A fejlesztők a szólistamód tekintetében egyáltalán nem fogták vissza magukat, hiszen kirobbantották a harmadik világháborút. Az amerikai nagyvárosok, valamint Párizs, London és Berlin lángokban áll az oroszok támadását követően, nekünk pedig különböző nemzetiségű katonákat megtestesítve az a feladatunk, hogy visszaverjük a támadókat, valamint a jó öreg Soapot irányítva még el is kell intéznünk a háború kirobbantó Makarovot.



A sztori a jól megszokott, izgalmas, Michael Bay-filmeket idéző adrenalinbombának ígérkezik, mely ugyan rövid ideig tart csak, de remekül szórakozik rajta az ember. Ne felejtsük el azonban, hogy a játék igazi sztárja a multiplayer mód, hiszen a legtöbben csak emiatt vásárolják meg minden évben az aktuális Call of Dutyt. Ezen játékosoknak pedig jó hírem van: drasztikus változás nem következett be, csak pár apróbb, de annál érdekesebb finomítás.

Győztes sorozat

A játékmenetet érintő legnagyobb változások az átalakult killstreak rendszernek köszönhetőek. Az eddigi játékokban csupán annyi dolgunk volt, hogy egymás után minél több embert öljünk meg anélkül, hogy mi a porba hullanánk, a jutalmunk pedig légitámadások vagy utánpótláscsomagok voltak. A Modern Warfare 3-ban azonban rendesen átalakult ez a rendszer, egy kissé taktikusabb irányba terelve a játékmenetet.

A killstreak jutalmak három kategóriába, úgynevezett Strike Package-kbe lettek sorolva: az Assault csomag ugyanúgy működik, mint az eddig rendszer, tehát gyilkolni kell, majd használni a kiválasztott jutalmakat. A második, a Support csomag azonban már érdekesebb: itt pontokat kapunk a leterített ellenfelek ÉS a csapatunk sikerét elősegítő akciók, mint például egy zászló megszerzése után. A pontjaink a meccs során még a halálunk esetén sem tűnnek el, ám érdemes tudni, hogy jóval többet kell dolgoznunk az egyes jutalmakért, mint annak a játékosnak, aki az Assault csomagot használja, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy az ebben található jutalmak elsősorban a csapatunk munkáját segítik.

„Nem az a cél, hogy minél több ellenfelet ölj meg, hanem az, hogy jobb csapatjátékos legyél, hogy olyan eszközökkel lásd el a csapatodat, amik az adott szituációhoz szükségesek. Például ledobhatsz egy golyóálló mellényt, amit aztán az egyik csapattársad felvehet.” -- Robert Bowling, az Infinity Ward közösségi koordinátora.

Az Assault csomag a régi motorosoknak, a Support a csapatjátékosoknak, míg a harmadik, a Specialist a vérprofiknak szól. A Specialist érdekessége, hogy nem légicsapásokat vagy automata gépágyúkat kap a sikeres játékos, hanem extra perkeket. A már felszerelt három kiegészítő mellett további hármat oldhatunk fel, ezzel egy szinte megállíthatatlan gyilkológépet alkotva -- persze a halál esetén minden megszerzett perk elvész, és elölről kell kezdeni a gyűjtögetést.



Assault Strike Package:
  • UAV
  • Care Package
  • I.M.S.
  • Predator Missile
  • Sentry Gun
  • Precision Airstrike
  • Attack Helicopter
  • Strafe Run
  • little Bird Guard
  • Reaper
  • Assault Drone
  • AC130
  • Pave Low
  • Juggernaut
  • Osprey Gunner

Support Strike Package:
  • UAV
  • Counter-UAV
  • Ballistic Vests
  • Airdrop Trap
  • Sam Turret
  • Recon Drone
  • Advanced UAV
  • Remote Turret
  • Stealth Bomber
  • EMP
  • Juggernaut Recon
  • Escort Airdrop

Specialist Strike Package:
  • Recon pro
  • Sleight of Hand Pro
  • Blind Eye Pro
  • Scavenger Pro
  • Quickdraw Pro
  • Blast Shield Pro
  • Hardline Pro
  • Assassin Pro
  • Marksman Pro
  • Stalker Pro
  • Sitrep Pro
  • Steady Aim Pro
  • Dead Silence

I need a weapon

Az Infinity Ward feltett célja, hogy a Modern Warfare 3 a játékosról, a fegyveréről és a képességeiről szóljon, ne egy légitámadásról. Ahogy Robert Bowling fogalmazott: „vissza szeretnénk hozni a fegyver-fegyver elleni játékmenetet.” Ennek megfelelően egy új rendszer került bevezetésre, amely a Weapon Proficiencies nevet kapta. Ennek segítségével pozitív irányba változtathatunk a fegyvereink tulajdonságain, például a pontosságukon, az erejükön vagy a stabilitásukon, és természetesen különféle kiegészítőket is aggathatunk ezekre a még jobb teljesítmény érdekében, s csak úgy mint eddig, minél többet játszunk az adott fegyverrel, annál több ponton fejleszthetjük azt.

