Meglepő hírt kürtölt világgá a Kotaku még pénteken: belső forrásokra hivatkozva azt állította, hogy ma, azaz szeptember 19-én bezár a Visceral Games ausztrál stúdiója. Az anyacégnek többek között a két Dead Space epizódot és a Dante's Infernót köszönhetjük, ezeken és a Godfather második felvonásán is melózott a melbourne-i gárda. A magát megnevezni nem kívánó informátor szerint a csapat három éve (!) egy Xbox 360-ra és PS3-ra szánt AAA-címen gályázott, ám az EA Games divízió alelnöke, Patrick Söderlund egy határozott mozdulattal lelőtte a projektet mondván, hogy nem lát benne profitot.

Söderlund korábban a DICE vezérigazgatója volt, az EA-féle felvásárláskor általános igazgatóvá nevezték ki a kiadónál, később egyre feljebb kúszott a ranglétrán, jelenleg az EA Games alelnöke. Nem ez az első határozott, és a kívülállók számára nyilván meglepő lépése, hiszen ő volt az, aki a Mirror's Edge második részének fejlesztését is leállította, hasonló indokkal. Az ugyan számomra nem egyértelmű, hogy az aktuális munka lelövése miért vonja maga után a 21 fős stúdió bezárását is, de ne feledjük, egyelőre hivatalos megerősítés nem érkezett az EA részéről – igaz, cáfolat sem.

Ausztráliában még két EA-csapat működik, a Firemint és az IronMonkey, mindkét team a mobilszférában érdekelt, őket a hírek szerint nem érinti a változás. Természetesen amint történik valami fejlemény, frissítjük a hírt.

Kiegészítés: fontos megemlíteni, hogy a Visceral Games főhadiszállása Kaliforniában található, ez a korábbi EA Redwood Shores. Ezen kívül van két stúdiója, az egyik Montrealban, a másik Melbourne-ben, csak az utóbbit érinti a bezárás.