A Borderlandsról elsősorban azt kell tudni, hogy már akkor Rage akart lenni, amikor azt még be sem jelentette az id. Az alapok egy teljesen végtelen világban játszódó, komor hangulatú (elég megnézni az első trailert) akciójátékot fektettek volna le, némi RPG-beütéssel és sok autókázással. A végtelent ezúttal szó szerint kellett érteni, mert a Gearbox váltig állította, hogy egy új technológia segítségével az út sosem fogy majd ki a kerekek alól. Ezekből a tervekből mára szinte csak a sztori maradt meg. Egy kincsvadászt fogunk alakítani, aki három társával azért utazik a peremvidék egy nem túl népszerű, bűnözőkkel teletömött bolygójára, hogy utánajárjon egy mesés rakománynak, amit idegenek űrhajója hagyott maga után. A legenda persze sok embert vonz -- jót és rosszat egyaránt --, így nemcsak a természettel és a helyiek barátságtalan fogadtatásával, de a konkurensekkel is meggyűlik a bajunk.
Vidám halál
A Borderlands azóta a sötét atmoszféráját is elvesztette, hisz bár a Gearbox egy epikus kalandot ígér, az egész játékról lerí, hogy nem veszi magát komolyan. Jó példa erre a grafikai megjelenítés, amit a 2007-ben bemutatott, bámulatosan realisztikusról a rajzfilmek látványvilágát idéző, karikatúrára emlékeztető stílusúra cseréltek. A szereplőket direkt eltúlzott vonásokkal látták el, a szörnyek inkább komikusak, mint ijesztőek, és így tovább. Az eredmény az első sokk után egész szokhatónak tűnik, sőt azok, akik már kipróbálhatták a játékot, váltig állítják, hogy nagyon illik ahhoz. Maga a játékmenet ugyan erősen RPG-szagú, de mégis inkább FPS-nek tűnik. Megyünk és lövünk, ahogy a csövön kifér, s attól függően, hogy milyen karakterosztállyal indultunk, fejlődünk is. A különböző képességeink a cselekedeteink hatására is változhatnak, így ha például valaki főleg a gépfegyvereket részesíti előnyben, az idővel jobban céloz és nagyobbat sebez velük, míg más flintáktól értelemszerűen "elszokik" a keze. Fegyverből egyébként nagyon sokat ígérnek a fejlesztők (pontos számot ők sem tudnak mondani, de a szumma bőven tízmillió fölött jár majd), melyeket a pisztolyok, SMG-k, puskák, gépfegyverek, rakétavetők, mesterlövész- és energiafegyverek kategóriáiba sorolhatunk be. Minél fejlettebbek vagyunk, annál jobb szerszám kerül a kezünkbe, s ha mindez még mindig nem lenne elég, jó pénzért továbbfejleszthetjük őket.
Szerep-lő
A játék úgy 20-30 fő-, és 130-140 mellékküldetést ígér, ami minden konkurenshez képest óriási szám. Persze ezeket a Gearbox igyekszik a lehető legemészthetőbb módon tálalni, így mindegyiket NPC-ktől vehetjük majd fel, és amint megvannak, már mehet is a muri. Menjünk ide, öljük meg ezt, hozzunk ebből ennyit és annyit -- főleg ilyen stílusú küldetésekre számíthatunk, és a készítők nem is titkolják, hogy a többi karakterrel történő interakció a legtöbbször küldetésfelvételben merül ki. Mivel a játékidő nagy részét nem egyedül töltjük majd, a csapatunk összeállítása lesz a legnagyobb segítségünk a missziók teljesítésekor. A kiegyensúlyozás és a taktika mindennél fontosabb szerepet kap a Borderlandsben, főleg, hogy multiplayer mód akár négy fő számára is támogatja a kooperatív játékot. Minden egyes karakterosztály a maga speciális tulajdonságaival indul, melyek a megfelelő módon fejlesztve mindegyik csapattagot bajtársai hősévé tehetik. Érdekesség, hogy a Gearbox ellesett ezt-azt az MMO-játékokból is, hiszen az egyik válaszható kaszt a tank lesz. Ezen karakterek általában iszonyú erős sebzést bírnak elviselni, és míg lekötik az ellenfél figyelmét, addig a társai nyugodtan serénykedhetnek. A többiek a megszokott sémákat hozzák, vagyis az orvos gyógyít, a katona lő, a robbantó bombát gyárt, és így tovább.
Keréknyomok
A Borderlands legtöbbet emlegetett (és érdekes módon legkevesebbet mutatott) része az autós harc, amit a járművünket szinte folyton támadó banditákkal vívhatunk. Mivel a világ elég nyitott (a végtelenségéről egy ideje nem szól a fáma), és ennek megfelelően él, ezért az események valós időben történhetnek körülöttünk, s így nem árt felkészültnek lenni egy esetleges konvoj offenzívájára sem. Ha hihetünk a fejlesztőknek (és a kevés videónak), akkor a Mad Max filmeket idéző, összetákolt járgányok egymás közti küzdelme nagyon látványos és izgalmas lesz, egyik kocsiról a másikra ugráló, buckalakókra emlékeztető ellenfelekkel, és soha le nem lassuló sebességgel -- ráadásul a fizika is szerepet kap, nem úgy, mint a Rage-ben látott járműves harcban, amit a GamesCom-os állapotában leginkább a Mario Karthoz tudnánk hasonlítani.
Mikor?
A Borderlands a mostani trendekkel szembeszegülve nem készül késni (na jó, végül is de, hisz 2007 óta "késik"), így ha minden jól megy, október 23-án rátehetjük a mancsunkat. A játék PC mellett Xbox 360-on és Playstation 3-on is tiszteletét teszi majd, így nem számít a platformunk, szerencsére mindenki kiveheti a részét a kincsvadászatból. A GamesComon feltett kérdésre azt a választ kaptuk, hogy bár a játékélmény minden gépen hasonló, természetesen a legszebb grafikát a PC-s változat nyújtja majd. Egyedi atmoszféra, szép grafika, izgalmas játékmenet és négyszemélyes koop -- ez utóbbi elég volt arra, hogy a Left 4 Deadet egy az egyben sikerre vigye. Hacsak el nem szúrnak valamit a srácok, akkor az éve egyik legnagyobb dobása közeleg ősszel. Mi tuti rákattanunk!
ebből csak jó lehet
Neogorz sztem ezt már jóval a játék elkezdése előtt fontolgatták Sztem a fegyverek előbb voltak, mint maga a játék
Na majd Pc-n
Nálam ezzel kiesett a megvásárolandó játékok listájáról...
Remélem, h azért majd egy játékos módban is élvezhető lesz a Left 4 Dead-el ellentétben
olyan mint valami modernebb rajzfilm egyszerüen nagyon elkülönül benne minden olyan mint egy képregény