A játékban összesen 49 fegyver kapott helyet, a felhozatalban pedig mindent megtalálunk a könnyű gépfegyverektől kezdve a sörétes puskákon át a rakétavetőkig. Ezek nagy része a korábbi játékokból tért vissza, így találkozhatunk a mindig megbízható M4-essel, a halálos Dragunovval, vagy éppen a pusztító JAVELIN-nel -- de azért újoncok is lesznek. Az egyik ilyen az összehajtható FMG9, amit a való életben ugyan még nem használnak a harcmezőn, de nekünk novembertől már lehetőségünk lesz erre.


Megszokott és új módok

Eddig tehát megtudtuk, hogy az átalakult killstreak rendszer valamivel taktikusabb játékmenetet követel meg, a Weapon Proficiencies segítségével pedig az eddiginél kicsit több módon alakíthatunk a fegyvereinken, az adott pályához és a játékstílusunkhoz igazítva azokat. Na de mi a helyzet a játékmódokkal? Nos, a szokásos módok, tehát a Deathmatch, a Team Deathmatch, a Capture the Flag és társai mind-mind visszatérnek, de újak is csatlakoznak a felhozatalhoz. A Call of Duty XP során bemutatott egyik ilyen mód a Kill Confirmed (a másik a Team Defender, de erről még nem tudni semmit), amelyben nem elég csupán megölni az ellenfelet, de be is kell gyűjteni a dögcéduláját -- ez nem a sniperek és a kemperek kedvenc módja lesz. Mindenkinek folyamatosan játékban és mozgásban kell lennie, a leejtett dögcédulát ugyanis az ellenfél csapattársa is felveheti, ezzel megfosztva minket a pontunktól, de attól már nem kell tartani, hogy az egyik bajtársunk elorozza előlünk a nekünk járó dögcédulát, hiszen ebben az esetben mind a ketten pontokat kapunk.

Ha azonban a gyári játékmódok nem lennének elegendőek, akkor lehetőségünk van arra is, hogy a privát meccseinkben egyedi játékszabályokat állítsunk fel, s ha elég kreatívak vagyunk, az alkotásunk bekerülhet a hivatalos módok közé, a fejlesztők ugyanis figyelni fogják, miket csinálunk.


Egy elit klub

Ha már a Modern Warfare 3 multiplayer módjáról beszélünk, nem mehetünk el szó nélkül a játékkal együtt induló Call of Duty Elite mellett sem. A Beachhead Studios berkeiben készülő szolgáltatás többek között részletes statisztikákat, közösségi lehetőségeket és videómegosztást biztosít, mindezt pedig ingyenesen -- ám van egy fizetős része is a dolognak, ami jóval több extrát nyújt.

A Call of Duty Elite éves előfizetési díja 50 dollár lesz, s a pénzünkért 60 dollár értében, havi lebontásban letölthető tartalmakat (pályák, játékmódok) kapunk, napi és heti versenyekben vehetünk rész, melyek végén digitális és igazi nyereményekkel gazdagodhatunk, a klánunkkal együtt fejlődhetünk. Továbbá nyolcszor annyi videót oszthatunk meg, mint az ingyenes felhasználók, tanácsokat kapunk valódi játékosoktól azzal kapcsolatban, hogy melyik pályán milyen felszerelést érdemes használni, illetve hozzáférésünk lesz az Elite TV-hez, amin a sorozattal kapcsolatos műsorokat nézhetünk.

GURU Extra ***A hírek popupjaGURU Extra ***A hírek popupjaGURU Extra ***A hírek popupja

A Call of Duty Elite konzolokon, webböngészőn és androidos, illetve iOS-es telefonokon keresztül is elérhető lesz. Természetesen ezen programokat ingyenesen lehet letölteni, a felhasználók visszajelzései alapján pedig a Beachhead ott változtat majd az opciókon, ahol szükséges.

Indulhat a harc

Minden lényeges információt tudunk most már a Call of Dutyról, s tisztában vagyunk azzal is, hogy mit kínál a nagy rivális, a Battlefield 3 -- persze ettől meg nem könnyű eldönteni, melyik játékot vegye meg az ember, hiszen mindkettőnek megvan a maga erőssége, s nagyon is csábítóak, így ősszel igen érdekes csatának nézünk elébe. Vajon a Battlefield 3 letudja-e taszítani a trónjáról a Call of Dutyt, vagy ezek az újítások elegendőek lesznek az első hely megtartására? Hamarosan kiderül!