Képzelj el egy akciójátékot, amelyben a cél nem a földre törő gonosz elpusztítása, vagy éppenséggel a háttérben konspiráló idegen elnyomók elleni végeláthatatlan küzdelem. Nem, nem, a Borderlands története szerint a világ átesett pár nukleáris háborún (többek között egy ismeretlen, idegen fajnak is köszönhetően), a maréknyi túlélő - köztük mi is - pedig pusztán arra törekszik, hogy megpróbáljon életben maradni. A lényeg azonban nem ez: ha mélyebbre ásunk a dologban, és felfedezzük a beígért 500 000 ezer (ötszázezer) fegyvert, az NPC-től kapható küldetéseket, valamint a szintlépést, illetve az egyedi járműhasználatot, akkor bizony rádöbbenhetünk, hogy ez a játék ránézésre a Fallout, a Mad Max, és S.T.A.L.K.E.R. fenegyerekének látszik. A végtelenül ígéretes szoftver - amely beépített kooperatív móddal is rendelkezik - azonban sajnos még nagyon messze van: a Take-Two pénzügyi jelentéséből ugyanis kiderült, hogy legkorábban 2009 elején, de legkésőbb 2009. október 31-én jelenhet meg ez a minden tekintetben formabontónak látszó őrület. Az okokról nem nagyon szóltak - de elnézve a fejlesztőbrigád aktuális munkáit (Brothers in Arms és Aliens) szinte egyértelmű, hogy elfoglaltság miatt kell nekünk ennyit várnunk a dologra.