John Carmack, az id Software alapítója és technikai fejlődésért felelős házi zsenije a Bethesda hivatalos blogján üzent a nagyvilágnak. A terjedelmes írásban John azt boncolgatja, hogy a következő generációs technológiára már felkészült az id, sőt, jósol is egy keveset a várva várt új hardverek/konzolok képességeivel kapcsolatban.

"Manapság hihetetlenül néznek ki a játékok. (...) Persze követnünk kell a hardveres trendeket, de nem érzem azt, hogy olyan súlyos nyomás nehezedne ránk, ami miatt át kéne alakítani jelenlegi architektúránkat. Ugyanakkor sok kutatást végeztem az elmúlt egy évben a következő generációkkal kapcsolatban, ám sajnos nagyrészt inkább csak negatív következtetésekre jutottam -- például, hogy nem fogunk sugárkövetést programozni az új generációban sem. Van még pár kutatás a tarsolyomban erre az évre, de az engem leginkább mozgató technológiai munkának semmi köze a grafikához. Jobban érdekel az adatmenedzselés és a munkafolyamatok összefűzése a fejlesztések során."

Tehát az id felkészült, méghozzá azzal, hogy rájött, az új generációtól sem szabad csodákat várni. Minden eljárás marad majd a régiben, csak épp tovább fejlesztik, finomítják őket. Az id egyébként már gőzerővel készül a Rage őszi premierjére, a Doom 4 pedig -- remélhetőleg -- lassan bemutatkozhat a nagyközönség előtt. Mindkét játékot erre a generációra szánja az id, és mindkettő multiplatform lesz (PS3, Xbox 360, PC).