Deus Ex - az elfelejtett befejezésA szóban forgó ember Harvey Smith, a Deus Ex fődizájnere, aki jelenleg a Blacksite: Area 51-en és egy még be nem jelentett, RPG elemekkel fűszerezett játékon dolgozik a Midway kötelékében. Ő mesélte el, hogyan tervezték eredetileg JC Denton kalandjainak utolsó helyszínét.

Az 51-es körzet helyett, ami nem tetszett Smithnek és unalmasnak is tartotta először, egy holdbázison akarták befejezni a történetet. Ahhoz, hogy feljussunk oda, először egy szétesőfélben lévő űrállomásra kellett volna utazni egy űrhajóval, majd onnan egy másik, luxussal gazdagon ellátott állomásra, amit a Titanichoz hasonlított, és innen egy űrsiklóval értük volna el a végcélt, a bázist a Holdon.

De egy kis idő után rájöttek, ez nem illik a játék világába, így váltottak helyszínt, hogy a sokkal inkább passzoló 51-es körzet vegye át a helyét az űrbéli utazgatásnak. Viszont az eredeti bázis felszín alatti részét megtartották, egy kicsit átalakították, és ebből lett az, amit a végleges játékban láthattunk.

Deus Ex - az elfelejtett befejezés Emellett még lehet tudni arról is, hogy egy olyan pályát is kivágtak, ahol 2000 rabot kellett volna kiszabadítani egy olyan bázisról, ahol politikai foglyokat és terrorizmussal gyanúsított embereket tartanak fogva. Ez akkor még talán túlzásnak tűnt vagy csak végül nem illett bele a sztoriba, nem tudjuk a pontos okot, miért maradt ki. De szerepelt még a tervek közt egy Fehér Házban játszódó rész is, ahol az elnökkel is találkoztunk volna, bár, azt nem tudni, ő a probléma része lett volna vagy sem.

A Deus Ex sorozat tovább bővül egy harmadik résszel valamikor 2-3 éven belül, mert az Eidos egy új stúdiót alapított Montrealban kifejezetten erre a projektre, amiről még májusban adott hírt NightBagoly kolléga. Figyelő szemeinket rajta tartjuk az interneten, hogy amint van új információ erről, már tájékoztassunk is róla benneteket.