Dave Stohl, az Activision Publishing ügyvezető alelnöke részben azért is felelős, hogy eldöntse: hány ember dolgozzon az Activision tulajdonába tartozó sorozatokon, annak érdekében, hogy gyarapodjon a cég. A Call of Duty esetében a cél érdekében nem kevesebb mint 500 embert irányított rá a franchise-ra, valamint jó pár millió dollárt abból a kétmilliárdból, amit a kiadó az elmúlt években az új játékokba invesztált.

A sorozat fő fejlesztőcsapata a tavaly alaposan meggyengült Infinity Ward, rajtuk kívül ott van még a másodhegedűs, de egyre jobban feltörekvő Treyarch, az újonc Sledgahemmer Games, a Call of Duty Elite-et jegyző Beachhead Studios, valamint a sorozat hálózati szolgáltatásait biztosító Demonware. Összesen tehát öt stúdió dolgozik a milliárdos profitot termelő sorozaton.

A kontraszt kedvéért a DICE-nál csupán 280-an dolgoznak, és a svédek is évente újabb és újabb játékokkal jelentkeznek, ráadásul nemrég még egy új motort is építettek, s több, nem hozzájuk tartozó játék fejlesztésébe is besegítenek.