmas tudós, aki a hagyományosan nem túl látványos elméleti fizika terén szerezte meg doktori címét. Előjáróban ennyit tudunk róla, minden más a játéksorozatban történik meg vele.

Gordon tulajdonképpen egy üres szereplő, egy váz, akit a játékosok töltenek meg élettel. Magától semmit sem csinál, még csak meg sem szólal, pedig annyi kérdése lehetne a körülötte folyó és már megtörtént eseményekkel kapcsolatban, ám a Valve mesterei inkább egy olyan szereplőt alkottak, akivel teljesen egyesülhet a felhasználó, szinte mi magunk vagyunk Gordon Freeman, a hétköznapi ember, akik éppenséggel egy őrült kalandba került, amiről semmivel sem tud többet mind az, aki a monitor előtt ül.


A karakter megalkotása során Chuck Jones, a tervező Ivan the Space Biker néven emlegette Gordont.

1. JOHN MARSTON

A Red Dead Redemption főszereplője nem egy különösebben összetett karakter, nem a szavak embere, és egy egyszerű cél vezéreli, ám éppen ezért tud szerethető lenni, egy olyan karakter, akivel szimpatizálni tud a játékos. Marston persze cseppet sem tökéletes, a véres, agresszív múltja megbélyegezte a világ többi szereplőjének szemében, de ugyanakkor egy olyan emberről beszélünk, aki a körülmények ellenére a helyes utat próbálja járni.


A játék során John 37 vagy 38 éves. 1873-ban született.

Saját bevallása szerint csak olyanoktól rabolt, akik nem érdemelték meg a vagyonukat, megpróbálva változást hozni az emberek, főleg a sajátjuk életébe -- a banda vezetője és ő maga is sokáig hitt abban, hogy amit csináltak, annak tényleg volt nagyobb célja. Ezen felül Marston egy szerető apa, aki bármit képes megtenni a családja védelme érdekében, illedelmes, becsületes és keménykötésű, igazi cowboy, aki nem fél meghúzni a ravaszt. A Rockstar a személyében egy kellően árnyalt karaktert alkotott meg; nem egy angyal, de nem is egy ördög, pont olyan ember, aki az abban az időben létezhetett. A hibái és tettei ellenére nagyon is szerethető hős, aki nélkül sokkal kevesebb lett volna az egyébként kiváló finálé.

És neked ki a kedvenc főszereplőd? Ne tartsd magadban, nyomás kommentelni!