Lassan tényleg azt lehet mondani, hogy veszélyben az MMORPG-piac legismertebb tagja, a World of WarCraft: a Blizzard játéka folyamatosan veszíti a regisztrált tagokat, s ezzel egyenesarányban a bevétel is csökkeni kezdett. A Super Data Research kutatása szerint az elmúlt 7 hónapban mintegy 54 százalékkal csökkent a bevétel, vagyis a cég a World of WarCraft révén csak 93 millióra tett szert, a februárban gyűjtött 204 millió dollárhoz képest.

Az elemzők szerint ez egyértelmű jele annak, hogy nagyon ideje volna már bevezetni a mikrotranzakciós rendszert, vagyis jobban mondva, kiterjeszteni azt a játék minden részére, hiszen, ha a Blizzard konokul megy a saját útján, az a későbbiekben nagyon fájni fog. Ugyanakkor tudni kell, hogy egy ilyen váltáshoz megfelelő körülmények is kellenek, melyek még nem érkeztek el a World of WarCraft esetében. A Super Data Research emberei úgy vélik, hogy a csökkenő felhasználói szám negatív hatását eddig sikeresen tudta ellensúlyozni a mikrotranzakciókból, valamint a kiegészítőkből és egyéb forrásokból befolyó bevétel.

A begyűjtött adatokból továbbá az látszik, hogy az elkötelezett játékosok érdekeltek és szeretnek is pénzt költeni a karakterükre, ráadásul eddig minden free-to-play modellre váltott játék az Egyesült Államokban nagyobb felhasználói számról és megnövekedett bevételről számolt be, ezeket a mutatókat pedig nem lehetetlen tartani -- persze rizikós egy ilyen váltás, az említett megfelelő körülmények hiánya és a sok konkurens miatt.

A Blizzard egyébként már nem zárkózik el attól az ötlettől, hogy ingyenesen játszható legyen a World of WarCraft, de ők is azon a véleményen vannak, hogy minden lehetséges oldalról meg kell vizsgálniuk ezt a témát, mielőtt döntenének.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!