Tegnap nagyon szomorúan értesültünk arról, hogy a LucasArts jelenlegi formájában megszűnt létezni, vagyis a továbbiakban nem egy belsős fejlesztőcsapat lesz, hanem a Star Wars licencelésével foglalkozó cég. Az átalakulás közel 150 dolgozó munkahelyét követelte, illetve a csendben készülő Star Wars: First Assault, és az E3-on nagyot villantó Star Wars 1313 vesztét okozta.

Utóbbi program elvesztése a nagyobbik kár, hiszen friss és érdekes élménynek tűnt, melynek során Coruscant eddig a játékvilágban feltérképezetlenül hagyott, átvitt és szó szerinti értelemben vett alvilágában tehettünk volna egy kirándulást -- a program fejlesztése azonban már a Disney megjelenése előtt is komoly problémákkal küszködött: lassan, nehézkesen mentek a munkálatok, s nem sokkal a projekt leállítása előtt egy drasztikus átalakuláson is átesett.

Az eddigi videókban egy teljesen ismeretlen karaktert láthattunk, ám a végleges programban maga George Lucas döntésére Boba Fett lett volna a főszereplő. Valószínűleg azért határozott így, hogy a Star Wars 1313 eladhatóbb legyen, másrészt pedig azért is, mivel mindenki szereti a titokzatos fejvadászt, még annak ellenére is, hogy az eredeti trilógiában egy kezemen meg tudnám számolni, hány percet volt képernyőn.

Boba Fett lett volna a Star Wars 1313 főszereplője

Elméletben az megtörténhet, hogy a Star Wars 1313 és a First Assault új otthont talál magának licencelés útján, ám a stúdió egykori dolgozóinak egybehangzó véleménye az, hogy erre nagyon kicsi az esély; mikor még egyben volt a cég, akkor is nagyon rezgett a léc. Február óta nem dolgoztak a projekten, melybe az egyik forrás elmondása szerint végül egy olyan technológia került, ami sok volt egy játékhoz, de kevés egy filmhez.