A GamesComot megelőző GDC az év legfontosabb szakmai eseményének számít, hisz a legnagyobb fejlesztők és kiadók osztják meg tapasztalataikat kollégáikkal és a nagyvilággal. Idén sokan kíváncsiak voltak, hogy vajon a BioWare mivel rukkol elő a tavaszi Mass Effect 3 botrányt követően. A játékot az elfuserált befejezés és az első nap megjelent, a sztori szempontjából kulcsfontosságú DLC gyakorlatilag közutálat tárgyává tette, és bár a fejlesztők több ingyenes DLC-vel igyekeztek kiköszörülni a csorbát, azért a rajongók még nem felejtették el a sok kellemetlen pillanatot.

Mass Effect 3 JátékképekMass Effect 3 JátékképekMass Effect 3 Játékképek
A vásárlók mindössze 42%-a látta a Reaper háború végső csatáját

Nos, a GDC-s BioWare előadás bizony ezen témák jegyében telt, igaz, nem konkretizálva, hanem csak körüllengve a forró kását, nehogy kiboruljon az edény. Kezdjük mindjárt a nem épp szívderítő befejezéssel, mely oly sok játékosnál verte ki a biztosítékot. Nos, a BioWare mutatott pár fájó statisztikát, melyek szerint a vásárlók több mint fele soha nem játszotta végig a programot, és ennyi idővel a megjelenése után már nem is igen fogja. De hogy számszerűek legyünk: a Mass Effect 3-at a vásárlók 42%-a fejezte be, a Dragon Age 2-t 41%-uk, a Mass Effectet 40%-uk, a Dragon Age: Originst pedig mindössze 36%-uk. Bizony, a vitatott Mass Effect 3 még a botrányosan alacsony 42%-kal is éllovasnak számít -- felmerül a kérdés, hogy akkor minek izzadni egy értelmes befejezésen, hisz a vásárlók többsége sosem látja a záró képsorokat. Ennyi erővel akár szárnyas csillámpónik is elűzhették volna a reapereket, az eladásokon nem látszódna meg.

Dragon Age: Origins JátékképekDragon Age: Origins JátékképekDragon Age: Origins Játékképek
A legepikusabb modern BioWare-játékot alig játszotta végig valaki

Az első nap kiadott DLC-kkel kapcsolatban sem egészen az az általános vélekedés, amit a legtöbbször hallani, legalábbis a BioWare szerint az elégedetlenkedők inkább csak a hangos kisebbség képviselői. Az előadást tartó online fejlesztési igazgató, Fernando Melo úgy fogalmazott, hogy a játékosok mindent azonnal akarnak, ám ez a fogalom egyénenként eltérő jelentéssel bír. A napos DLC-k a cég kutatásai alapján azért örvendenek sikernek, mert a rajongók vérmérséklettől függetlenül is akkor kapják meg az extra tartalmakat, amikor akarják. Bár ez elsőre kissé vérszegény magyarázatnak tűnik, ha jobban belegondolunk, van benne ráció, hisz ha ilyen kevesen visznek végig egy játékot, akkor tulajdonképpen mindegy, mikor jön a DLC, mert az érdeklődők így is meg fogják venni. Ráadásul a csapat szerint a kész játék után nekiállni egy igényes DLC-nek mindig sokkal nehezebb, mert az összeállt koncepciót csak veszélyezteti az új tartalom. Az adatlap és a képek a Mass Effect 3-ból, illetve a Dragon Age: Originsből származnak.