Az Arx Fatalist és a Dark Messiah of Might & Magicet jegyző stúdióban készülő Dishonored a Deus Ex vezető tervezője, Harvey Smith, és a cég társalapítója, Raf Colantonio irányítása alatt formálódik, míg a látványvilág elkészítésében az a Viktor Antonov segédkezik, aki annak idején megtervezte a City 17-et.



A csapat egy pofás steampunk világot álmodott meg, ahol egy Corvo nevű, különleges képességekkel felvértezett testőrt irányítunk, akit tévesen a királynő megölésével vádoltak meg, pedig a szörnyű tettet a korrupt Lord Regent és csatlósai követték el. A feladat tehát adott: tisztára kell mosnunk a nevünket és lelepleznünk Regentet -- ám az, hogy miként hajtjuk ezt végre, az már teljesen rajtunk múlik. A Dishonored ugyanis egy nyílt végű, belső nézetes akciójáték, amelyben minden küldetésnek több végkimenetele van, a meghozott döntéseink, illetve az okozott károk függvényében pedig változik a történet és a körülöttünk lévő világ is.

A játék alapvetően egy lopkodós móka, de bármikor dönthetünk úgy, hogy lekaszabolunk mindenkit, illetve választhatjuk a két véglet közötti arany középutat is. Egymással kombinálható képességeinkkel többek között lehetőségünk van megállítani az időt, segítségként szörnyeket előhívni, sőt megszállni állatokat vagy embereket, így érdekes szituációkat kialakítva. Például azt időt megállítva a szoba másik végében felboríthatunk néhány tárgyat, ezzel elterelve búvóhelyünkről a figyelmet, de furfangosabb taktikával egy falkányi patkányt is ráengedhetünk az őrre, miközben az egyik rágcsálót megszállva, a zűrzavart kihasználva megszökhetünk, a segítőkész szörnyeket pedig az igazán húzós helyzetekben kell előhívni, mikor már nincs helye a finomkodásnak.

A Dishonored valamikor 2012-ben fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra.