Az Eidos Interactive tegnap bejelentette, hogy a Tomb Raider: Underworld nem úgy teljesített a boltokban, mint ahogy azt várták. A cég a 2008-as gazdasági évre 180 és 200 millió font közötti bevételt saccolt, de a felméréseik alapján csak 160 és 180 millió között teljesítettek. A rossz eredményeket a lassuló amerikai gazdaság számlájára írták, és megemlítették, hogy várhatóan tárgyalásokba kezdenek a hitelezőikkel az adósságaikat illetően, de idén a Batman: Arkham Asylum miatt nagyobb bevételt szeretnének elérni.

„A döcögős észak-amerikai gazdaság miatt azt vettük észre, hogy a kereskedők korlátozzák a készleteiket, és a várakozásainkkal ellentétben jóval nagyobb mértékben csökkentik a játékaink árait.”

A kiadó valószínűleg jó sok pénzt bukhatott, és ha azt gondoljuk, hogy drasztikus lépések nélkül meg lehet úszni egy ekkora kiesést, akkor tévedünk, hiszen a Kotaku portál egy állítólag megbízható forrása szerint a Crystal Dynamics harminc emberét lapátra tette. A távozók között voltak játékfejlesztők (programozók, tervezők, stb.), és a vezetőség egy-két tagja is, mindezt pedig azért tették, hogy a cég jobban koncentráljon a fejlődésre.