DotA 2 hírek, pletykák

Ebben a hónapban, az International okozta uborkaszezonban volt alkalmam kicsit beletúrni a fejlesztési naplókba és a fejlesztők által különböző információs csatornákon elejtett hírmorzsákba. Ezenfelül a játéba bekerült, de még használatban nem lévő fájlok és scriptek búvárjaival konzultáltam. Az így összegyűjtött adatokat USB-s üveggömbömbe töltve igyekszem kiolvasni a nem túl távoli jövőt. (Emlékeztetőül: A DotA 2 rovat különkiadása segíthet a cikkben használt gamer kifejezések értelmezésében!)

Ha a pletykáknak hinni lehet, hamarosan új játékmódokkal gazdagodhat kedvenc játékunk a már jól megszokott mellett. Eddig is voltak ünnepekhez köthető, és ezáltal csak korlátozott ideig elérhető színfoltjai a mindennapi betevő mészárlásunknak (karácsonykor a Greeviling, halloweenkor a Diretide), de ezek ugyanazon a pályán játszódtak, megvariált játékmenettel.

Lelkes kódbúvárok azonban most megtalálták az első bizonyítékait a costume game supportnak. Olyan fájlok kerültek be a játékba, amik még használatban ugyan nincsenek, de erre engednek következtetni, scriptelésükben pedig leginkább a tutoriálra hasonlítanak.

Az új játékmódot jelenleg Holdout, azaz kitartás néven emlegetik, és saját pályát fog kapni. Lényegében 10 fordulót kell kibírnunk csapatunkkal a hullámokban támadó ellenséggel szemben. Az első 9 fordulót courierek ellen fogjuk vívni, ami előtt egyenlőre értetlenül állunk, de ilyen töredékinformációknak köszönhetően ez nem is csoda. Remélhetőleg speciális képességeket kapnak, csak úgy mint a greevilingben. A 10. körben pedig egy új, még a játékban meg nem található egységfajta, a slithereen NPC ellen kell majd helyt állnunk.

Nem csak új játékmódra de új hősökre is számíthatunk. Legion Commanderről eddig is tudtuk, hogy majdnem teljesen kész állapotban van. Képességikonok, minimap ikonok és a szinkron hiányzik. A megjelenés bejelentésének hiánya előtt értetlenül állnak épp ezért a közösség szemfülesebb tagjai, ugyanis már régóta ebben az állapotban van hagyva a hős.

DotA 2 rovat, 2. rész

Bekerült a fájlok közé a sokak által szeretett/gyűlölt Goblin Techies! A rendkívül egyedi játékstílust megkövetelő hősnek ugyan még nincs saját modellje és képességikonjait is még csak ideiglenes képekkel helyettesítették, de scriptelése a véglegeshez közelít. IceFrog korábban azt nyilatkozta, hogy az egyik utolsó hős lesz, amit át szeretne ültetni a DotA 2-be, mivel jó kezekben a pub game-ek rémévé válhat. Teljesen érthető módon egy nemrég kiadott és jelenlegi állapotában a közösség növelését célul tűző játék nem akarja a kezdő játékosait eltántorítani egy ilyen nyilvánvalóan trollkodásra kitalált hőssel. Azért sokan vagyunk, akik már szívesen elaknásítanák a shopokat, és öngyilkos ultrakilleket gyűjtenénk be.

Pit Lord szerepel még a tervek között Abyssal Underlord munkacímen. Habár sejthetően régóta folyik a munka rajta, sajnos koncepcióképeken kívül még több információ nem szivárgott ki. Annak ellenére, hogy nemrég csatlakoztak a DotA1-es hősök sorába, koncepciórajzok már kiszivárogtak Arc Wardenről és Ember Spiritről. Valószínűleg a fent említett három hős után ők lesznek a következők, akikre a fejlesztők figyelmet szentelnek.

Ti melyik DotA hőst látnátok legszivesebben DotA 2-ben?

DotA 2 Immortal itemek

A compendium bevételből és egyéb adományokból összegyült prize pool hatodik mérföldkövét is elérte a közösség. Ez azt jelenti, hogy minden compendium-tulajdonos kap egyet az öt exkluzív Immortal item közül. Mindegyik felszerelési tárgy egy egyedi vizuális effekttel toldja meg hősünk valamely képességét. Vegyük is sorra, mik ezek az itemek és mit változtatnak hősünkön!

DotA 2 rovat, 2. rész

Kunkka kapott egy kardot Leviathan Whale Blade néven, ami első skillje, azaz a torrent vizuális tuningolásáért felelős. A felcsapó vízsugárban ezekután egy bálnafarok is megjelenik, és ez dobja a levegőbe az ellenséges egységeket.

Pudge egy Whalehook névre hallgató új hookkal gazdagodott. Különlegessége, hogy dobás közben egy izzó részecskeeffektet kap.

Abaddon Mace of the Chosenje az Aphotic Shieldet változtatja még veszélyesebb kinézetűre. Fekete láncok és tüskék fognak végigfutni rajta, ha hősünkre rakjuk a buzogányt.

Vengeful Spirit új fegyvere a Scree'aluk's Talon. Érdekessége, hogy sokkal látványosabbá teszi a Wave of Terror képességünket.

Lone Druid egy Cauldron of Xharyxszal gazdagodott. Hatására medvénk entangle passzív skillje nem csak gyökereket fon ellenségeink lábára, de egy húsevő növény is rácsukódik, ezzel elnyelve egész testét.

DotA 2 eSport

Friss hírként már olvashattátok nálunk a DotA 2 International végeredményét. A végső rangsorral már mindenki tisztában van, de egy kicsit nézzünk mélyebbre, hogy is alakult az első három helyezett dobogóért folytatott harca!

Igazán brilliáns játékokat láthattunk a döntő meccseket megelőző napokban is, ezért mindenki lélegzetvisszafojtva ült az álltala preferált livestream elé, hogy megtudja, vajon a maláj Orange vagy az ukrán Natus Vincere szállhat majd ringbe a bajnoki címért a nagy fináléban a svéd [A]lliance ellen.

DotA 2 rovat, 2. rész

Habár végül a Na'Vi aratta a győzelmet 2:1 arányban, ezzel harmadik helyre taszítva az Orange-ot, mindenképpen meg kell említenünk, hogy a maláj gárda kitűnően teljesített és bebizonyította, hogy sikerült elsajátítaniuk a nyugati DotA 2-re jellemző aggresszív játékstílus néhány fogását.

A Na'Vi menetelésének voltak nehezebb időszakai, sok meccsen látszott, hogy izzad az ukrán srácok tenyere. Ennek ellenére a Dendi -- Puppey párostól már megszokott komolytalan interjúkból és a Pudge -- Chen kombót hozó, majd egészen a kútig hookoló trollkodásból sejteni lehetett, hogy jó úton haladnak a csúcs felé.

Végre elérkeztünk ahoz a mérkőzéshez amire mindvégig vártunk. Az [A]lliance játékosai csupán egyetlen meccset veszítettek az egész International alatt, vélhetően azért, hogy elhiggyük, ők is halandó emberek. A Na'Vi is hozta korábban említett formáját, így izgulva ült le mindenki a finálé elé. Két trenddiktáló csapat csapott össze, igazi titánok harca volt ez.

És itt jött az első meglepetés! Az első game-et mintegy 15 percel a kezdése után egy "GG" zárta a Na'Vi részéről. Az Alliance olyan előnyre tett szert rögtön az indulás után, hogy az ukrán csapat nem látta értelmét folytatni a meccset. Ennek ellenére mind az öt döntős meccset le kellett játszani, ami példa nélküli ezen a tornán. Az elvárásokat túlteljesítően izgalmas öt mérközés után végül az Alliance győzedelmeskedett 3:2 arányban, s vehette át az Aegis of Immortalt és a bajnoki gyűrűket.

Az Internationallel kapcsolaban érdekességként meg kell említenünk, hogy az egyidejű nézőszám (Twitch, Valve-csatornák és a kínai Gemfy adatai alapján) 100.000 híján elérte az egymillió főt. Ehhez hozzáadhatjuk még a nem hivatalos adatokat, ugyanis több streamről lehetett nézni a tornát, mint a hivatalos csatornák, illetve Svédországban egy kereskedelmi tévé is élőben közvetítette az Alliance meccseit.

Tekintve, hogy a Riot's League Championship Series Season 2-t 1,1 millióan nézték hivatalosan, ez elég szép teljesítmény.

Szó esett a keleti és nyugati játékstílus különbségeiről. Ehhez a tornához kapcsolódik a leghoszabb ideig tartó profi meccs új rekordja. A 98 perc 58 másodperces rekorder mérkőzést két kínai csapat vívta, a Team DK és az Invictus Gaming (iG). Nagykönyvben megírt keleti stílusú DotA-t láthattunk, védekező taktikával és sok farmolással. Most már a tapasztalatlanabb nézők is tudják, hogy két kínai csapat összecsapását megnézni csak egy erős kávéval felfegyverkezve szabad elkezdeni...

A DotA 2-rovat legközelebb szeptember végén jelentkezik a legfrissebb hírekkel, érdekességekkel és újdonságokkal megfűszerezve. Addig is jó játékot kívánunk!