Persze ami Los Angelesben délután, az nekünk hajnali kettő volt, így kitámasztva a szemünket nekiálltunk a reménykedésnek. A rendezvényt Mizugucsi Tecsuga látványos prezentációja nyitotta meg, aki egy, a zseniális Rezhez hasonló játékot mutatott be -- ez lesz a Child of Eden, és ez ma ez első olyan Kinectre fejlesztett cím, amelyért megérni látszik megvenni a Microsoft új üdvöskéjét...


Ezután Joel McHale lépett színpadra, és elénk tette a már korábban kiszivárgott Assassin's Creed: Brotherhood mozit (időpont és helyszín: 1503, Róma), mely tényleg döbbenetesen néz ki. A játék producere ezután bepillantást engedett a játék elejébe is, ahol menekülünk, lovagolunk, ágyúval lövöldözünk, és kipróbálhatjuk a megújított harcrendszert, no meg találkozhatunk új nemezisünkkel, Cesare Borgiával is... Nagyon várjuk november 16-ot!


Következett a Shaun White Skateboarding, melyet ki más mutathatott volna be, mint maga Shaun. Igen, a cím sem elírás, immár nem hó- hanem gördeszkán fogunk suhanni, remélhetőleg egy kissé jobban felpörgetett játékmenetben... A játék amúgy egy futurisztikus, halott és monokróm világban játszódik, amelybe nekünk kell visszacsempészni az életet és a színeket mutatványainkkal, ráadásul megváltoztathatjuk a valóságot is, új ösvényeket vágva a levegőbe, saját magunknak alakítva ki a versenypályát. Mondjuk én ennek ellenére nem dobtam el a hajam a látványtól, bár kétségtelenül az ötlet jó, és feloldja kicsit a műfaj kliséit. Érdekesség, hogy ez a játék is támogatja a 3D-s megjelenítőket.


A nézőtéren kitört a lövöldözés... Egy csomó ürge lőtte egymást, majd egy Gail Ledoux nevű fickó bemutatta a játékot, mely egy otthoni laser tag stuff! A játékot egy speciális pisztollyal kell játszani, és igazából senki nem értette, mi történik, de jópofa dolog....

A piros hajú Tommy Francois érkezett, az Innergy nevű játékkal. Ez is spéci hardvert igényel, egy ujjra csíptethető érzékelővel, és a játékot saját belső energiánkkal vezényeljük, például ki- és belélegzéssel. Kezd egyre futurisztikusabb lenni a Ubisoft bemutató... A nézőtéren döbbent csönd...

A Ubi borzalmasan édes francia akcentusú angollal beszélő tervezői mesélnek az Innergyről pszichedelikus zenére. Félelem és reszketés Los Angelesben... Lehet, hogy már álmodom?


Jön az ébredés, a Ubisoft Kinect-játékai kicsit felráznak minket, bár az idiotizmus a Raving Rabbids szintjén mozog. Igen, ez a Your Shape: Fitness Evolved, melyet már láttunk a Microsoftnál. Valami helyi edző mutatja be a cuccot a Ubisoft Montreal egyik csinoskájával. Utánuk kellene csinálnom a gyakorlatokat, különben félő, hogy bealszom...

Így legyen lottó ötösöm! MEGJÖTTEK A HÜLYE NYULAK! Raving Rabbids Travel in Time. Oké, bevallom, ez megvett kilóra. Zseniális trailer, az emberi történelemben egy mosógép segítségével ide-oda repkedő tapsifülesekkel -- sajnos azonban erről semmit nem mondanak, jön máris a Ghost Recon: Future Soldier bemutató, ami azért kisebb tapsot kap, mint a nyuszkák... Semmi érzéke nincs ezeknek a franciáknak a jóhoz...


Szóval GRFS. Jól néz ki és elég "ghostos" is, meglehetősen biztatónak néz ki eddig. Lesz benne a kampány mellett négy fős koop is, plusz 3D támogatás, ahogy az ma már dukál. Ámen! Kattints ide a videóért!

Újabb trailer, a régi krimisorozat, a San Francisco utcái hangulatában. Igen, ez a Driver: San Francisco, Tanner barátunk akcióban a Golden Gate hídon, ismét Jericho ellen. A dizájn elég döbbenetes: kizoomolhatunk szinte műholdképig, belátva az egész Bay Areát, és beleülhetünk az utcákon haladó BÁRMELY autó volánja mögé! Hm, lehet, hogy kapunk egy jó Driver játékot? Részletek és videó itt!

Driver: San Francisco JátékképekDriver: San Francisco JátékképekDriver: San Francisco Játékképek

Maga a nagyfőnök a színpadon, Yves Guillemot! Három projektet jelent be. Elsőnek egy elképesztő trailert látunk: a Dust munkanevű játék 2011 tavaszán érkezik Xbox LIVE-ra és PSN-re, szerzője Eric Chahi, az Another World készítője (van még, aki emlékszik erre a csodára?). Na, ez már valami!


Következik egy új Rayman-cím,, a Rayman Origins a Ubi Art öt fős műhelyéből, mely valóban művészi kivitelű, a manapság népszerű indie-játékok szellemében. Kezdek felébredni, végre valami jóság...


Végül itt a Mania Planet, amely a Trackmania vonalát viszi tovább. Ez ugyanis egy közösségi hely, ahol a saját magunk által készített pályákat oszthatjuk meg egymással és próbálhatjuk ki másokét, kicsit tehát a Spore közösséghez hasonlít. Érdekessége, hogy nemcsak autós "érdekeltségű", ugyanis a Trackmania mellett megjelenik a Questmania is, amellyel saját RPG-játékokat készíthetünk majd. A béta jövőre indul, mindenképp visszatérünk majd rá.

Ez volt tehát a három projekt, ám mielőtt monsieur Guillemot elbúcsúzna tőlünk, még egy meglepetést jelent be. Megjelenik Michael Jackson a kivetítőn, felhangzik a Beat It, a színpadot táncosok népesítik be, lemegy a szám... és ennyi. Komolyan! Semmi játék, semmi lényeg, lehet hazamenni. Hááát.... Lehet, hogy ez egy Jacko-licenc lesz, de könyörgöm, akkor mondjanak valamit, mert ez így elég bicebóca dolog...

Remélem, kedden a japánok összeszedik magukat, mert ez a trió elég harmatos volt. Én szénné unatkoztam magam, és bár volt egy-két érdekes momentum (oké, a Child of Eden igazi killer app), olyan nagy hanyatt esés nem történt. Örömmel látnám a kommentekben az ellenvéleményeket...

(Szerk: időközben kiderült az, ami a bemutatóból nem: érkezik a Michael Jackson című játék, amely a pop királyának leghíresebb nótáit (többek között: Beat It és Billie Jean) tartalmazza, melyeket egyrészt elénekelhetünk (azaz egyfajta karaoke-játékról van szó), másrészt világhíres tánclépéseit is elsajátíthatjuk (ami arra is utal, hogy valószínűleg Kinect-támogatással jön a cucc).