C&C3: A „nagy folt” hadműveletA patch, melyet már szerverünkről is letölthettek, 111 megabájtra rúg. Amíg lecsorog, nekiállhattok átolvasni a hozzá tartozó, magyar nyelvű leírást - némi élelmet készítsetek be a monitor mellé... Őrjítő amatőr hibák kiküszöbölésével nyit a cucc (eddig például az online meccsek nézői belekontárkodhattak a játékba, és épületeket is el lehetett foglalni a távolból – mindez megszűnt). A következő szegmens az egyensúlyjavításé, mindhárom fél jelentős módosításokon esik át, oly mértékben, hogy teljesen át lehet gondolni az eddig bevált stratégiákat. Van itt minden: egységek sebességének, támadóerejének, életerejének növelése vagy csökkenése (adott esetben ez 50-70% is lehet!), épületek fejlesztési költségének, idejének változása (általában ezek nőttek), pajzsok, erőterek energiaköltségének növelése, illetve olyan általános dolgok, hogy például a javítórobotok immár a támadás alatt álló járműveket is képesek reparálni.

C&C3: A „nagy folt” hadműveletA kezelőfelület is kapott némi csiszolást. Bekerült egy klasszikus C&C kezelési (bal egérgombos) beállítási lehetőség, a veteránoknak, akik ezt szokták meg, a gyorsbillentyűk is kicsit rendbe lettek szedve, a kamerairányítást is átdrótozhatjuk immár másik gombra. No és persze a bugok irtása, ezerrel: volt, hogy a GDI kampány végén az alternatív befejezés videója indult el, nem működött jól a támadási parancs, és volt jó pár grafikai hiba, hiányzó effektus, és még sorolhatnám, ezek mind ki lettek küszöbölve. EVA is közlékenyebb lett, az M.I. is okosabb, bekerült pár háttérzaj, különleges hatás, animáció. Sok egyéb általános változás is történt, például csapatmeccseken a szövetséges játékosok már közös területellenőrzést gyakorolnak, így egymás bázisain is építhetnek, ami újfent némi stratégiai átgondolást igényel.

Hogy ezt a termetes listát valahogy letuszkolják a torkunkon (lásd: „miért lett így kiadva”, „miért nem teszteltétek rendesebben”, és egyéb jogos kérdések), kaptunk bónuszként négy új többjátékos üzemmódú pályát. Kettő rangsorolt (bajnokságra kihegyezett), kettő nem rangsorolt meccsekre jó, három kétfős, egy négyfős küzdelmekre alkalmas, és van közte sivatagi, városi terep is, no meg egy szép nagy vörös zóna.

Aki átböngészi a listát, az gyakorlatilag levonhatja a sommás következtetést: majdnem egy új játékhoz jut a patch feltelepítése után, de hogy jó nagy meglepetésekben lesz része egy-egy eddigi rutin végrehajtásakor, az hótziher. Persze örüljünk neki, hogy legalább a srácok dolgoznak a projekten, és nem hagyják a közösségre a maszek rovarirtást...