Tény, hogy a Bad Company első részének megjelenésekor a világ a DICE motorjainak lába előtt hevert. A Frostbite Engine, amely a programot meghajtotta, remek, tájromboló fizikájával, pofás karaktereivel és villámgyors sebességével nemcsak a vásárlók és a szaksajtó, de az egész szakma elismerését kivívta. Amikor az első hírek napfényre kerültek egy PC-re is érkező "Battlefield 1943" kódnevű programról, sokunk szíve megdobbant. Akármennyit is csiszolt a játékmechanikán a DICE a folytatásokban, a nagy, második világháborús előd hangulatát sajnos megközelítenie sem sikerült — egy ideig úgy hittük, most újra visszatérhetünk a frontra.

Azonban sajnos nem erről van szó. A Frostbite motor úgy döntött, bemutatkozik PC-n is, ehhez pedig az EA nem ingyenes bétatesztet, hanem pénzért megvásárolható szoftvert csatol — ez lesz a Battlefield 1943. A 2001-es változathoz képest vérprimitívre butított (!) programban három kaszt, életerő-regeneráció és a játszható karakterek számával megegyező pálya (a zseniális Wake Island, a mesteri Iwo Jima, és az emlékezetes Guadalcanal) kerül át a nagy elődből, PC-re (Európában) 15 eurónak megfelelő összegért. Xbox 360-on is újra bevethetjük magunkat, felidézvén a régi emlékeket — ez 1200 pontba fog kerülne —, de a PS3-asok sem maradnak ki a buliból, ők 15 dollárt lesznek kénytelenek fizetni. Azonban ez csak az egyik hír; kiderült, hogy a PC-s változat körülbelül (!) három hónapot fog késni, hiszen — átadva az EA szóvivőjének a szót — a Frostbite először debütál a platformon, és nem szabad elkapkodni. Megjelenés csak digitális formában júniusban — vagy éppenséggel szeptemberben.